Fórum - Téma


Stupajuca a klesajuca hladina chladiacej kvapaliny


Fórum Zafira B Stupajuca a klesajuca hladina chladiacej kvapaliny

Informace o modelu: Opel Zafira B

Diskuze o vozidlu

2007 Zafira B 1.8

24 fotek  |  15 servisních knížek  |  23 diskuzí  |  9.17 l/100 km

Výkon motoru 103 kW (140 PS) při 6300 ot./min. Točivý moment: 175 Nm (129 ft/lb) při 3800 ot./min. Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 796 ccm (110 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, Z18XER.

Km nesedia



2016-05-24 23:04:02

Ahojte, minuly tyzden som dal preventivne vymenit rozvody + pumpa (170 000km + zazracne km cca + 100 000km) ale hned v ten tyzden sa mi pokazilo aj LPG. Po vymene rozvodoch sa mi zda , ze po zohriati viac klepe motor. Dnes mi opravili LPG, ale problem je v tom ,ze sa mi straca chladiaca kvapalina. Neviem cim to moze byt,ci rozvody, LPG alebo nieco ine. Cca kazdych 30 sekund hladina narastie skoro doplna nadrzky, potom zasa klesne na dno. Ked je hladina hore tak bublinka. Zda sa mi , ze trosku vychadzala aj para ale tazko povedat. Ked vypnem motor voda sa strati. Ked pocas behu motora otvorim uzaver voda sa zasa tlaci von. Nejaky velky tlak na uzaver nieje. Cele to v tom tak bublinka, ze je to az pocut. Teplotu na BC ukazuje okolo 72 ked som stal. Pocas jazdy okolo 80. Na lavej strane na podvozku vidiet , ze tekutina vyteka. Ked som nechal auto na volnobehu tak som envidel , ze by kvapkalo. Na uzaveri od oleja nie je nic. Dakujem za rady

2016-05-25 08:43:05

ten projev dle popisu ukazuje na zavzdušněný chladící okruh, ale nevím, zda tato motorizace vyžaduje odvzdušnění (jako např. u BMW) nebo se umí odvzdušnit sama. Nejprve po doplnění kapaliny na správnou hladinu zkontroluj víčko expanzní nádobky, zda je dobře dotažené a že dobře funguje (pokud netěsní, je v chladícím systému atmosférický tlak a pak to vře již při 100°C, normálně při dobrém víčku je v systému vyšší tlak a bod varu je tak posunutý na vyšší teplotu). Pak sleduj, odkud se případně ztrácí voda. Pokud je úbytek od expanzky, vyměň víčko. Pokud někde externě z motoru, lokalizuj - s výměnou rozvodů se nabízí vodní pumpa, třeba špatné těsnění. Pokud nevidíš nikde únik a přesto se ztrácí voda, vyloučit nelze ani těsnění pod hlavou.

2016-05-31 10:04:49

Bol to zavzdušnení okruh.

2016-05-31 11:07:37

onanrogi: Zvláštní... Chladící systém by se měl přes ventil(y) ve víčku expanzky odvzdušnit sám.


Odpovědět