Fórum - Téma


Start - Omega 2.2DTI


Fórum Omega B Start - Omega 2.2DTI

Informace o modelu: Opel Omega B



2012-03-19 19:59:14

Zdravím, už si nevím rady - mám Opel Omegu 2,2 Dti r.v. 2001 a stále mne trápí startování. Nejprve jsem myslel, že mám špatnou baterku a tak jsem ji zakoupil ale po krátké době jsem ji musel dobít, protože při startu se mě rozsvítí budíky (žhavení atd.) a při otočení klíčku jen CVAK (pokud je baterie nabitá čerstvě, tak motor nastartuje). Na podzim jsem např. pohnul přes 3 rychlostní stupeň (bez spojky - dopředu - dozadu) a podařilo se. Nyní už to nereaguje a jen CVAK a nic jiného. Co by to mohlo být? Budu rád za jakoukoliv radu. Nemám peníze na to abych se pustil do nákupu všeho možného.

Děkuji mooooc

bad64  
2012-03-19 20:10:02

Dle mého starter pokud ti to nastartovalo jak pášeš kdaž si s tím pohnul tak ti nezaskočil.

2012-03-19 20:15:56

No ale když domlátím byterku, tak to v garáži chytne v pohodě - sice déle motá ale chytne. A např. po krátké jízdě zastavím - vypnu motor a už jen to CVAKnutí. Taky mě to napadlo, že to bude starter (uhlíky) ale mate mě to dobití a následné nastartování.

bad64  
2012-03-19 20:17:23

No bere hodně proudu a je to může se přidírat.

2012-03-19 20:20:25

No a to, že nastartuji a odjedu třeba 5 km - vypnu motor a už nic? I když baterka byla dobyta na plno. Je možný, že se baterka vymlátí za tak krátkou dobu? A to, že na podzim fungovalo to posunutí přes rychlost?

bad64  
2012-03-19 20:23:45

Jo to je možný když se sekne a má větší odběr proudu ale nech si někde přeměřit kolik ti dobíjí altík.

2012-03-19 20:30:46

no to zní logicky - každopádně ve značkovém servise nevědí co za to a v mém okolí nevím o někom rozumném (Brno)

Budu se muset někde poptat.

No nasvědčuje to tomu, že by alternátor dobíjel málo, protože by neměla přeci odejít nová baterka tak brzy - po pár dnech byla již slabá - nikdy mě nevydržela déle nabita (v garáži bez provozu) po krátkém výletě, tak abych mohl nastartovat v pohodě (léto, zima)

2012-03-19 20:43:23

Kolik dobíjí alternátor si můžeš změřit sám doma po nastartování na svorkách akumulátoru, mělo by tam být cca kolem 14,5V. A pohnutí autem dopředu a dozadu při zařazeným kvaltu před startováním starteru samosebou pomůže, bo motor se tím pohnutím jaksi "odlepí" (hlavně písty ve válcích) a starter má pak při roztočení motoru míň práce.

2012-03-19 20:48:43

A co myslíš s tou baterkou - alternátor?

Startér by to tedy mohl být - ty uhlíky co jsem myslel že? (to by nemuselo být tak drahé)

2012-03-19 20:53:07

nejspíše nedobíjí a jít si kopit baterii bez změření to byla myslím zbytečná investice.

2012-03-19 20:56:42

a laternátor se dá taky z repasovat že? pokud by byl špatnej (měl by tedy dobíjet na těch 14,5?)

díky

2012-03-19 21:26:39

Můžou na něm být už omletý uhlíky, špatný dobíjecí relé (regulátor napětí) anebo může třeba dělat neplechu i některá z diod na diodovým můstku. Takže změřit dobíjecí napětí a když bude i po přidání plynu pod 14V, tak holt bude muset altík ven a pak už se dá event. zjistit další a zrepasovat. Ještě se dá taky za tmy udělat takovej hokus pokus jako u starých škodovek - postavit auto třeba proti zdi, nastartovat a rozsvítit světla a oproti svícení na volnoběh by se mohla po přidání plynu světla rozsvítit trošicku víc, což signalizovalo správnou funkci dobíjecí soustavy. Nevím ale, jestli to tak funguje ještě i u "moderních" aut.

2012-03-19 21:35:22

každopádně díky moc za rady - podívám se po někom kdo by udělal eventuálně ty repasy - a asi budu muset u někoho vymontovat starter i altík (pokud bude třeba)

zcela jistě ne ale ve značkovém servise - tam jsem byl několkrát a vždy jen prachy a nic se nedělo

díky

2012-03-21 09:32:02

Minulý týden mi došel altík v rencku. Oprava byla za 500. Číštění,stočení kotvy,uhlíky,montáž. Nový 2200-4400kč.Jinak kdo umí vyměnit uhlíky sám tak do 100kč.Nejdřív sem tam probliklo dobíjení a nakonec to zdechlo totálně.Baterka vydržela 30km domů to bylo 34km


Odpovědět