Fórum - Téma


Světlej čmoud z výfuku, po opravě výfuku...


Fórum Vectra B Světlej čmoud z výfuku, po opravě výfuku...

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

1997 Vectra B 1.6

27 diskuzí

Výkon motoru 74 kW (101 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 600 ccm (98 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, X16XEL .



2016-07-22 20:27:27

Opel Vectra 1997, 1,6i 16V 74 kW (X16XEL)

Ždar borci, po výměně výfuku střední a zadní část + vlnovec, (svařovalo se) normálně jedu a když trochu přidám plyn lehce do záběru, tak je za mnou zadýmeno.... světlej dým... smradlavej....

Máte někdo nějakej tip? Díky

2016-07-22 21:02:03

kusmen: Jak dlouho (kolik km) je po opravě...? Neubývá chladící kapalina, není emulze na měrce oleje...?

2016-07-22 23:15:10

colommbo: hned, po výměně. Jel jsem to projet a dým a smrad jak pes....

Je možný, že by se tam něco upálilo? Lambda sonda je docela daleko od sváru....

Je možný, že by se vyresteovala nějaká řídící jednotka?

Nebo tak něco?

Dík

vlastta  
vlastimil
2016-07-23 12:05:56

kusmen: a mel si odpojenou baterii - pri svarovani?

2016-07-23 21:51:13

vlastta: Pročpak by jí odpojoval?

vlastta  
vlastimil
2016-07-23 22:01:43

battledragon: a pri svarovani se baterie neodpojuje? treba prave kvuli nejake jednotce?

2016-07-23 22:11:34

vlastta: pokud odpojíš baterii pak by jsi měl odpojit i veškerá zařízení od kostry, a především alternátor. Je potřeba si uvědomit že baterie se v obvodu auta chová jako kapacitor/kondenzátor, a právě díky tomu že je zapojena v tomto obvodu je právě ona schopna eliminovat napěťové špičky, které jinak drobnou elektroniku můžou snadno odprásknout.

2016-07-24 10:33:36

Nevím jestli měl mechanik baterku odpojenou nebo ne, ale asi snad ví jak na to. Normálně to jede, akorát to hrozně smrdí. Když trochu šlápnu na plyn. Divný. Jak kdyby se spaloval olej... Má to auto nějakej diagnostickej konektor? Zjistit jestli se nepdělaly nějaký lambda sondy, nebo jiný sondy, čidla? Neumí řídící jednotka fungovat v nějakým nouzovým režimu?

2016-07-24 11:34:25

Pod rucni brzdou je prohloubenej plast,ten vyndej a pod nim je konektor na pripojeni diagnostiky

vlastta  
vlastimil
2016-07-24 11:55:09

battledragon: tak to nevim a slysim poprve.....vsude kde jsem cetl, slysel, videl se pri svarovani baterie odpojovala.o dalsim odpojeni (viz kostra) nic nevim

2016-07-24 21:57:26

vlastta: Mno to záleží z jakého roku byla publikace co jsi četl. Protože na š120 opravdu stačilo odpojit baterii a altík. U moderních aut vybavených elektronikou je to spíše na škodu. Je třeba si uvědomit že běžné CO2 svářečka dělá 50-70V. 12V baterie ti víc do palubní sítě jen tak nepustí. Tím neříkám že jí to dělá dobře, dokonce naopak. Z hlediska elektro je to logická dedukce, a z hlediska praxe nám to stejným způsobem podával mistr na auto-elektroniku. Jinak všechna auta na které jsem kdy sáhl CO2 byla vždy se zapojenou baterií, a nikdy se nic neodkouřilo. Netvrdím že jich bylo stovky, ale dvě, tři taky rozhodně ne.

2016-07-24 22:05:45

battledragon: I pro mě jako elektrolaika jsou tohle nové informace a lze-li jim opravdu věřit, tož nezbývá než poděkovat.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-07-24 23:27:38

Jestli jde o "smrad" po oleji, možná se vypaluje z nového potrubí i když tomu moc nevěřím, spíš jde o olej z motoru (zrovna u X16XEL nic neobvyklého).

Co se týče sváření na autě, osobně se snažím tomu vyhnout pokud to jde. Jinak jsem vždy odpojoval jen mínus pól baterie a kostru od svářečky jsem dával co nejblíže místu sváření. Nikdy se mi nestalo, že by se tímto nějak poškodila elektronika vozu.....

vlastta  
vlastimil
2016-07-25 01:11:04

battledragon: toz to je i pro me nove info - a pokud pravdive v tom pripadku se omlouvam za 1 a 2 prispevek v tomto vlakne

2016-07-25 08:25:56

Omluv netřeba, jsou to i zkušenosti. Na mám prvním Opel Kadett E 1,4i zařvala řídící jednotka jen proto že byl špatně ukostřený moror - kastle - alternátor. Hold jedna projížďka při palubním napětí asi 19V se neosvědčila a od tech dob vím že oxidace je svině, kostru je třeba nepodceňovat a baterie je převelice důležitým článkem vozu která je schopná srazit nadlimitní napětí vozu. (následně jsem se učil jako automechanik v druhém ročníku co jsem psal výše, když nás učili měřit alternátory v zátěži, funkce můstku a usměrňování.... Je to už přes deset let ale Kadet to pamatuje)

Kopejda: tím že odpojuješ jen mínus, odpojuješ prakticky celý obvod baterie. Znám spousty lidí co to takto dělá a nic se jim nestalo. Je logické že kostru svářečky připojuješ nejblíže vařenému místu, ale když vaříš nějaké menší lokální místo a nejbližší holý zemnící bod je třeba štít brzdiče, polosa či dokonce motor sám? Proud není vidět, ale umí zabíjet, v tomto případě elektroniku (a možná i slabší povahy lidí)


Odpovědět