Fórum - Téma


Svítí kontrolka motoru, škube


Fórum Corsa B Svítí kontrolka motoru, škube

Informace o modelu: Opel Corsa B



2016-04-21 22:02:58

Zdravím,

mám zase takový problém, už jsem z toho opravdu na prášky. Když jedu je jedno jestli je auto teplé nebo studené tak se mi po vyřazení, když dojíždím na semafory nebo potřebuji zastavit rozsvítí na volnoběh kontrolka motoru. Nedělá to pokaždé, někdy to udělá 2x po sobě někdy jedenkrát ze 4 zastavení. Dále když už se tedy rozsvítí tak potom při rozjezdu škube a nechce se rozjet pokud plyn přidávám postupně a když na to šlápnu tak se rozjede normálně a kontrolka zhasne a jede už normálně. Sem tam se taky stane že cukne ale to jen málo kdy. Za celou dobu se mi zatím jednou stalo taky to že se rozsvítila kontrolka motoru a otáčky se zvýšili a auto jako by samo přidávalo a ubíralo v rozmezí zhruba 1000-1300 otáček a kontrolka stále svítí až dokud nesešlápnu plyn a pak zase otáčky spadnou na volnoběžné a kontrolka zhasne. Lamda sondu jsem měřil přes osciloskop a průběh je v pořádku, váha vzduchu to nebude auto ve vyšších otáčkách jede normálně i když dám plný plyn do kopce tak normálně táhne. EGR je po vyčištění a promazání zároveň došlo k zaslepení. Klapka je vyčištěná z obou stran i přívodní odvětrávací hadice jsou pročištěny. Dále jsem zhruba před 3 týdny měnil krokový motorek volnoběhu když to začalo dělat to co teď a bylo zhruba 2 týdny klid auto jezdilo normálně až zase teď z ničeho nic začalo dělat to stejné. Pochybuji že by tak rychle odešel krokáč. Už prostě nevím co s tím. Napadl mě ještě snímač natočení klapky, ale to bych měl poznat na otáčkách kdyby byl špatný tak by nešly plynule ne ? A pak jsem ještě četl že často odchází snímač kliky, ale ten podle toho co jsme četl by měl jiné důsledky. Někdo nějaké nápady a rady ? Ideálně něco co jde udělat doma.. nemám přístup na extra přístroje jen obyčejný multimetr a nářadí. Dávám zde i odkaz na video kde jsem natočil jak se to zhruba chová na místě. Zkrátka po vytočení motoru a puštění pedálu se někdy rozsvítí kontrolka motoru a někdy ne. Podotýkám že rozvody v háji nejsou ty jsou měněny před 7 tisíci a jezdilo to po výměně bez problému. Díky všem co se nějak zapojí a těm co to dočetli až sem.

2016-04-21 22:26:59

Presne to iste robí aj mne a neviem si s tym rady .

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-04-22 11:49:24

paťo: EGR, el. závada v jeho cívce bývá nejčastější závada. Jinak diagnostika a zjistit jaké chyby to jsou a není co řešit......

2016-04-22 17:44:14

Nazdar. Před cca 14-ti dny jsem zde řešil podobný problém. Dal jsem na radu přátel z tohoto klubu a mám klid. Proto zopakuji radu které jsem se držel i já. Nechat napíchnout na diagnostiku ve značkovém servisu cena od 800,-. Občas je lepší si připlatit než dělat pokusy a výsledek žádný.

2016-04-22 17:52:08

řekl bych vaha vzduchu.

2016-04-22 17:53:13

Na diagnostice to bylo předtím psalo to chybu P0505 což je regulátor volnoběhu ten sem měnil jak sem psal a zase po 2 týdnech je to znovu, tak že se mi nechce věřit že odchází tak rychle ty regulátory. Proto sem sem psal jestli někdo neví proč se to děje. Když sem na to šel logicky tak ten regulátor by měl být ovládaný na základě signálu z EŘJ nic víc. Tak že pokud nefunguje tak je v pr*** řídící jednotka ? Já nevím co si mám víc myslet. Začínám si myslet, že to auto bylo postaveno tak aby mělo pořád nějaké problémy.

2016-04-26 20:48:59

corsákondra: Těžko radit, béčková corsa všechny závady (ch.kódy) neukládá .Třeba právě ten snímač ot.klikovky(jak píšeš) se jako závada neuloží ale to se projevuje jinak (stopne motor).Chtělo by to napichnout na diagnostiku když se to zrovna děje.Stačí si půjčit (koupit) jen čtečku ,já sebou vozím čtečku Autosnap za 1000 kaček a jako základ postačuje.Mě něco podobného dělala váha vzduchu ale to jsou jen dohady.

2016-04-27 19:50:17

technik: Díky za rady, nic méně mi to nedalo a šel jsem hledat dál. Vzal jsem multimetr a šel proměřovat co šlo podle schémat které byly v dílenské příručce + to co jsem se dočetl různě na forech. Nic méně vše se zdálo být v pořádku, dokonce jsem rozizoloval celou elektroniku abych mohl zkontrolovat kabely a taky všechno v pořádku, když už jsem to vzdával, tak sem se zamyslel vlastně nad tím jak funguje EGR ventil jelikož sem pořád nevěděl na co tam je tolik kontaktů, no a ve výsledku jsem došel k názoru, že 2 kontakty jsou ovládací pro cívku a ty další jsou pro vysílání signálu jednotce o jeho poloze která podle mého názoru vyhodnocuje a upravuje a ovládá motorek regulace volnoběhu. Jenomže sem pořád nevěděl čím to teda je když EGR jsem čistil fungovalo perfektně a ještě je zaslepené, tudíž sem předpokládal, že je funkční no ale nakonec jsem se rozhodl ještě přímo na autě vyzkoušet spojením 2 krajních kontaktů na levé a pravé straně EGR zásuvky vyzkoušet přes baterii a kabely zda opravdu uslyším že cvaká a tudíž je funkční, jenomže po připojení se nic nedělo, tak sem měl jasno. EGR šlo ven a zjistil sem že je kompletně nehybné jelikož nechápu jak se ta jehla zanesla jakýmsi bordelem, ale nevím od kud. Mám teorii že to ještě vyteklo z té hřídelky když sem to tam dal a bylo to svisle a navíc teplota způsobila že se ta jehla zapekla. Tak sem vzal druhé EGR a ejhle je po problému. Jinak před tím jsme u kamaráda zkoušeli přes diagnostiku vyčíst chyby a byly to zase ty stejné P0505 nízký a vysoký signál el. motorku regulace vzduchu a nic víc. Dále jsme prošli aktuální hodnoty načež jsme zjistili že hodnoty z potenciometru klapky neodpovídali natočení prostě se neměnily nebo jen o trochu a s velkou prodlevou. Tím chci říct že i když něco diagnostika vyčte v paměti vlastně vůbec nemusí být ten problém, který to je ale může to být jen něco co s něčím souvisí a to se pak už docela obtížně hledá. Tak že ve výsledku vlastně EGR ovlivňovalo motorek volnoběhu jelikož řídící jednotka nevěděla jakou polohu má ventil a dávala špatné informace a na základě toho ještě potenciometr klapky vysílal nepravdivé údaje. Tak že rada pro všechny než budou utrácet hodně peněz za opravy. Zkuste si jednoduše doma vyzkoušet přes jakoukoliv 12V baterii zda vám opravdu funguje ventil (uslyšíte cvakání) no a když né tak může být právě tohle váš problém. Jinak příčiny které jsem s tímto měl spojené byly tyto: zvýšila se spotřeba, kontrolka se rozsvěcovala když jsem vyřadil pustil plyn a zastavoval, někdy se stalo že otáčky zůstali vyset na zhruba 1200 ot. a kolísali v rozmezí 1200-1500 samo si to přidávalo a svítila kontrolka motoru, auto během plynulé jízdy s plynem ve stále poloze z ničeho nic cuklo, většinou se to projevuje v nižších otáčkách hlavně kolem 2tis, později svítila kontrolka motoru pořád za co mohla zapečená hřídelka která už nechodila vůbec. Jen bych ještě zmínil že i když vám bude EGR fungovat tím že se bude hýbat je možné že budete mít špatný systém který určuje jeho polohu a vlastně bude vysílat špatné signály a tudíž se může stát že auto bude jezdil ale někdy se prostě kontrolka rozsvítí jelikož systém ventilu nerozpozná jeho polohu. Doufám že těm co to dočtou až sem jsem poskytl alespoň nějaké informace které by jim mohly do budoucna pokud by měli takový problém pomoct. Díky všem a brzy se zase ozvu až bude další problém

Venca49  
Václav
2016-04-27 21:58:05

corsákondra: Ano,přišel jsi na to, co se již dávno ví.U těchto AGR ventilů odchází v 95% elektronika.Nesetkal jsem se za celou dobu s tím, že by stačil rozhýbat. Přišel jsi na to svojí pílí a to se cení.Děkuji za příspěvek k odstranění závady.Pokud napíši - vyměnit AGR,tak tomu 90% kolegů nevěří. To, že diagnostika píše nějakou chybu a je to jinde, je také známo.Ona také není vševědoucí a pouze sestavuje podle hodnot možnou oblast.Je na mechaniko-elektrikáři si s tím poradit.Samosebou hraje velkou úlohu skušennost.

PS: U starších typů AGR stačilo většinou vyčištění,neodcházela tolik elektronika.


Odpovědět