Fórum - Téma


sviti kontrolka na palubovce


Fórum Omega B sviti kontrolka na palubovce

Informace o modelu: Opel Omega B



2011-09-01 20:14:45

zdravim vsechny co maji docineni opla omega 2.5cd benal.sviti mi na pristrojovce oranzova kontrolka motor s bleskem uvnitr.vim ze kontrolka ma shasnout hned pri zapnuti klicku.muzete mi chlapi poradit diky

2011-09-01 20:25:37

Ahoj, je to el.závora motoru a pokud svítí tato kontrolka, tak seš v nouzovém režimu. Nicméně z vlastní zkušenosti můžu říct, že to kolikrát není pravda a nic to neznamená. U předchozí 2.5 V6 se mi to stalo a bylo to měsíc v servisu s tím, že auto se chová naprosto normálně a že neví co s tím, tak jsem si ho vyzvedl a po 2 měsících to samo zhaslo a byl klid. Doporučuji zajet na diagnostiku, případně se zaměřit na chování auta. Může to být cokoli, navlhlé čidlo, lambda sonda atd.

2011-09-02 13:29:04

řeším ten samej problém na V6 Pokud jedu chvíli, nic nesvítí. Jinak po 30km jízdy se někdy rozsvítí kontrolka. U V6 je to údajně čidlo klepání motoru. Protože auto jede normálně.

Zkusil jsem diag, tam to vyhodilo "neznámá chyba" .

Jinak chyby lze i vyblikat doma: http://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?f=45&t=603

Nakonec jsem se na to vypr... Když to jede normálně a chci to stejně prodat...

2011-09-02 15:02:17

cus bus,prave resim dva problemy teplotni cidlo vody na chladici,kde jsou dva a pak tu elktronickou zavoru,ale jinak auto jede normalne.zkusim na dia ke kolegovi uvidime co mi zjisti.vic mi vadi to cidlo.jdu se v tom hrabat

2011-09-03 19:33:32

Richarde:

Pokud svítí na palubce kontrolka motoru s bleskem, znamená to, že ŘJ zaznamenala nějakou chybu.

To však neznamená, že motor musí být v nouzovém režimu.

Příčin muže být mnoho. Od "banálních" až po ty vážné. Jako příklad uvedu, že to může být disfunkčním EGR ventilem, nebo nesprávně pracující nějakou lambda sondou (jsou tam dvě).

Píšeš, že potřebuješ řešit teplotní čidlo na chladiči. Nevím co máš sice za problém, ale čidel je více. Mezi hlavama na takovém přemostění jsou dvě čidla. Jedno dvoukonektorové, to je pro ŘJ a jednokonektorové je pro palubní ukazatel teploty chladící kapaliny.

Čidla na chladiči jsou určeny pro spínání ventilátorů u chladiče a pod.

Musím přiznat, že snigovo pojmenování nouzového režimu el.závorou mě rozesmálo, ale to není důležité...

V každém případě načtení závad z ŘJ Ti mnohé může objasnit.

Snigu:

co to bylo za servis, že nebyli schopni nic najít? Ne, že by mě to překvapovalo, ale....

Najmi:

nevíš jakou diagnostikou Ti načítali chyby? Ne, že by se to nemohlo stát, ale neznámou chybu jsem naposledy zaznamenal na Omeze A.

Obecně je docela rozumné se domluvit s někým z klubu, kdo má diagnostiku, umí s ní dělat a ví co kde hledat. Bohužel se často setkávám s tím, že lidi zajedou do servisu (kolikrát i autorizovaného) a výsledek je, že nenajdou nic, jen vyměňujou díly. Což je smutná skutečnost

Případně se dá rozšířit okruh hledání kolegů Oplařů i o www.opelclubrenbau.cz kde se taky najdou dobří lidé

/doufám, že mi tady kluci neutrhnou hlavu/

Já jsem z Prahy a nemám problém pomoci, jinak mohu doporučit třeba Hansdoba

2011-09-03 20:14:09

cus bus diky za prednasku co jse tyce te kontrolky jeste to nemam vyresene.co jse tyce toho cidla,jedna jse mi o to aby mi seplo ventilator coz zatim nesepina.na chladici jsou cidla dve tak me to zmatlo protoze co opravuji auta tak vzdy bylo jedno cidlo.mam i zjistene ze oba jsou teplotni cidla.jinak pokud dam primo na motorek ventilatoru tak ten jede.uvidime asi uz starnu.pak jsem si myslel pojistka ale ty taky jsou doufam dobre i vmotoru i pod pristrojovkou.no uvidime doufam ze na to prijdu.zatim cus a diky

2011-09-10 16:27:10

cus bus draci opelaci kontrolka motoru s bleskem vyresena vlastni chybou.cidlo vzduchu a cidlo skrtici klapy jsou stejna co jse tyce pinu.staci prehodit a uz mate problem.jojo chybama jse clovek uci.zatim cus

2011-09-10 16:58:04


Odpovědět