Fórum - Téma


stale špatně chyta


Fórum Zafira B stale špatně chyta

Informace o modelu: Opel Zafira B


1  2  3

2012-09-23 21:13:02

Tak jsem byl v servisu kvůli zhoršeným startům (už mi to začínalo hůř startovat za všech režimů, horko teplo zima vlhko ráno večer v poledne ) /mimo toto jsem si nechal v servisu vyměnit zbytek kapalin, olej jsem zvládl ale odzvdušnění nového paliváku, brzdovku, klimu, převodovku a servo mi udělali v servisu/ no a při výměně těsnění pod vsřikama a gumiček na vstřicích a hadiček přepadů mi mechanik doporučil kontrolu vstřiků; sice se nic zásadního nezjistilo ale po složení má motor krásný měkký zvuk jako tdi od VW (teda jen venku to tak zní, uvnitř auta to oplovsky řahtá

....startuje to furt špatně ale když už to náhodou chytne, má to krásný zvuk

2012-09-24 07:16:29

Troubomel: na tomto motoru mechnicky přidat je jen začatek netěsnosti na čerpadle. Kovovej zvuk i když možná lepší výkon. 4idlo teploty chladící kapaliny si myslím že je tam dvakrát jedno pro ECU motoru a druhý pro řj žhavení jde o to který jsi vyměnil.

2012-09-24 08:28:07

no já právě že ještě nevyměnil žádné čidlo, tak asi vyměním ještě to čidlo teploty motoru a prostě budu pokračovat furt dál a dál a dál.....až budu mít nový motor

nejhorší je že nemám srovnání, je to můj po dlouhé době první diesel a vlastně ani nevím co je normální jak má oplík chytat a jak ne...v práci máme oktávky ale tam je to na drcnutí, možná oplík není až tak čupr a potřebuje trochu víckrát převalit písty, nevím....dnes v garáži v cca 15°C a startoval jsem nadvakrát, první startování asi dvě sekundy bez toho aniž by naskočil, podruhé dvě sekundy a chytlo, tak možná jen chci po staříčkovi až moc aby to chytalo jak tdi-čko

2012-09-24 09:38:58

teplé TDI po 200000km chytá taktéž blbě musí se upravit soft v řj

2012-09-29 20:19:44

tak jsem v sobotu ráno vyměnil čidlo teploty motoru ( v elite náhradních dílech mi našli jen jedno čidlo, tak jsem vyměnil jen to jedno co je nahoře nad čerpadlem a zatím žádná změna.....studený motor brzy ráno chytl prakticky našup, auto zahřáté na polední teplotu kolem 20°C nechytlo ani po pětisekundovém startování vkuse, jediné jak ho nakopnu je pokoušet se v krátkých úsecích startovat víckrát. Motor zahřátý na provozní teplotu chytá rovněž hned po prvním převalení pístů...tak nevím.......a když mi tu hansdob radil že by to mělo mít dvě čidla, není přeci jen nějaké ještě jedno někde zašité mému zraku?- co takové to čidlo dole na olejové vaně? co hlídá tohle udělátko? není to taky nějaké teplotní čidlo např teploty oleje?

2012-09-30 09:12:04

teplotu taky možná vidí ale pro start nemá souvislost kolika pinový bylo to co jsi měnil??

2012-09-30 21:40:04

do toho čidla co jsem měnil jdou dva dráty, znamená to že dvoupinový?

Dnes to startovalo napoprvé celý den, horké žhavé chladné vlažné........tak nevím, prdím na to, budu teď statečně startovat a jednoho dne až to nechytne vůbec, začnu to řešit. Tyhle závady nemám rád, nejlepší je když upadne kolo, to se hned pozná, že je třeba jej vrátit zpátky. Ale všiml jsem si že ikdyž to chytá např dnes naprvní převalení tak jakoby to mělo snahu kopnout proti startéru, teda dnes to ani tak moc poznat nebylo ale jednoho dne jak jsem to zavlažna nemohl natočit snad ani napopáté jsem vysloveně cítil jak to bije proti síle startéru, něco jak když jsem měl kdysi špatně seřízeného pionýra a při nakopávání mi to chtělo ochotně chytnout ale nakonec to místo naskočení koplo do startovací páky, jakoby špatně seřízený předstih. No ale fakt je divné, že někdy jo a jindy ne. .......no nejvíc mě potěšil kamarád servisman z ulice, ten mi tak chlácholivým hlasem plným porozumění říká....."nic si z toho nedělej, z každého auta se jednoho krásného dne stane opel"

2012-09-30 21:50:07

S tím "kamarádem" se už nebav, ničemu nerozumí...

2012-10-01 10:00:12

Kvůli tomu vyrobili forda aby bylo něco horšího než opel :-D no a ted ty všechny korejce.

Pokud je 2 pinový máš 100% ještě někde jedno.

2012-10-01 10:03:08

Souhlasím s Colommbem

2012-10-01 11:13:57

a to jsem si chtěl původně koupit kiu karnival nebo forda galaxy........tak podle hanse jsem to možná s žirafou ještě vyhrál

kecám, původně jsem si chtěl koupit fiat ulysee nebo lancii Z s tím klasickým dieselem komůrkovým 2,1td od peugeotu ci kdo to vyrabel.

No ale popravde si na zirafu fakt celkem rychle zvykam, nejsem az tak zklamany oplikovskym dislakem (zatim) jak me vsichni strasili, ze to nebude mit vykon atd.... Jakoze myslim ze to neni az tak nemozny motor, trochu ostrejsi zvuk kolem 2tisic otacek ale pak jak uz to zacne tahat tak pohodicka.....zatim jezdim furt jen v rozmezi 2-3 tisice otacek a asi ani vic nebudu pac na 3 tisice otacek to jede 120 a to je pro me svatecni rychlost, jinak jezdim po okreskach furt kolem kila a oproti predchozimu autu je to vlastne pro me uplna raketa, jen si furt nemuzu zvyknout na strasne dlouhou drahu pedalu, ale zase to ma vyhodu ze zatim jezdim jako s hnojem a tomu odpovida i spotreba neco malo pres sest litru, ale tezko je zatim soudit nebo hodnotit, najel jsem jeste ani ne petset kilaku. ....cemu ale furt nemuzu prijit na chut je to ze se neda vice variantne pracovat s prostredni radou sedadel,hlavne ze se neda sklapet dozadu nalezato.....samozrejme kvuli pohodli manzelky, jestli nekoho napadly jine prasarny, tak to me teda neeee, fakt ne

2012-11-13 20:38:22

tak jak jsi dopdl?žádné nové postřehy??? já jsem dal auto do orig.servisu a hle!nic.elektricky-čidlo teploty,relé,žhavky,jednotka-kompletní diag. v pořádku.prý to bude baterkou!nevím zda je to vubec možné.samozrejmě to stalo ranec a nic nevím.tak as zkusím tu baterku vyměnit.i když startuje a tčí i v mrazu.kdyby měl někdo nějaky noví nápad a radu moc uvítámdík

2012-11-14 14:45:22

kolik je napětí na baterii během startování???

2012-11-21 17:10:23

Ráno teplota 4°C, chytlo to ještě dřív než jsem stihl zasunout klíček do spínací skříňky , k večíru 6°C, takže vlastně to samé a nemohl jsem to ani napotřetí natočit , mám novou baterku /a žhavičky/, takže to s motorem točí točí ale ani neškytne pak když už jsem to po pětivteřinovém třetím startu chtěl vzdát tak najednou lup a jelo to, krásný zvuk, vyvážený volnoběh, žádné zakolísání. Tak lidi já nevím, začínám si myslet že to auto má někde mozek a ten si říká je ráno jedu do práce, je večer, dej mi pokoj, nikam nejedu, protože jinak tu logiku startu a nestartu nechápu , evidentně teplota není spouštěcí mechanismus toho že si motor řekne, ted nestartuju....bude to v něčem jiném, asi....

a dovolím si sem dát další problémy jestli to třeba spolu nějak nesouvisí: když jsem přijel domů zdálo se mi že mi nějak šejdrem svítí levé světlo, tak jsem nechal nastartovaný motor a šel se podívat ven, svítilo dobře ale když jsem šel vypnout auto tak jsem si jen tak stojící přes otevřené dveře párkrát zatůroval motorem abych zvenčí slyšel jaký to má zvuk a vždycky když sjely otáčky z vyšších na volnoběh, tak světla mírně blikla (žeby alternátor? nebo to takhle udělat může?)

no a problém číslo dvě možná může vysvětlit problém se startem ikdyž vlastně nevím protože to furt nevysvětlí proč někdy chytne a někdy ne ikdyž pokaždé jde o stejný startér.....-když startuju, zdá se mi jakoby startér jel hodně pomalu ale ne jakože se s tím moc nadře, jen prostě pomalu a umí to točit dlouho bez poklesu síly, ale po vypnutí klíčku při neúspěšném startu(a vlastně i úspěšném) ještě sekundu až dvě jakoby ještě ten startér dojížděl a tak divně u toho kvílí, jakoby se mu nevrátil pastorek a startér ještě dostával elektriku a snažil se točit ale po té sekundě až dvou to přestane a pak můžu zkusit znovu startovat. Mám zkusit vyměnit startér? ....jsem jednou stál v práci vedle astry se stejným motorem a chlap zrovna odjížděl a točilo mu to proti mě dvakrát rychleji a bez podobných pazvuků.

jinak jsem zapomněl napsat že žádná kontrolka nesvítí že by bylo něco špatně, auto se chová jak by asi mělo, až teda na ty starty, divný zvuk při startování a jemné pobliknutí při pádu vyšších otáček do volnoběhu........aha takže vlastně to auto normální není

2012-11-21 20:09:34

takže typuju že obojí by chtělo opravu či repas (myslím alternátor a startér) Kvůli startéru to muže blbě chytat když si startér zebere moc proudu tak muže být rapidní pokles proudu a jednotka nepovolí start.

2012-12-07 07:46:15

zřejmě jsi měl pravdu hansi, dal jsem nový startér (dal ho servis protože já doma nebyl schopný odšroubovat ani ten plech co ho drží na bloku motoru, zafka jednoznačně nejhorší prostor pro manipulace ze všech aut co jsem zatím měl a že jich už bylo, anebo je to možná tím že jsem doteď jezdil většinou s japoňákama a vůbec se v nich nehrabal alternátor dostal nový diodový můstek a tradaaaaaaa , startuje na druhý šup (neříkám že na první páč jednou to jakoby protočí motor a až pak to blafne a jede, zvuk to má konečně jako startér a ne jako mlýnek na kafe)..........takže klepu na dřevo....né že klepu, třískám kladívkem do poctivého dřevotřískového stolu aby už byly problémy se startováním zažehnány a rekapituluju postup -startér, žhavičky, čidlo teploty motoru, nová baterka, diod.můstek altík- a světe div se, funguje to ........bodejť by taky ne, bez pár drobných oprava za dvanáct táců.

teď ještě otázka jestli to bude fungovat i v těch poloteplotách, studené mi to chytávávalo lépe i předtím.

a ještě jeden dotaz na místní uživatele zafir........zdá se mi že auto přeci jen špatně topí, kolegáček co má vektru s tímto motorem mi říkal že prostě hodně oleje, masivní blok a blá blá blá že to na provozní teplotu vyženu až po hodně dlouhé době ale nějak se mi nezdá že jsem jel hodinu vkuse měl jsem na budíku 85°a když jsem sjel kopec bez plynu jen na zařazenou pětku tak teplota spadla někam dolů na padesát ........je to možné ? třeba jakože proto že diesel nevyvíjí tolik zbytkového tepla nebo mám jen vprdeli termostat? .....bych se ani nedivil, k tomu ještě určitě v dohledné době zazlobí čerpadlo a budu mít tak nějak skoro nové auto

2012-12-07 08:10:11

termostat???

2012-12-07 21:14:33

tomu se tak neříká? tomu bazmeku co zajišťuje automatické přepouštění vody z motorového chladícího okruhu do velkého chladičového? ....no nejsem vyloženě od fochu, tak soráč jestli jsem řekl kravinu....ale jo říká se tomu tak..........no vždycky když motor neumí dosáhnout provozní teploty, nebo teplota hodně kolísá je navině termostat (teda většinou, pokud zrovna neblbne teploměr

2012-12-07 21:30:38

Ty tři otazníky za Hansdobovým termostatem neznamenají, že by se divil tvému podezření na termostat, ale že sám taky dává špatně fungující termostat jako možnost - tedy aspoň takhle jsem to pochopil já...

2012-12-08 07:30:43

ahaaaaaa, a já myslel že je má úvaha úplně mimo mísu...........tak ještě v lednu vyměním termostat, do vánoc už se mi nebude chtít, stejně teď jezdím furt jen krátké úseky kde je skoro putna jestli tam je termostat nebo díra jak do pr


Odpovědět

1  2  3