Fórum - Téma


Stále svití kontrolka systému řízení emisí


Fórum Zafira B Stále svití kontrolka systému řízení emisí

Informace o modelu: Opel Zafira B



2016-04-21 16:03:43

Zdarec zafiráci, mam takovej zapeklitej problém. Mám zafiru B 1.9cdti 110kw a skoro furt mi svítí kontrolka systému řízení emisí a autoservisy si s tim nevědi rady a do značkovýho fakt nejdu. Už se kontrolovaly vstřiky, měnilo se nějaký podtlakový potrubí, dělala se váha vzduchu, měnil se snímač tlaku, čistily se nějaký klapky a ještě další věci už jsem z toho jelen.... Jsem v tom už přes 20000kč. a kontrolka se stále rozsvicí po každým servisu. Problém vozu - auto při sešlápnutí plynu netáhne, je líný jak šnek, občas jde krásně za plynem ale většinou je přidušený, jako by tam nebylo turbo anebo se rozjede ale až v hodně vysokých otáčkách ... Když kontrolka nesvítí auto je nádherně živý a lítá jak raketa ale to je tak 5 % ze 100, už nevim co s tim. poradte lidičky prosím.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-04-21 16:16:26

zobáček: Až sem uvedeš čísla chybových kódů uložených v jednotce motoru, možná i poradíme....... Když svítí kontrolka emisí, určitě se chyby uložili......

2016-04-21 16:35:10

kopejda: ok, dík, v pondělí večer dám vědět co píšou...

2016-04-21 16:37:08

Dobrý den. Já na tuto otázku nemám odpověď,ale "přihřeju si polívčičku". Mám Zafiru 1,7 CDTI r.v. 2011. Tato kontrolka mi taky pořád svítí. "Pedálovou" diagnostikou jsem zjistil čísla 042A54 a 042A52. Měla by to být teplota výfukových plynů (nějaká čidla). Mě tedy auto jede normálně i s touto kontrolkou.Po připojení na diagnostiku se chyba vymaže a tak po 100-200 km se objeví znovu.Tak nevím. Díky . A ještě k výše zmíněnému problému,že auto netáhne. Nemohl by to být zanesený EGR ventil? (upozorńuji jen,že nejsem odborník)

2016-04-21 18:36:58

zobáček:

Ja som mal rovnaký problém na benzínovom Opel Astra J Turbo po 6 rokoch / 110 000 km. V autorizovanom servise mi vymenili veko motora, kde je aj nejaká klapka ( bola úplne rozsypaná ). Odvtedy pohoda a spotreba dolu o 1-2 l / 100 km. A už nepoužívam Tesco benzín.

Venca49  
Václav
2016-04-21 22:54:28

zobáček: " skoro furt mi svítí kontrolka systému řízení emisí a autoservisy si s tim nevědi rady a do značkovýho fakt nejdu "

Soucítím s tebou,dal jsi již 20000Kč a servisy si nevědí rady.Možná,kdybys navštívil ten značkový,tak by to stálo jen 10 tisíc,ale jezdilo by to. Dělej jak chceš,možná ,že na to přijdou za dalších 20 tisíc.

2016-04-21 23:06:14

Zdravím a vítej v klubu Zafira B 1.9 nejede ... jsem na tom ´plně stejně a manželka se toho chce zbavit. Od servisáka, co dělal v Oplu jsme se dozvěděli, že zrovna tyto modely stojí za ... Už jen to, že motor je Fiat .... prej. Pokud se najde blbec, co to koupí, hned se toho zbavíme. ..... A tak jsme se těšili, že si s tím jakože užijeme, to jo... spotřeba na 9l/100 a už jsem to přestal počítat. Furt se tam něco se.e a už na to nemáme nervy a ani peníze. Kdybych měl na jiné auto, tak to pošlu volným pádem ze skály. Ano, až tak su nas.anej. Zlatej FORD, od 02 jsme neměli jedinej problém, teď ho má tchán a jak si libuje. Bohužel no, prej konkrétně tento model je hodně poruchovej.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-04-22 11:59:26

harley: Buď máš štěstí na vůz po "praseti" nebo se s vozem nezachází správně. Já mám na 1.9 88kW téměř 200 tisíc a vše mám původní i filtr pevných částic, se spotřebou do 6 litrů na 100km. Nemůžu si vůbec stěžovat. K tomu motoru, ano je to Fiat a zaplať bůh za ně. Ty novější předělané už v režii oplu na 2.0 nestojí ani za zlámanou grešli.....

tydytCZ: Jde o závadu snímače teploty. Toto je zrovna druhé, které snímá teplotu uvnitř oxidačního katalyzátoru. Nevím co není jasné, buď je čidlo v háji, nebo je závada na jeho kabeláži......

2016-04-25 10:17:57

Taky bych se přidal s dotazem.. nechci zakládat nové téma...Svítí auto s klíčkem a to dost často...Chyba P 2452- snímač tlaku částic. co s tím? PDF filtr vyměněn.Kde bych ten snímač našel,případná výměna a cena?Moc a moc díky.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-04-25 14:04:54

pedroo: Auto zvednout na heveru a projít hadičky od filtru pevných částic ke snímači. Na horní straně DPF je směrem dopředu vyústěno z přední a zadní části tlakové kovové vedení (trubičky o průměru cca 7mm) . Na něj navazuje hadicové vedení tlaku a pokračuje směrem dopředu do motorového prostoru a končí na kostce (diferenční snímač tlaku viz obrázek). Bývá montován na příčné stěně motorového prostoru pod čelním oknem zhruba v místě posilovače brzd. Stačí jít po oněch hadičkách a zkontrolovat je, můžou být prasklé nebo propálené. Jestli jsou hadičky v pořádku a průchozí až ke snímači, pak je nutná výměna snímače. V 80% jde o závadu hadičky.....


Odpovědět