Fórum - Téma


Stropní světlo


Fórum Astra G Stropní světlo

Informace o modelu: Opel Astra G



2015-12-16 15:36:48

Zdravím,potřeboval bych poradit u astry g mě začlo pořád v kuse svítit stropní světlo spínače ve dveřích nemám zaseklé vše funguje nemůžu nato přijít čím to může být mám tam místo sufitky ledku zkoušel jsem jinou a tím to není 1rok jsem jezdil bez problému až ted pokud někomu se stal stejný problém prosím poraďte dík za info

2015-12-16 16:01:03

Měl jsem podobný problém. Na technické jsem šel hýbat s volantem- technik pod autem- chtěl jsem mít otevřené dveře- slyšet ho, ale to zas pískal pískáček, že mám otevřené dveře- a tak jsem klíček vytáhl-ať nepiští- to jsem ale zase zamkl volant (2-3X dokola)- NO- tady jsem si asi problém vyrobil, dokonce jsem pak vymyslel vypínač. ALE se mi to zase nějak samo opravilo. Dodnes nevím, jestli nějaký kontakt ve spínačce.. ..? Neporadil jsem, vím, ale tudy někde cesta vede- spínačka- zámek volantu

2015-12-16 16:17:10

vectra74: Nemáš jen povytaženej čůdl...?

2015-12-16 16:24:37

colommbo: všechny chodí jak mají žádný nevisí

2015-12-16 16:36:33

vectra74: Myslím ovladač světel - je-li povytažený, svítí stropní světýlko stále...

2015-12-16 16:40:32

LED žárovky si s tím nerozumí, multitimer je nedokáže zcela vypnout, stále jemně svítí.

A k dveřním spínačům, ten u řidiče má 2 dráty, ovládá 2 obvody. Předpoklad správné funkce je, že po otevření dveří a klíčů v zapalování píská bzučák. Jestli ne, nefunguje buď spínač nebo spínací skřínka.

2015-12-16 16:55:46

colommbo: dík za radu byl povytazeny čudlík závada odstraněna,prosim tě a k čemu teda to slouží když čudl je povytaženy?

2015-12-16 17:15:29

vectra74: Vidíš to, taková drobnost... Povytažením ovladače světel se prostě v případě potřeby rozsvítí stropní osvětlení, aniž bys musel otevírat dveře, samostatné ovládání přímo u lampičky, jako tomu bývá u jiných aut, Oplík prostě neměl. Dnes už možná má, ale nevím, ty "moderní" oplí výtvory neznám. Hlavně že je už vše v pořádku.

2015-12-16 19:02:55

Colommbo, Vectra74

V případě potřeby= dloouho jsem měl problém: hledal jsem mobil, přečíst noviny, nalézt něco v kastlíku..ale teď vážně- samozřejmě já se věnoval volantu, ale spolujezdci jsem v kabině rozsvěcel otvíráním dveří (ať za jízdy nebo na parkovišti). No a patřičně na oply nadával.

Takže ne porucha- jen jiné, neočekávané ovládání. Fajn, že je vše vysvětleno, vyřešeno.

Jinak jsem opravdu ten výše popsaný problém měl

2015-12-16 19:54:10

jarin232: Jediná zvláštnost Oplu je, že rozsvěcení stropního světýlka při otevření dveří nelze nijak deaktivovat...

Venca49  
Václav
2015-12-16 21:36:29

colommbo: U některých dveřních spínačů se nechá pootočit o čtvrtinu otáčky tlačítkem a ono se to vypne.

wlk301  
2015-12-17 20:55:34

alzafir: Když už tady byly naťuknutý ty LEDky. Není něco, co by je "upravilo" tak, aby ty obvody fungovaly jako k klasickýma žárovkama? (Myslím třeba nějaký předřadný odpor nebo tak něco.) Občas se mi stane, že potřebuju něco v noci napsat a pak na to čumím a nic moc nevidím. S LEDkama by to bylo určitě lepší, ale zatím jsem je tam právě tady z toho důvodu ani nezkoušel.

2015-12-18 00:08:21

wlk301: On má alzafir pravdu tak z padesáti procent. U některých oplů se to stává, u jiných zase ne a není to tím, že by je multitimer nedokázal úplně vypnout, ale spíš ukostřením a ovládáním vnitřního osvětlení přes něj. Každopádně existuje jednoduchá věc, která toto drobné prosvěcení led diod eliminuje.

Do obvodu u stropního světýlka zapojit, paralelně k diodě, nějakou žárovku. Já dávám malinkou celoskleněnku na 24V 1.2W a baňku schovám do smršťovací bužírky, aby nebylo vidět že svítí. Díky napětí 24V svítí jen malinko, tím pádem se nehřeje a nic neroztaví. Ten efekt prosvěcení to eliminuje.

2015-12-18 07:00:34

wlk301: Já to řeším vždy spínáním přes tranzistor. Kromě LEDek, co jsem měnil v podsvícení interiéru, kus za kus ( plus změna předřadného odporu kvůli jinému pracovnímu bodu bílých LEDek) každou LEDku, nebo pásek LEDek, mám zapojený přes spínací tranzistor.

A že tam těch světýlek mám,,,,,viz profil a fotky na astra-g.

Řešení s paralerní žárovičkou je řešení, mně osobně proti srsti, ale je to asi fakt nejjednoduší varianta, jak se s tím vypořádat.

To Ondra01, jestli to dělá či nedělá nějaká Astra ( prosvěcování LEDek) , to jsem nezkoumal. Jak jsem zjistil, že to může nastat, rovnou jsem to řešil modulem s tranzistory.

Na světlech , kde jsou žárovky ( brzdy) a jsou hlídána testerem, bulbtestem, jsem ještě výzkum nepáchal. Až bude příležitost, chci tu krabičku rozebrat a kouknout, jestli by šla upravit na jiné hlídací proudy, aby šly beztrestně vyměnit LEDky za žárovky, bez otravných hlášek na displaji, že něco nesvítí.

2015-12-18 08:37:26

Na VB je sada odporů (pod airbagem spolujezdce) na kterých je hlídaný úbytek napětí , podle mě změnou hodnoty odporů by šlo eliminovat hlášku a dát tam ty ledky. Ale zas při přechodu na žárovky by byl problém. :)

2015-12-18 09:30:50

breathlless: Tohle už bude mít ZA i AG asi jinak. Když jsem připojoval tažné, musel jsem trochu obalamutit kabeláž, protože origo by to mělo být tak, že se vrazí do systému další tester ( obal jako relé) , který hlídá žárovky ( určitě brzdovou ano) na přívěsu.

A i ten tester ostatních žárovek je v pouzdře jako větší relé. Ne samotné odpory.

Jasné je, že když to upravím, tak to bez přepnutí nebude univerzální. A přepínač tam cpát, to taky není to pravé.

2016-03-19 18:36:17

Zdravím všechny. Mám vlastně stejný problém. Asi rok zpět jsem si z cuprextitu vyrobil plošný spoj do stropního světla. Mám tam 2 obvody pro modré a pro bílé ledky. Přívodní kostru mám napojenou na obě barvy, Jen + mám rozbočené a přes vypínače u zpětného zrcátka pro každou barvu mám zvlášť. Teď nevím z hlavy. Každá barva může mít možná 8 ledek.. 5 mm. Ke každé ledce mám napájené odpory. Problém je, že můžu mít odpojené všechny dveřní spínače... můžu vytáhnout odpojený spínač světel vedle volantu vlevo, ale v přívodním kabelu + je pořád proud. Myslím, že tam bylo i cca 11V, Takže i pokud mám zavřené dveře a zacvaklý ( vypnutý ) spínač u volantu, tak mě ledky lehce prosvítají. Proto je vypínám ještě vypínači u zrcátka, s kterými jsme si původně chtěl měnit jen barvu osvětlení. Když to není závislé na dveřních spínačích a ani spínači světel u volantu, tak už nevím, kudy všude vede přívodní kabel. Rád bych to vyřešil, nevím jak.

2016-03-20 07:48:02

calibreakcz: Precetl sis a zkusil neco z toho, napsaneho nahore? S tou zarovickou snad zvladne kazdy a skoro bych se vsadil, ze problem zmizi. Ono tam totiz jinak nameris vzdycky neco. Tyto obvody je lepsi merit oproti prime kostre auta a zarovkou. Multimetr ti ukaze 11V ale zarovku to nerozsviti diky minimalnimu prutoku proudu. S ledkou je pak problem, protoze te staci minimum proudu k tomu aby malinko prosvecovala. Cele je to na ten samy princip, jako kdyz odpojis - pol u zadnich svetel, pak ti budou zarovky svitit jedna pres druhou a na minimalni vykon.

2016-03-23 18:10:02

ondra01: To víš, že přečetl. V mém textu nebyl nikde otazník. Jen to, že bych to chtěl vyřešit. Zkusím žárovku, díky.


Odpovědět