Fórum - Téma


Sviti kontrolka palivového čerpadla


Fórum Omega B Sviti kontrolka palivového čerpadla

Informace o modelu: Opel Omega B



2007-11-18 09:46:50

Ahoj,mam opla omegu caravan 2.0i a a nedávno jak jsem jel tak sem měl skoro asi úplně prázdnou nádrž bo mi špatně ukazuje palivový budik po ceste se mi rožla kontrolka palivového čerpadla,ale na benzinku jsem ještě dojel,natankoval jsem a kontrolka zhasla,motor ještě naskocil dobře na poprvní ale po chvilce jízdy mi otáčky skočili důle a kontrolka se palivového čerpadla se zasej rozsvitila,když jsem zastavil a vypnul motor tak sem už na poprvé nenastartoval,chytne to tak napodruhé napotřetí ale musím to dlouze táhat přes startér.Nekdy kontrolka zhasne,ale pak se zase rozsvití.Mohl by mi prosím nekdo poradit co by s tím mohlo být?Jestli by to bylo třeba nějak zavzdušněné ta palivová soustava,tak bych to nejak zkusil,ale nevim kde. Děkuju za odpovědi

2007-11-18 10:01:42

A co je kontrolka palivového čerpadla? Nevím že by nějaké auto tuto kontrolku mělo. Jakou má ta kontrolka barvu aj aký je na ní symbol?

2007-11-18 11:11:05

Barvu má oranžovů a je na ní takový motórek nebo neco takového...tak co by to teda mohlo být?

2007-11-18 12:11:12

Aha,já si to myslel, je to kontrolka řídicí jednotky motoru a hlásí tě že je někde nějaká chybička. Napiš ještě rok výroby a jakej označení má tvůj motor.

2007-11-18 12:24:24

Aháá,no mě to ťuklo jako ta druhá možnost že by to mohla být ta řídící jednotka.No je to Opel omega caravan 2.0 16v rok výroby 1994 a typ motoru je x20 xev kat. jestli je to ono

2007-11-18 13:39:03

Další nešťastník... potkalo mne (a asi většinu oplistů) totéž. Chcípání za jízdy (i pod plným plynem - super při rozjezdu do křižovatky), chcípání na volnoběh, nemožnost nastartovat...

Ale nezoufej, s největší pravděpodobností to bude:

1) za*ranej (rozuměj zaneřáděnej) elektronickej regulátor volnoběhu - tzv. krokový motorek. Pomůže demontáž a vyčištění (stručný návod, i když pro kadetta máš tady: http://www.kadett.cz/technika/k_motorek.htm)

2) kdy jsi naposledy měnil vzduchový filtr, he? A pokud se teď chytáš za hlavu, tak věz, že bude potřeba ještě vyčistit a zkontrolovat tzv. váhu vzduchu

3) občas může taky dělat brikule čidlo teploty motoru pro CPU (řídící jednotku)

U mě to byla kombinace bodů 1 a 2, protože jsem nějak pozapomněl na výměnu vzduchového fitru a navíc se dvakrát utrhla hadice přívodu vzduchu k tomu krokovému motorku (při chodu motoru se záhadně deformovala - doslova vcucávala jako při silném podtlaku, pravděpodobně kvůli neprůchodnosti filtru, jinak si to nedokážu vysvětlil). Tím narušením hadice se do něj dostalo ještě více sr*ček, než tam je obvykle (olejové výpary ze sání či co).

Mnoho zdaru, není to tak hrozné, jak to vypadá - taky jsem z toho byl na začátku vyděšenej . Mám ale Omegu 2,4i, takže tvůj dvoulitr neznám - ten krokomotorek bys ale měl najít bez problémů. Kdyžta se zeptej někde v servisu.

2007-11-18 13:56:24

Mě haprovali otáčky jak jsem to koupil tak to sem zrovna vyčistil regulátor volnoběhu a aj snimač škrtící klapky a otáčky byly v pohodě.Filtr mám novej a váha vzduchu je taky dobrá s tím bych se jinak nedomluvil.a na to čidlo teploty motoru bych taky tak nevsázal.Já jsem prostě vyjel celou nádrž a těsně před benzinků se mi rozsvítila kontrolka řídící jednotky,po natankování zasej zhasla a po určité době za jízdy se zasej rozsvítila a pak začalo blbnůt aj to startování když ta kontrolka nechtěla pořád zhasnout.Teď si ta kontrolka svítí jak chce,nekdy jo nekdy ne.Vyzkouším nějak asi odvzdušnit tu palivovou soustavu,ale jinak nevím čím by to tak mohlo být..

2007-11-18 14:15:01

Nedávno jsem taky někde v diskusi klubu Renbau narazil na problémy s palivovým čerpadlem - příznaky byly podobné. Prohrabej se tam v tom, mě to teda trvalo půl noci, mají tam příspěvků mnohem více, než my tady.

2007-11-18 14:16:06

A mimochodem, zkoušel jsi diagnostiku? Mělo by to vyblikat závadu...

2007-11-18 14:17:23

Stručně o problému (i když zase na Astru) zde:

http://www.opelastra.cz/technika/zavady.htm

2007-11-18 14:29:53

nebo to může dělat palivový filtr pokud jsi dojel nádrž na doraz a zanesla se ti do filtru nečistota

2007-11-18 14:44:29

Základ je v diagnostice, zjisti závadu vyblikáním,a pak teprve řeš další. Filtry je samozřejmně potřeba měnit, ale není to asi ten důvod ,že to začlo dělaz najednou

2007-11-18 14:59:01

Právě. Kdoví, jaké srágory to tam kde nacucalo...

2007-11-18 15:59:30

PAměť závad sem vyblikal a hlásilo to jenom čidlo otáček motoru,tak to je v poho.nejak se vyhraju s tů palivovů soustavů a uvidíme,kdyžtak dám vědět jak to dopadlo díky zatím za rady....

2007-12-18 20:35:54

Ahoj,tak už to mám konečně vyřešene.Zkoušel sem všechno co tam šlo a nakonec sem zjistil že byl vydrbaný jenom blbý snimač otáček motoru. Takže s tou vyjetou nádrží to asi nemělo vůbec nic společnýho není to až taková levná záležitost,vysolil sem za to skoro 4 tácky tak dík za předešlé rady


Odpovědět