Fórum - Téma


šrouby hlavy


Fórum Vectra B šrouby hlavy

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

1998 Vectra B 1.6

23 diskuzí

Výkon motoru 74 kW (101 PS) při 6200 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 600 ccm (98 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, X16XEL .

Vbéčku vlastním 6 let zatím žádná porucha, až na minulý týden (praskl rozvodˇák , jinak dodělal sem si pal. poč., zadní okna do el., denní svícení


1  2

2016-02-27 18:40:17

zdravím všechny , mám možná problém , je normální, že když jsem po sundání hlavy našrouboval rukou skoro na doraz šrouby do bloku motoru tak s něma jde lehce hýbat do stran , je to snad ten důvod proč se mají dávat nové? nebo šlo by dát na doraz závitové tyče a hlavu pak dotáhnout matkou?

bad64  
2016-02-27 19:14:53

miblan: Coooo?Závitová tyč asi nesnese moment dotažení proto jsou na hlavě pevnostní šrouby.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-02-27 19:22:30

miblan: Vždycky se dávají nové šrouby. Problém mohl vzniknout několikerým použitím (dotažením) starých šroubů a došlo k poškození (vymačkání) závitu v bloku..... Tyto závity nemají normální metrickou hodnotu, jako běžně dostupné šrouby ale jsou v třídě N2, to znamená, že když do takovéhoto otvoru se závitem našroubujete klasický metrický šroub, bude hrkat do stran... To je špatně.... Šrouby se dají koupit jako náhradní v Oplu....

2016-02-27 20:21:06

no a pokud by byl porušený závit v bloku tak ty nové šrouby to vyřeší já totiž nasadil hlavu se starými šrouby (neznalost) a po dotažení bez momenťáku i když jsem to nějak extra nerval tak po zahřátí motoru asi na šedesát začalo z pod hlavy kouřit tak zas rozbor a těsnění ok a hlava se zdá taky ok . mohlo to způsobit nedostatečné dotažení a nebo přetažení několika šroubů

jo a ještě hýbou se právě ty originál co tam byly a to ve všech dírách a to jsem si jistý že ve většině jsem je nepřetáh snad jen dva ale možná se mi to jen zdálo raději jsem dál dotahovat nezkoušel

2016-02-27 20:45:08

Mno, já jen čumím... Jinak počítej s novým (dalším) těsněném hlavy. A dokud nebudeš mít momentový klíč, tak se na to raději vy...

Venca49  
Václav
2016-02-27 20:52:45

miblan: Utahovací moment je u tvého motoru: 25Nm + 90°+ 90°+ 90°+ 45° Použít vždy nové šrouby!

Staré šrouby se natahují a potom se zužují i v závitu.Musíš vyčistit,nejlépe vrtákem otvor pro šrouby,aby nebyl dole bordel,nebo olej.Ten vysušíš hadrem na drátu,nebo slabším šroubováku.

2016-02-27 20:53:12

... mno a mimo jiné, tu hlavu jsi změřil podle oka nebo přípravkem? Já jen aby jsi jí pak nesundával po třetí až zjistíš že ti třeba tlakuje motor do vody...

2016-02-27 20:56:13

samo že jeden pokus stačil moment klíč si půjčím nebo koupím je jen problém že jich je na výběr tak neví který píšou třeba 15-25 nm jenže na jiné šrouby potřebuju třeba 4 či 5 nm tak nevím jestli ty klíče berou od nuly, no a spět to těsnění nové i když tam bylo jen přes noc a co ty šrouby vyřeší to ty nové? díky za rady no hlavu sem měřil tak že jsem dal vodorovně s hlavou zářivku a projížděl po ní pro sichr čtyřma různýma hliníkovýma lištama , ale mám v plánu to nechat radši přebrousit

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-02-27 21:02:37

miblan: Momentové klíče jsou v rozsazích. nejčastější řada je 14 až 150 Nm, další je 120 až 380 atd.... Menší je od cca 8 do 20 Nm to je ještě jako ráčna a od 0 do 10 to bývá tvaru šroubováku......

2016-02-27 21:08:43

Námátkou se strýčkem Google...

http://www.nako.cz/10963-...VlG0bDFYEXAS1IaAs9V8P8HAQ

...s tím že ve všech manuálech snad na všech šroubech se udávají momenty utahování, ale opravdu důležité je to na motoru a ložiska. Na ostatní asi většinou funguje logika a nějaký základní cit.

Venca49  
Václav
2016-02-27 21:14:59

miblan: Utahuje se od středu,podle obrázku a povoluje v opačném pořadí.

Mezi jednotlivými etapami utažení se musí počkat několik minut (já to utahoval po 15min.)

Vždy dej nové těsnění,proto se utahuje na etapy,aby se zmáčklo jak má.

2016-02-27 21:19:28

jj díky to jak se dotahuje vím ale ty časové odstupy né tak určitě při dotahování uplatním

2016-03-02 20:22:56

zdravím mistři tak sem z toho na bednu, nechal sem srovnat hlavu dal nové šrouby pučil moment. klíč vše dotáhnuté jak má být a zdá se mi že žere vodu neměl bych třeba zkusit dotáhnout ty šrouby při teplém motoru ? (jen úvaha) z výfuku trochu kouří, ale nijak nesmrdí a de z něj sem tam kapka vody a na víčku nádržku vody se objevilo bělavé něco

2016-03-02 20:55:50

miblan: Co přesahy vložek válců...měřils?

Vložky válců jsou v bloku vypodložený měděnýma kroužkama a musí přesahovat o 0,07-0,13 mm horní rovinu bloku, jinak nebudou po nasazení hlavy správně těsnit.

Venca49  
Václav
2016-03-02 21:19:31

stafík: Nepleť si to se Škodovkou 100

2016-03-02 21:20:31

hmm to sem teda neměřil ale ta hlava se srovnávala jen minimálně jestli to má teda s tím co společného

Venca49  
Václav
2016-03-02 21:29:15

miblan: Blok se přeměří rovinným(vlasovým) pravítkem,napříč i podélně.Blok se nesmí přebrušovat.Žádné vložky válců a podložky měděné tam nejsou.

2016-03-02 21:34:44

Venca49:...u felicie to tak je má spolupráce na poslední hlavě

2016-03-02 21:52:01

no a pokud by byl křivý blok tak asi auto na vrakáč co? či zkusit podmáznout červeným silikonem, i když to se asi nedělá co

Venca49  
Václav
2016-03-02 22:10:16

miblan: Blok se nekroutí,spíše bude problém ,že je to zbytek po sundání hlavy.Kolik jsi najel kilometrů s novým těsněním?Je možné,že do vody natekl olej z kanálů.Jezdi a sleduj,co to bude dělat.Také to může přisávat vodu pod těsněním sacího potrubí v přední části prvního válce.Je tam kanál na vodu.Hlavu nedotahuj teplou,je dotažená dost studená!


Odpovědět

1  2