Fórum - Téma


Startování 1,7TD Isuzu


Fórum Vectra B Startování 1,7TD Isuzu

Informace o modelu: Opel Vectra B



2015-09-16 05:41:15

Zdravím všechny, vyskytl se mi problém se startováním motoru 1,7TD Isuzu. Pokud startuju auto studené tak chytne tzv. na drc. Zapnu klíček..nažhavím.. a pak už stačí jen drbnout startérem a šlape. Ale jakmile se zahřeje tak sice taky nastartuje, ale musím podržet startér delší dobu...motor se musí vícekrát protočit než nastartuje. Začalo mi to teď dělat posledních 14 dní, předtím stačilo opravdu jen "drbnout" startérem a nastartoval. A mám pocit, že ta doba startu teplého motoru se postupně prodlužuje a nemám z toho dobrý pocit... jak říkám před nedávnem to startovalo na "drc" kolik let. Akumulátor je v pořádku (rok starý-proměřený), žhaviče žhaví, nafty dostatek...opravdu nemám představu co to začalo dělat. A shodou okolností to dělá i můj druhý Oplík, kterého jsem před nedávnem koupil...tam jsme řešili možnost špatného startéru ( je po opravě) , takže tuto možnost jsme vyloučili, ale když to začal dělat i tento Oplík, tak už tam asi něco bude, ale opravdu netuším co... prosím o radu , jestli někdo neměl stejný problém....díky

2015-09-16 07:54:42

doporučuju kontrolu vůle na ventilech , je možné že při teplém motoru už jsou ventily lehce pootevřeny a chybí komprese. ( sací 0,15 ; výfuk 0,25 )

Jinak mě nic moc nenapadá , krom čidla teploty (jsou tam 2 , to který má na sobě T-čko a jde do něj jeden kablík s fastonem je pouze na budíky , to druhé s konektorem na kabelu je od ŘJ a to asi jinde než u Opela neseženeš (občas bývá 2-pinové) ) , které řídí čas žhavení.

2015-09-16 08:27:25

Vůli na ventilech můžu z 99% vyloučit...motor jsem před asi 60 tis. km dělal...hlava po GO , nastavené vůle, vstřiky, čerpadlo, rozvoďák... vše udělané...měl jsem tam totiž před tím problém stím, že to nechtělo startovat za studena (jak venku klesla teplota pod 5°)...byly špatné vůle na ventilech a tak už jsem tu hlavu udělal celou.

2015-09-16 08:33:32

Zkus si přečíst zprávu, co jsem Ti poslal...

2015-09-16 09:18:24

kauda: No a my ostatní si to přečíst nemůžeme? Poslední dobou se to zde na fóru stává dost často Sice nemám tu samou motorizaci, ale principy jsou takřka stejné a člověk se učí celý život i když si myslí, že už všechno zná a navíc si může někdo na něco vzpomenout během pročítání fóra a třeba i dobře poradit

2015-09-16 09:33:34

60tis není zrovna málo a myslím že je tam kontrola a seřízení vůlí po 30tis. ujíždějí hlavně první 2 válce na sání ( zaklepávají se sedla )

Pokud budou vůle vpořádku , zaměřil bych se na ten snímač nebo na nastavení počátku vstřiku nafty. Nic jiného na to mít vliv nebude.

meloun: principy jsou sice stejné , ale jen u mechanických dieslů což je tohle poslední provedení , vše novější má již elektronicky řízenou regulaci a platí zde odlišné příčiny a následky. (kromě mechaniky motoru jako takového )

2015-09-16 09:57:32

breathlless: řekl bych, že kolega Meloun klade hlavní důraz na toto:

"No a my ostatní si to přečíst nemůžeme? Poslední dobou se to zde na fóru stává dost často "...

2015-09-16 09:59:22

colommbo: Já to chápu , taky by mě zajímalo co pán z Velvar napsal.

2015-09-16 10:31:07

Ahoj Omlouvám se všem, kteří si můj vzkaz nemohli přečíst, psal jsem kolegovi, že to bude nejspíše "vyběhaný" startér, tuto závadu jsem měl už asi na dvou různých vozech a vykazovala absolutně stejné příznaky.Když je motor i starter studený, není problém,aby dodal motoru patřičný "švih" a motor hned naskočil, když je však teplý, vůle ve startéru jsou větší a startér nedodá motoru z počátku ten správný ráz na to aby motor naskočil.Když mi uhle závadu identifikoval známý, tak jsem mu říkal, že to je blbost, když startér "teplý" točí a on na to víš, co vymněn startér a uvidíš.Opravdu to bylo tím...

2015-09-16 10:32:12

Colombo:omlouvám se nebyl to záměr, nějak jsem se se nasprávně nalogoval a pak jsem omylem odpověděl jen Macovi

2015-09-16 10:38:03

Dík všem za rady a asi opravdu začnu tím startérem a uvidím...pak dám vědět výsledek

2015-09-16 10:39:47

Maca: chápu že jsi měnil startér a že byl po opravě, záleží, co vše na startéru opravovali.Jestli jen vymněnili uhlíky, vůli na hřídelce to nevyřeší.Repasovali Ti ve startéru i uložení?V případě že startér je ok, tak mě nic moc jiného nenapadá....

2015-09-16 11:06:19

kauda: V pořádku, je-li takto vše uvedeno na pravou míru, netřeba se omlouvat. Mně (a nejen mně) jde hlavně o to, aby se problémy neřešily jen a pouze cestou soukromých zpráv popř. telefonicky, ale aby z toho měli užitek všichni účastníci zájezdu...

2015-09-16 12:48:49

Kauda: O tom opravovaném startéru nic nevím, protože to mi tvrdil bývalý majitel Oplíka co jsem teď nedávno koupil, a u kterého se tento problém projevoval hned po koupi. Tak jsem vlastně srovnával chování motoru při startování u obou aut a chovají se prakticky stejně. A protože mi bývalý majitel tvrdil, že je tam starter po opravě, tak mne tato možnost vadného startéru ani nanapadla. A asi ten "údajně" opravený startér nebude až tak opravený.

Venca49  
Václav
2015-09-16 21:00:18

maca: Osobně bych začal s vůlí ventilů u studeného motoru.Jak již bylo nahoře psáno,vůle jsou vždy menší,až žádné,na sacích ventilech,hlavně první a druhý válec.Oficiální lhůta je 45ticíc km,ale doporučuji každých 30tisíc.

2015-11-01 20:04:14

Zdravím, konečně jsem se dostal k výměně startéru. Problém vyřešen Jen informuji pro ostatní...


Odpovědět