Fórum - Téma


Startování


Fórum Astra F Startování

Informace o modelu: Opel Astra F



2016-07-02 07:42:18

Čau chlapáci, chci se Vás optat, jestli někdo neví, proč mi astřička F občas nechce nastartovat..Má někdo zkušenosti s tím?Muže to byt baterii?

bad64  
2016-07-02 07:50:40

patric: patric: Chtělo by to napsat zda dostatečně točí motor může to být baterii nebo strterem a také svíčky ale bohužel jsi napsal hodně málo k závadě.

2016-07-02 09:27:07

bad64: aha, starter jsem měnil.auto chytne hned na škrtnutí, ale občas prostě nenastartuje, že např.2x otočí a nic.baterii jsem měřil a ta je taky v pořádku, takže potom leda jen ty svíčky nejspíše.motor má dobré otáčky

2016-07-02 10:51:29

A co vo vlhkom pocasi? Ja som mal problem nastartovat hlavne, ked popadal dazd.. Vymenil som sviecky, kryt rozdelovaca(uhlik na pruzinke nedrzal kontakt, rozpadol sa pri vymene krytu) a potom sa to pekne rozbehlo. Startuje na prvy sup.

2016-07-02 10:57:09

3dfxman: já to mám opačne, jak jsou vedra tak nestartuje, naopak jak je chladne počasi, je to v pohode

2016-07-02 22:26:38

patric: Mám něco podobného, může to s tím souviset. Astra 1,4 16V, motor X14XE, 70 000km. Původně chytalo na 1 otočení, nyní na 2-3. Pak ještě chvíli jede jakoby na 3 válce a rozsvítí se žlutá kontrolka motoru. V neznačkovém servise to přečetli a zjistili, že je to čidlo pro emise (lambda ?). Protože ani nevěděli, kde je, radši jsem odjel. A teď k věci. Bývalý majitel tam měl bezpečnostní vypínač, ale nějak špatně namontovaný, takže to žralo 300mA a do 3 dnů vybíjelo baterku. Poté, co mi v tomto servise něco přepojili, to nevybíjí, ale blbě startuje. Ví někdo, jestli toto dělá ta lambda, a proč to původně startovalo ? Než někam pojedu. Už mi chtěli měnit rozvodnou lištu zapalování, svíčky atp.

2016-07-03 08:09:04

Jen asi tri veci, protoze je tady malo popisu k projevum zavad...takze,jednak, pokud je v aute dobastlena nejaka elektronika, tak nejdrive vsechno navic zrusit, odpojit, vyhazet a pak az zkoumat. Dale, to toceni na "drc" jak kazdy pise, znamena chtit po motoru se vstrikovanim a ridici elektronikou skoro nemoznou vec, protoze pri kazdem startu se museji srovnat data z cidel a to chvili trva, takze ani pate otoceni motoru nemusi znamenat zadnou zavadu. U karburatoru, nebo klasickeho dieselu to neplatilo, tam prodte motor pokracuje jak zacal, ale u benzinoveho vstrikovani, nebo common railu, to uz proste trva dele. No a pokud sviti kontrolka motoru, prvni krok je diagnostika, ale takova, ktera neco umi a servis takovy, ktery pozna lambda sondu a vi kde je motor

2016-07-03 09:19:44

ondra01: OK, diky za cenne informace. Nechci do servisu nez zjistim, co to je. Mozna to necham vratit do puvodniho stavu s vypinacem. Predchozi majitel si to nechal (jezdil jen do OPLA) udelat tak, aby mu to chytalo na skrtnuti, tj stale zapnuta elektronika. Dalo se to vypnout prave tim skrytym vypinacem. Zlodej, ktery by jej nevypnul by do tri dnu vybil baterku. Nebylo to az tak hloupe reseni dvou veci najednou. Ta kontrolka urcite znamena tu sondu, akorat v servise se to snazili s vidinou velkych zisku zamlzit. Nastesti jsem byl prave u toho. Kontrolka naskakuje jenom nekdy a nemusi mit primou souvislost se spatnym startem, ten totiz zacal hned po tom prvnim servisnim zasahu aniz svitila kontrolka. Napoprve nechyti ani pri 5-10 s toceni ... nejlepe je 3x po 2-3s.

2016-07-05 15:51:25

Zavada se konecne projevila naplno. Pri dlouhem sjezdu ze 110, pote co jsem vyhodil rychlost a motor se kratce protocil asi na 4 500 ot chcipnul a uz nenaskocil. Poprve tak ucinil pred mesicem za stejne situace, tehdy se asi po 15 minutach pokusu nastartoval a trhane rozjel.

Jen zrekapituluju - spatne startoval, napodruhe az napotreti, po startu temer vzdy chvili jel jakoby na 3 valce. Pak se skokem rozjel. Ted uz ani neskkrtnul. Svitila kontrolka motoru, na diagnostice mi tehdy rekli, ze je to EGR-emise, ja myslel sondu lambda, ale asi to neni jedno. To cizi slovo jsem si nezapamatoval, ale ted jsem to slysel od kolegy znova.

Co s tim ?

bad64  
2016-07-05 15:54:20

vlastaopel: vlastaopel: Vyndat EGR rozhýbat nebo vyměnit aby byl funkční a pak udělat pod něj podložku a zaslepit.

2016-07-05 16:22:57

bad64: OK, díky, kde ten EGR je ? Asi poštuduju v dokumentaci a přivolám ještě kolegu.

Vlasta

bad64  
2016-07-05 16:35:15

vlastaopel: Koukám že máš staženo jak na to tam bude určitě.

2016-07-07 23:28:06

bad64: Tak ne, EGR to asi není. Chodil docela volně, ani není moc znečišťené potrubí.

Kdybych odpojil přívody nebo nefungoval elektromagnet, stane se něco?

Podle mě ne - zůstane zavřený jakoby zaslepený.

Ale ani si neškytl. Benzín jde, i když až na třetí točení, jiskru háže, jiné klíče-chip, ale to by asi neházel jiskru a nečerpal benzín. Zbývá čidlo natočení hřídele, to bych mohl najít a prověřit, a řídící jednotka. Podezřelé je to, že benzín cáknul až na třetí točení.

Přesně to mi dělalo - startoval až na třetí točení. Něco je špatně kolem čerpadla.

Snad mám už dost indicií pro servis, aby mi nezačali rovnou měnit motor. Ale ještě budu skoušet. třeba někoho něco napadne.

2016-07-08 09:16:22

předně bych změřil kompresní tlaky, máš-li možnost a vyloučit tak mechanický problém v podobě netěsného ventilu nebo přeskočeného rozvodu. Teprve pak jít po elektrice - zapalování nebo čidlo kliky

2016-07-08 09:35:09

to stím benzínem je divné , měl by jít hned.

ŘJ jednotka začne vstřikovat palivo pokud zjistí že se motor točí a to zjistí jen za pomocí snímače na klice. Pokud je snímač vadný nebo blbne , nepustí ŘJ vstřikovač. Se svíčkama a zapalováním to nemá co dělat , ty se řídí pouze spínačkou a čidlem klepání- řízený předstih.

Takže za mě důsledná kontola kabeláže ke snímači a pak případně vyndat snímač kliky a nechat zkontrolovat na osciloskopu , jiná metoda na kontrolu nelze použít (z principu snímače). Pokud budeš dávat jiný snímač kliky tak pouze ten od kvaliního výrobce a se stejným číslem dílu! Ruzné levnější alternativy nefungují (nebo blbě) ani nové !

2016-07-08 10:52:36

breathlless: Ka kontrole kabeláže a osciloskopem se chystám, asi až příští týden. Balíme na víkend bez auta . Ještě mohu dodat, že potíže se startováním začly hned poté, co mi v neznačkovém servise něco přehodili v elektrice, aby mi to bez klíčku nežralo 300mA.

Asi je požádám, aby to dali do původního stavu. Ale zatím se mi tam s tím nechce, i když je za rohem.

2016-07-08 11:20:09

hmm , to by chtělo alespoň zjistit co udělali. Astra F je ještě poměrně jednoduché auto a stačí základní vybavení ( krom teda tohohle snímače ).

Dá se pak kouknou do schéma a zjistit co je za problém a jaký to má důsledek.

2016-07-08 11:29:52

breathlless: Osciloskop mám, z práce i digitální, snímač se asi dá sundat.

V tom servise to zjistím, ale tehdy mi řekl, že jsem měl přepojené něco ještě před spínací skříňku. Nevím co, mohlo to být rádio, čerpadlo (?), řídící jednotka, jen hádám. Chci vyloučit co se dá a pak tam zajdu. Už dávno jsm tomu pozdnímu startování chtěl přijít na kloub. V podstatě jsem rád, že se závada projevila, i když to nemusí souviset.

2016-07-08 11:39:08

Tak pokud vlastníš osciloskop , hádám že jsi i v elektrice nějak orientován. :)

Vezmi schémata , najdi si čas a koukni na to :)

Nemělo by to bejt moc složitý, budeš li postupovat uváženě a vylučovací metodou , dá se i bez diagnostiky dobře opravit ( tady je stejně jen základní diagnostika ).

Osobně bych zkusil zapojit relé čerpadla natvrdo ( +12V je od spínačky , -12V spíná ŘJ sama-MOSFETY , takže ukostřit relé ) = tím vyloučíš obovod čerpadla. Pak to musí chytit na drnc, pokud tomu teda nebude bránit zmíněný snímač kliky. :)


Odpovědět