Fórum - Téma


Strata výkonu pri nízkych otáčkach.


Fórum Vectra C Strata výkonu pri nízkych otáčkach.

Informace o modelu: Opel Vectra C



2016-03-27 23:02:57

Čaute.

Na mojej VC pri nízkych otáčkach sa ani za boha nejde rozhýbať auto, odozva plynového pedálu je oneskorená aj o 5sek, ale keď zaberie turbo tak vystrelí ako šíp. Sanie mám nové EGR čisté, tak neviem čo s tým. Nemáte s tým niekto podobnú skúsenosť, a poprípade aj riešenie?

Vďaka

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-03-28 14:04:59

mahoney1277: Sání nové? Jako celá ta hliníková věc s vířivými klapkami? Protože to co popisujete se děje, když jsou kanály s klapkami stále otevřené... Funguje regulace natočení klapek? Jak vypadá škrtící klapka? Nevázne při otevírání...

2016-03-28 17:17:57

kopejda: áno sanie mám nové. menil som celý modul sania za nový presne pred 3/4 rokom. egr prečistené vtedy keď prebehla výmena sania a z 2/3 zaslepené. Klapky sa hýbu ako majú, na 100%. Napadlo ma či by to nemohlo byť umierajúcim turbom, alebo vadným meničom tlaku turba. Nemám ešte Op com- tak neviem live data, tak sa len zatiaľ informujem či niekto S takou motorizáciou, nemal podobné skúsenosti. Na SK fóre som našiel odkaz na riešenie podobného problému, ale k žiadnemu vyriešeniu problému tam nedospeli. Neviem či skončila diskusia, alebo sa na to vyprdli. Niekto ta písal že by to mohlo byť aj tankovaním nekvalitného paliva. Tankujem na Slovnafte TEMPO PLUS Diesel, ale pri ďalšom tankovaní skúsim EVO Diesel. Aditivujem stale pri každom tankovaní VIF Super Diesel ADITIV.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-03-28 17:22:29

mahoney1277: Možná bych zkusil vyhodit to přizacpání egru.....

2016-03-28 17:47:25

kopejda: skúsim to odtiaľ vybrať, ale je to priamo riešenie od firmy Fiat vymyslené kôli tomu sby sa to sanie a Erg tak nezanášalo. Ak by to nepomohlo tak chcem vyskúšať komplet dekarbonizáciu sacieho, spalovacieho, a olejového priestoru produktami BG Products. Pozeral som mnoho fór a videí a ľudia si to dosť chvália. Na Op come je možné zistiť reálne či správne fungujú napr. turbo, menič tlaku turba,a ostatné veci ktoré by mohli mať na to vplyv?

http://www.dekarbo.sk/dekarbonizacia_info.php

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-03-28 17:51:48

mahoney1277: V live datech za jízdy určitě ano, jen je potřeba aby se v tom dotyčný vyznal.....

2016-03-28 17:58:18

kopejda: Tak to budem musieť k niekom znalému zaisť. A názor na to dekarbo? mohlo by to pomôcť? Komplet dekarbo by malo prečistiť všetko sane EGR, ventily, trysky, olejový priestor, Dpf, palivový priestor, vlastne komplet.

2016-03-28 22:31:44

mahoney1277: Ahoj, jsem strašně rád, že to opět někdo řeší. Máme stejné auto a i já mám stejný problém. Auto mám cca rok a půl, taky mám tam (krom jiného) nové sání, EGR zkontrolované a čisté. A přecijen mi dělá to samé. Od prvopočátku si říkám, že 16 ventil 110 kW a 320 Nm má jezdit zcela jinak, než jezdí to moje. A dělá mi ještě jednu věc: začne tahat, najednou jako kdyby ztratil výkon a potom zase chytne a jede jak z praku. Už jsem to zde někde řešil, i v soukromé diskusi s Kopejdou i s Loupákem (další místní člen) a na nic jsme nepřišli. Turbo mi už hučí (tedy nepíská, to až po chvíli), takže brzo asi odejde - má nato nárok, auto má 12 let a blížíme se k 200 tisícům km. Já tam tedy slyším, jak někde syčí i vzduch, ale intercooler je v pořádku. Livedata nemám a neumím. Na Slovensku tankuji Slovnaft naftu, v Čechách výhradně TOP Q diesel od Benziny, všude s VIF aditivem. Jak jsem se bavil s mým mechanikem (starej chlap, dělá jen Oply), problém by mohl být už snad jen v turbu. Ale zajímavé je, jak říkáš o té dekarbonizaci, názor Kopejdy by mě taky zajímal

2016-03-28 23:10:30

karchee: caw. Mne sice turbo nehučí ale myslim si ze coskoro umrie. Ma mi prisť Op com tak po vyčítaní Live dat sa uvidi ako budem postupovať. Pozeral som dosť videi a prečítal množstvo článkov na forach a veľmi sa mi to pozdáva. Veď keď si zoberieš aj keď sa sanie vymení za nové, ostatné kanáliky v hlave valcov,včetne sediel, vodítok ventilov,trysiek,spalovacieho, priestoru, zostanú zadrbané. Po komplet očiste, to jest aj olejoveho priestoru, sa zvýšia aj kompresné tlaky atd. Uvidime o 4 týždne majú pobíž otvárať pobočku BG Care, tak sa objednám a uvidíme.

2016-04-12 15:07:39

Zdravim chlapi aj ja mam podobny problem...do 2000 netaha nic moc a od 2000 ide normalne a stalo sa aj ze ked zacala svietit chyba pocas jazdy a dal som plny plyn tak tocilo len do 3800 cca ale z nicoho nic to pride aj zmizne bol som tym v servise jeden povedal ze sa mu zda ze erg ventil a druhemu nic neukazalo aj ked chyba svietila ale po nastartovani zhasla vaha vzduchu to nemoze byt?

2016-04-15 21:28:05

opelc: tak su to tie vyrive klapky po tom to uz som sa rozhodol auto predat ale este to dam opravit. No priznaky boli ze auto zacalo tahat az cca od 2000 otaciek casom sa to zhorsilo (v priebehu par dni) tak ze auto zacalo davat do nudzoveho rezimu dymilo tiez tak som dal dole to tiahlo zacalo svietit kontrolka motor....ale nedaloho do nudzoveho rezimu a ide celkom ok dolezite bolo u mna ze musim cestovat do dielne 50km myslite ze sa neda objednat len to nove tiahlo?

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-04-15 22:19:57

karchee: K dekarbonizaci, určitě to je dobrá myšlenka a motoru to jen prospěje. Problém však nastane, když budeme uvažovat jak tu očistu provést. Vnitřek motoru (olejová část) a vnitřek spalovacího prostoru není zase takový problém. Při dlouhodobém používání VIFu bude spalovací prostor poměrně čistý, olejový prostor se dá udržet v čistotě častější výměnou oleje, já ji měním jednou ročně (nájezd cca 11 tis. km). Případně lze použít přípravky od Bishops - http://www.bishopsoriginal.cz/?cat=14

To podobné lze aplikovat i na očistu palivové soustavy. Ale tím končíme, vyčistit sání motoru, kde proudí pouze vzduch a binec z odvětrání motoru a nakonec vyústění z EGR vetilu, je otázkou snad pouze mechanickou cestou nebo chemickou ale vždy to obnáší rozebrání a čištění jednotlivých částí samostatně (jde o přístup do oněch kanálků a zákoutí). Zde by byla vhodná i demontáž hlavy motoru a vyčištění všech kanálů a ventilů samostatně po celkové rozborce hlavy. Jestli existuje něco co dokáže tento nános odstranit bez rozebírání motoru, nevím a ani tomu nevěřím....

2016-04-19 08:15:44

Tak ze nemusi hadzat flintu do zita ze musim menit sanie ked vy mate vymene a aj vam to robi.lebo mne bolo pobedane 800 euro plus praca

2016-04-19 09:18:16

opelc: to ti tam chceli dat zlate?

2016-04-19 10:04:14

kopejda: vzít celej motor a hodit ho do vany s petrolejem

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-04-19 11:09:38

breathlless: Přiznám se, že jsem o něčem takovém také už přemýšlel.....

2016-04-19 12:27:30

kopejda: Asi to testnu , můj motor jde pomalu dokopru a mam tu jeden lepší na výměnu :)

2016-04-19 14:55:52

mahoney1277: mozno aj no ja zijem v nemecku a a v servise beru vsetko original diely

2016-05-03 08:45:24

kopejda: existuje dost chemických přípravků pro relativně šetrné čištění nejen sání. například se různě doporučuje při teplém motoru stříkat do sání razantní chemii. Měl jsem podobný problém (nedostatečný výkon při nízkých otáčkách. Výměna klapek, sání, EGR ventilu ....vždy trochu pomohlo, ale nic moc. po dlouhém váhání jsem udělal dvě "chemické věci". Bál jsem se, aby se nějaká usazenina neodloupla a nedostala se do motoru/vstřiků/ apod... Ale už nikdo prostě nevěděl, jak dál.

pro čištění sání (karburátorů):

http://www.autokelly.cz/P...0116195;40109481;40099798

to se "přistříkává" do sání motoru při volnoběžných otáčkách - diesel. Nevím, jak je to u benzínu.

a pak při skoro prázdné nádrži jsem do ní nalil TEC 2000 a cca 15-20 minut nechal motor bublat. někdo doporučuje mírnou jízdu, ale nevím, nevím... pak do nádrže dolil do plna.

http://www.autokelly.cz/Product/AC-J006/1958792

teď to fakt jede....

Pozor, odezva není úplně okamžitá, musí se změnit MAPy motoru.


Odpovědět