Fórum - Téma


Spouštění větráku za chladna


Fórum Astra H Spouštění větráku za chladna

Informace o modelu: Opel Astra H



2015-12-17 21:41:56

Dobrý večer všem,

prosím vás, mám několik problémů, s nimiž si sám neumím poradit. Při krátkých jízdách a to jak v létě či v zimě mi točí větrák chladiče. Přitom motor je evidentně studený a nikde v koloně nestojím. Není to pravidelností, ale stává se mi to často. A během toho, když zastavím a vystoupím, fouká větrák a z výfuku jdou cítit spaliny. Jindy ne. Vždy ve spojení toho větráku. Čím to? Každý říká něco jiného, jednou že mám špatnou lambda sondu, jiný zase termostat.... Děkuji za každou radu, věřím že jste odborníci. Astrám zdar!

Venca49  
Václav
2015-12-17 21:56:50

Má auto DPF filtr?Není to zahájení regenerace a nedokončení?

Může to i dělat:

1.

Snímač teploty předřazeného katalyzátoru

2.

Senzor diferenčního tlaku

3.

Teplotní čidlo za částicovým filtrem

(pokud se používá)

4

Lambda sonda

(pokud se používá)

5.

Snímač teploty filtru sazí

2015-12-17 22:04:09

venca49: Ano, má DPF. Taky mě to napadlo když jsem zacítil ty spaliny. Tedy přirozená věc, nebo něco špatně?

Venca49  
Václav
2015-12-17 22:05:22

radimkal: Doplnil jsem předchozí příspěvek,diagnostika by pomohla.

2015-12-17 22:06:23

Přirozená věc, ale velmi špatné je nenechat regeneraci proběhnout/dokončit.

2015-12-17 22:08:33

radimkal: Zjisti jestli ti funguje snímač teploty. Můžeš podržet seting na radiu na 4 vteřiny a pak na bc nalistuj teplotu motoru je to na stejné obrazovce jako aktuální rychlost. Teda u displaye BID to tak je.

Jestli ukazuje jinou teplotu než by měla být,tak máš slušnou šanci že je to ten snímač za pětset. U studeného motoru by to měla být prakticky okolní teplota a u zahřátého 90°C.

Samozřejmě to může dělat i termostat, pokud je zavřený tak se ti přehřívá motor a řízení se snaží schladit kapalinu sepnutím větráku a tím odvést teplo z motoru.

Prostě zjisti jestli teplota motoru odpovídá té jaká je snímána.

2015-12-17 22:19:35

venca49: Díky moc, mrknu na to. Prosím, ty kódy J..... jsou co? To jsou chyby co vyhodí v diagnostice?

colommbo: Díky za názor, a neměla by svítit při té regeneraci / vypalování ta pružinka na palubce? Ta se mi rozsvítí jen při startu a pak zhasne.

2015-12-17 22:41:35

radimkal: Myslím (jsem přesvědčen), že nee, regenerace není, bohužel, krom změny zvuku motoru, zvýšení teploty výfukových plynů a nárůstu okamžité spotřeby, řidiči nijak signalizována.

2015-12-17 22:49:02

colommbo: ano, otáčky se zvýší a kolísají na volnoběh.

Venca49  
Václav
2015-12-17 23:18:15

radimkal: Ty čísla "J" byla čísla pracovních operací na motoru.Nic jiného.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-12-18 09:53:42

radimkal: S tou regenarací DPF to nepodceňuj, to zařízení je snad nejdražší díl na autě..... A vzhledem k blížící se změně v měření emisí.... Nejezdi krátké trasy, ať se může filtr vypálit a motor prohřát, jinak se to postupně celé "zabetonuje" sazemi a bude problém, další problém bude s motorem, neboť při velmi častých pokusech či průbězích o regeneraci se dostává nafta do oleje motoru..... U vozu není žádná signalizace o stavu a průběhu či započetí regenerace. Jediné kde se to dá zjistit je aktuální spotřeba. Ta se během regenerace zvýší cca na 4 násobek.

Spouštění sahary může mít důvod právě tím, že je snaha o zvýšení práce motoru (zvýšený odběr el. energie a tím těžší chod alternátoru) možná se pouští i výhřev oken atd. Toto si může řídit auto samo....

Proto vem fešandu na výlet a udržuj otáčky motoru kolem 2 tisíc a prostě jeď......

Ještě mám malou poznámku, Hanka (přítulkyně) má už tak vycvičené smysly, že ihned pozná, že se regenerace spustila. Máme VeCe s 1.9 CDTi a první generací DPF..... Tato akce probíhá 1x za dobu vyjetí obsahu nádrže, to odpovídá cca 1x za 800 km......

Všechno co jsem zde napsal se dá na tomto fóru najít.....


Odpovědět