Fórum - Téma


Světlomety nejdou seřídit


Fórum Omega B Světlomety nejdou seřídit

Manuály  |  Inzerce  |  Model Opel Omega B  |  Naše vozidla


1  2

2016-05-03 20:28:02

ondra01: Koupil jsem Depa s čočkou a normalní žárovkou. Mám Omegu 2002 a když odešel jeden startér, myslel jsem, že brzy půjde do háje i druhý a to je dost velký náklad, přitom budeš mít pořád stará světla. Risknul jsem druhovýrobu, ovšem takovou nekvalitu jsem fakt nečekal...........mám na mysli to seřizování, to nefunguje. Svítivost se možná trochu zlepší jinými žárovkami, ale jak to seřídit? Je to ponaučení..........

2016-05-03 20:34:43

636787: jestli si byl zvykly na xenon, je jasne, ze na zarovky budes nadavat. Mel si koupit k tomu staremu svetlu cinsky predradnik, patici a zapojit misto spatneho originalu. Bylo by to za par korun a s novymi vybojkami by to svitilo jako pred tim. Svetla na omegu jsem v replice od Depo nemel, ale kazde jine jsem vzdy normalne seridil, asi stesti na dobre kousky...

2016-05-04 06:46:20

636787: startér xenonů je součástí světlometu?

 vlastta  
vlastimil
2016-05-04 08:34:04

mirpie: neni

2016-05-04 09:51:11

myslel jsem si to.

Pak mi uniká, proč kolega výše s číselným nickem měnil celé lampy....

2016-05-04 11:27:49

mirpie: Už jsem to psal výše. Helly jsou 14let staré a zašlé, brzy může odejít i druhý startér. Nová Depa vypadají pěkně, jsou levná a pokud by se normálně daly seřizovat, tak by stačilo osadit lepší žárovku a sloužily by.

2016-05-05 23:32:23

raději bych zrenovoval lampy na xenony a sehnal startéry než to předělávat na žárovky

2016-05-06 07:16:32

Dávat do Xenonových světel žárovku ( a obráceně) je hovadina. Ta čočka je počítáná na určitý lom světla který dává zdroj umístěný na přesném místě v ose paraboly .

Pochybuju že když to takhle nabastlíš , jesli to vůbec pak půjde seřídit.

Proto je lépe světla celkově zrenovovat. Na našem clubu se to taky řešilo u Vecter , nové pochromování vnitřní paraboly udělalo úplné zázraky.

2016-06-13 20:48:10

mě to taky nešlo seřizovat, tak sem to rozdělal, hrozná práce tedy,odřezávat popmalu nožíkem, byly vyhřáté a ulomené ty packy,tak jsem to udělal z plechu vše opravil, nebot originál Helly svítěj daleko líp než Depo, ještě vyleštit plexi a dát žárovky s xenon efektem, jinak s Depo světly mám zkušenost, dával sem mladýmu na fiata a na technický si myslel že je to starý světlo,a ukázal mi to,fakt šílenej rozptyl, na seřízení sem si udělal takovej klíč jinak je třeba taky rozhýbat a promazat ten štelovací mechanizmus, za mě tedy Helly, taky sem zvažoval andělský oči na omu ale maj právě jen od depa,a to fakt oželim

2017-01-06 20:19:12

Ahoj lidi, no mně taky nejdou seřídit světlomety, ale jen stranově, řek bych že jsou stržené seřizovací šrouby. Točil jsem s nimi jak šílenec, protože svítily oba do jednoho bodu, a nic. Tak jsem podložil parabolu a je to lepší. Na výšku chodí dobře. Ale stejně chci koupit nové, protože i když jsem je rozebral, vyčistil a vyleštil, tak stejně nesvítí moc dobře, navíc na jednom světle je ulomená spodní packa, takže světlo se hýbá a tak se s nimi rozloučím. A právě v té souvislosti se chci zeptat, jestli má někdo zkušenost se světly od prodejce CESKAR - ta světla jsou z Polska - xenony uváděné jako druhovýroba bez žárovek a výbojek. Cena 1.800,- Kč za kus. Ještě je u nich poznámka, že regulace je elektrická, ale já na těch svých nemám nic, co by s nimi hýbalo. Jasně, že kdyby tam to servo bylo, měl bych v kabině kolečko, kterým bych výšku svícení reguloval, ale nevím přesně, jak funguje ten druhý systém, který má mít někde na nápravě čidlo nebo co, takže by se měla světla automaticky regulovat sama. To mi fakt moc jasné není. To sem sa rozepsal, kdo by to řek? Tož poraďte.

2017-01-06 20:28:09

bruno243: Světlomety pro xenon a pro žárovku se od sebe dost podstatně liší a nejen ovládáním na přístrojovce. Na to pozor, když budeš kupovat jiné, ale každopádně bych do replik u Omegy nešel. Pořádně nesvítí ani originál a u replik je to už vůbec o ničem.

2017-01-06 20:33:45

bruno243: Že na světlech nemáš nic, co by s nimi hýbalo...? Jak u klasických tak i u xenonů jsou servomotorky obsluhující výškové naklápění světlometů (parabol.) U xenonů to zajišťuje řídící jednotka systému na základě signálů od čidel na LP a LZ ramenu, v případě žárovkových světlometů to obstarává řidič manuálně kolečkem pod spínačem osvětlení, ale v každém případě tam servomotorky jsou, jak by se to jinak štelovalo...?

 vlastta  
vlastimil
2017-01-06 20:41:18

......servomotorek na svetlech urcite bude, viz foto......

2017-01-07 14:12:50

Hlavně to chci udělat kvůli STK, pokud by jim nevadilo, že se to nedá pořádně doladit, tak bych ještě vydržel a koupil později něco lepšího, ale o tom dost pochybuju, že mně s tím nevyhodí.

2017-01-08 09:03:01

ondra01: Čau, rozdílu jsem si samozřejmě vědom, xenony na autě mám, jen je chci vyměnit za nové, aby svítily a daly se štelovat, jak mají. Určitě si nechám poradit, co tam dát, ale jak se říká: bez peněz do hospody nelez, tak musím zvolit rozumný kompromis.

2017-01-08 11:04:50

colommbo: Jsem hlupák, samo, že tam serva jsou, byl jsem při psaní asi trochu přetažený a nemyslelo mi to. Hlavně, že jsem je několikrát vytahoval z auta a leštil a čistil ta čirá skla.


Odpovědět

1  2