Fórum - Téma


Svítí kontrolka diagnostiky motoru


Fórum Omega B Svítí kontrolka diagnostiky motoru

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

1996 Omega B 3.0 V6 VIN: WOL000027V1040502

13 fotek  |  25 diskuzí

Výkon motoru 155 kW (211 PS) při 6200 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 982 ccm (182 cui), 6-válec, Vidlicový, 24-ventil.

Tak tato omega je už prodaná


1  2

2013-03-12 09:34:19

Zdravím. Koupila jsem Opel Omegu MV6 typu B. Druhý den se mi rozsvítila kontrolka diagnodtiky a ne a ne zhasnout. Auto má jinak stále pěkny zátah, ale za studeného motoru bez přidání plynu a chvilkového držení v otáčkách mi auto chcípne. jakmile se ohřeje tak blafe skvěle a po vypnuti motoru ho opet bez problému nastartuji. Má to něco společného s tou kontrolkou? že by bylo auto v nouzáku? Děkuji za rady

2013-03-12 10:05:48

Didina: S kontrolkou systému emisí špatné startování souvislost mít může, nicméně ani nemusí. Do nouzového režimu motor přechází v případě zvýšení otáček kupř. nad 3000/min. a o tom nepíšeš, motor jinak táhne dobře, tož nouzový režim to nebude. Máš-li možnost, nech vyčistit škrtící klapku a zkontrolovat volnoběžný ventil ("krokový motorek") u škrtící klapky a co se svítící kontrolky týče, bude nejlepčí nechat zkontrolovat diagnostikou...

2013-03-12 14:11:10

Děkuji za odpověď . A určitě se na to podívám. Avšak tím muj problém nekončí. Při volnoběhu mi kolísají otáčky při zahřátém motoru kolikrát i pod 500> ot./min.( tak na 3 sekundy) a v tom momentu problikává kontrolka oleje, mazání.( standartně se mi volnoběh pohybuje okolo 600-700 ot./min. ) Je mi jasné že při nízkých otáčkách olejové čerpadlo moc nemaká, a tak se zeptám, jdou nějakým způsobem zvýšit otáčky volnoběhu, aniž bych to musela dávat na servis? nebo to muže mít na svědomí nečistota klapky a krokáče? Olej je tam skoro nový, najeto cca 2000km. U Calibry jsem měla stejný problém, ale srovnalo se to výměnou oleje a auto se zklidnilo. Jak otáčky, tak barometr.

Omlouvám se za tak stupidní otázky, nemám s tímto problémem žádné zkušennosti.

2013-03-12 15:37:47

Didina: Otázky to nejsou stupidní, to kdybych JÁ položil nějakou otázku, to by se teprv svět divil... Volnoběžné otáčky nijak seřídit (zvýšit) nelze, upravuje si to ŘJ sama, nicméně na jejich (ne)pravidelnost a (ne)klid mohou mít a zřejmě i mají velký vliv právě znečištěný krokáč a škrtící klapka, možná i EGR... Pokud se pohybují v pásmu, v němž správně být mají a motor jde pravidelně, je to právě známka toho, že jest vše v pořádku...

2013-03-12 16:30:48

Ale lze, na krokáči je v pryskiřici zalitej šroubek kterym se ty otáčky daj zvýšit. Na 2.6 a 3.2 V6 to nejde, protože nemaj volnoběžnej ventil (krokáč).

2013-03-12 16:39:08

vejfuk: A kdopak Ti řekl,že V6 nemají volnoběžněj ventil???

není to sice přímo krokovej motůrek jako na menším obsahu,ale je tam.

2013-03-12 17:19:29

Achjo, pořád někdo bude míchat jabka s hruškama. 2.5 a 3.0 V6 sou starší generace motorů (emise X) - maj plynový lanko, EGR ventil, VOLNOBĚŽNEJ ventil a sekundární vhánění vzduchu.

2.6 a 3.2 sou modernější (emise Y) - nemaj plynový lanko, EGR, VOLNOBĚŽNEJ VENTIL a sekundární vzduch. A navíc maj celkem 4 lambdy, narozdíl od 2.5 a 3.0.

A propo - z mýho předchozího příspěvku nijak nevyplívá že V6ky nemaj volnoběžnej ventil, to sem nikde nepsal, stačí umět číst..

2013-03-12 17:32:39

Pánové, nerada bych abych svými dotazy rozpoutala nějakou válku ... Ale opravdu bych ráda tento problém vyřešila. Každopádně si můžu byt jistá, že benzínové čerpadlo, startér a olejové čerpadlo je v pořádku- bez toho všeho by to po, sice náročném, nastartování a ohřátí motoru nejelo tak jak to jede, a to že to docela sype takze v patek se vrhnu na očistu výše uvedených částí motoru, a kdyby ani to nepomohlo, obrátím se opět zpet na Vás, a budu rada za kazdou radu

2013-03-12 17:38:25

vejfuk: Je to tak jak píšeš - 2.5 a 3.0 vers. 2.6 a 3.2 A o tom šroubku na krokáči zalitým smolou jsem nevěděl, děkuju!

2013-03-12 18:00:13

Jasný.

Vyčistit klapky (hlavně je přímo nevyndavat, ty kolečka), prostě vyčistit to těleso s klapkama. Nejlepší je Čistič na karburátory Den Braven.

Vyměnit svíce, oni se taky můžou hezky pěkně koupat v oleji a pokud se tam koupou dýl, neni to dobrý.. Možná i kabely podle toho jak sou starý.

A navíc budeš mít zasraný celý sání od toho EGRu, od těch spalin. A právě i ty klapky, protože EGR ty spaliny posíla rovnou za ty dvě škrtící klapky.

Tady to můžeš krásně vidět jak to vypadá - http://www.club-opel.com/...mages_category.php?id=198

A volnoběžnej ventil vyčistit - vyndat a prostříkat např WDčkem, nebo tím Čističem na karburátory, klidně to můžeš udělat i při nastartovanym motoru, odpojit hadici od voln. ventilu a pěkně to tam fouknout, tady to lidi dělaly, ten motor to v pohodě zvládne.

A taky jestli sou zapojený správně všechny podtlaky a odvětrávání.

2013-03-12 18:14:35

Neni od veci EGR ventil primo 'zaslepit' ... staci ho sundat a podle vzoru tesneni udelat tesneni bez direk na privod spalin ... spotreba neklesne, vykon se nezvysi, elektronika se nezblazni, jedine kvuli cemu jsem to na svem motoru udelal je to, ze ty srajdy z vyfuky nejdou zpatky do sani.

2013-03-12 18:44:09

Hele, takže ta záslepka na EGR je na tomhle místě jo..?

http://www.club-opel.com/...ll/10182_625_nahrazka.jpg

Takže ten EGR musim rozpulit vejpul (vyšroubovat ty dva torx šrouby). Je to tak..?

2013-03-12 18:47:05

Super. tak to pujde snad dobře. Jinak EGR ventil je zaslepej uz od minuleho majtele.

2013-03-12 20:03:55

Ahoj Dida. Myslím že máme rovnaký problém: http://www.club-opel.com/...select=39781#message39781 Ja sa to pokúšam odstrániť už pol roka som mechanik,vymenil som už kadečo,mám aj diagnostiku a stále nič No narozdiel od Teba mi kontrolka motora nesvieti takže POZOR aby si nekupovala zbytočné veci,ktoré s daným problémom nemajú nič spoločné a iba si to "povymýšlala" diag.

Kedže na tomto aute vela nejazdím,tak ma to ani velmi netankuje. Ale na kočku píšeš o autách až velmi rozumne a preto verím že sa ti podarí to rýchlo opraviť. Myslím že začni asi tým krokáčom. Držím palce! Potom sa napíš...

2013-03-12 21:29:35

Mám z toho obavy.:( o tom žádná. Uvidi se v patek co se vše zjisti . kdyžtak se jen zbláznim.....

2013-03-12 22:15:41

jen dodám, šroubek tam sice je v tom volnoběžňáku, ale ty ventily jsou 100 letý a nejde s nima otočit jak je ten závit zarostlý a novej stojí docela pálku, to člověk dřív zničí vnitřní šestihran v tom myslím že mosazným šroubku...já bych jen čekal že to od výroby bude nastavený tak aby to makalo na továrních hodnotách volnoběhu a pak se to zalije, to je nakalibrovaný...ale mám něco podobného u kadetta gsi, taky tam je tenhle ventil, ta 100 letá elektrika elektrika je nevyzpytatelná...je taky možný že jsou přicpaný ty přívodní hadice a pak kdy funguje ten volnoběžný ventil (při zavřené škrtící klapce) mu omezuje průchod vzduchu nebo ještě jena možnost, ten ventil se mu podělal a dal tam třeba právě z GSi (2,0 4V) a je jinak nastavenej a šroubkem mu nešlo otočit...každopádně by se měl prodejce stydět za to v jakým stavu to prodal se skrytýma vadama, chudák holka aby si s tím teď lámala hlavu, namísto toho aby měla radost z příjemného svezení....jinak u kadetta dochází k znečištění ventilu a sání právě od "oddechu" klikové skříně motoru...přeji hodně štěstí a trpělivosti

2013-03-12 22:18:15

Didina:

u některých aut pak právě (co jsem slyšel) po zaslepení EGR ventilu svítí ta kontrolka, u některých stačí mu jen zaslepit průchod ale nechat ho připojený, jinak se to třeba musí vymazat v řízení motoru.... to jsi mi neřekla že tam je dělaný...jak tedy z těchto dvou možností?

2013-03-12 22:19:19

nevíte někdo jak se dá vyvolat paměť závad u tohoto vozidla? je třeba diagnostika nebo to lze vyblikat jako u GSi?

2013-03-13 17:57:50

Didina: ahojda kdyby jsi měla cestu do Jičína tak ti to můžu zobnout na diag. a zjistit jakou chybišku ti to hlásí

2013-03-17 14:37:10

brlu Tak snad to dáme do kupy Luky


Odpovědět

1  2