Fórum - Téma


startování


Fórum Zafira A startování

Informace o modelu: Opel Zafira A



2015-07-23 20:33:48

Dobry den Všem. Mam Technickou otázku. Kdyz mam motor studenej, nastartuji absolutně bez problemu. Pokud je motor horky, nenastartuje. Startér cvakne, zrejme bysune pastorek, ale netočí. Občas to jde,ale častěji nejde. Jen cvaká. Nemate někdo podobnou zkušenost? Napadají mě. Uhlíky, ci el.vedeni. Mam uz koupeny novy startér, ale jeho výměna znamená demontáž "poloviny motoru" ne doslova, poloosa, kolo, Možná plyn. Dekuji za pomoc a omlouvam se za nove vlákno.

2015-07-23 21:02:56

xell: Ano, podle popisu se pastorek starteru vysune (teoreticky zasune do ozubení setrvačníku, to je to cvaknutí), ale nemusí se propojit kontakty k roztočení starteru anebo jsou na vině opotřebované uhlíky či vnitřnosti starteru...

P.S. Jak by sis představoval, že by mělo být nazváno toto vlákno...?

2015-07-23 22:35:45

Měl jsem podobnou závadu,už jsem ji popsal v jiném vláknu,do startéru jde na silový kontakt vodič ze spletených tenkých drátů

ty časem zkorodují,až zuhelnatí a +12 V z pojistky v mot prostoru(tuším 80A)z důvodu velkého přechod. odporu neprojde do startéru,startér cvakne, pastorek zaskočí. masivní kontak sepne,ale do vinutí nepříjde tvrdých 12 V.Ale moho to být i zmíněné uhlíky a jejich přítlačné pružiny.Pak je to vše tepelně závislé,když tam prostrčíš ruku,tak nahmatáš ten spletený vodič,prstem na něj zatlač (i silněji)pokud ti prst projde vodičem jako mě,je to jasné.Když už máš nový stratér,tak ho namontuj i když je s tím více práce jak uvádíš,ale máš jistotu a nová ložiska vč.pastorkuJá jsem po vymontování startér rozbral a chtěl jsem ten vodič z tenkých drátků vyměnit,ony ty drátky jsou natvrdo letované,je tam málo místa na nové napojení,pak jsem to vzdal,a to jsem dalo by se říci dost zručný.Můj vymontovaný jsem dal za repasovaný (cena 1 500Kč)a bylo po problému.

2015-07-24 08:13:52

colommbo: Já to psal z mobilu, a nevšiml jsem si toho zkomoleného nadpisu. Už je to opraveno

2015-07-24 08:16:40

starosta: Přiznám se že na to raději do příštího týdne sahat nebudu. Pak už bych taky nemusel vůbec nastartovat. To vše uvidíme až to půjde dolů. Budu se modlit že to vydrží. Děkuji za tipy.

2015-07-24 18:10:17

xell: Oprava starteru Tě asi nemine.Může to být taky špatná volnoběžka na rotoru starteru.Při zasouvání pastorku do setrvačníku se musí pootočit aby se zasunuly zuby do sebe.Pokud je volnoběžka přidřená tak se nepohne a tím pádem se nezasunou zuby pastorku do zubů věnce na setrvačníku a naráží to do sebe.Pokud se zuby do sebe nezasunou nasepne cívka 12V do statoru starteru a jenom to cvaká a neroztočí se.

starosta:Pojistka 80 A by nevydržela zátěž starteru.Při začátku startu teče proud až 300A.Proto starter nemá pojistku, pouze jeho cívka která ten proud spíná.Dá se to změřit klešťovým ampermetrem s možností měřit stejnosměrný proud.

2015-07-24 22:55:48

Omlouvám se všem,kolega Bohumil55 má pravdu.Z pojistky F1 6OA jde černý vodič 6 průřez do spín.skř. č.3O,v 3 poloze pak sepne výstup napětí jako 50

  • černočervený(2.5),to pak jde na cívku startéru č.50,kterou vydráždí,a ta sepne masívní kontakt na startéru č.30,který jde přímo z baterky,bez pojistky,který roztočí startérČlověk namá spoléhat na to co dělal před 2 roky,ale podívat se do schématu zapojení.Dík za opravu.

2015-08-17 15:08:35

Tak byl ulomený šroub starteru. Ještě jsem ho neviděl. A startér taky už byl pře finálem svého života


Odpovědět