Fórum - Téma


Spotřeba oleje Omega


Fórum Omega B Spotřeba oleje Omega

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3

2009-11-16 09:01:48

tak jasně jak odjakživa tak se pokračuje i s plnou dál, ale já jsem měl předtím polo, pak plnou a začlo dělat bordel, jak říkám nikdy bych už nedal plnou, už ve 3 autech mě to vyjeb..o. Jak ve fordu tak v mitsubishi, a ted do te mojí omegy určo nedám plnou.

2016-09-09 12:03:12

Trochu, s dovolením, opráším tohle "vousaté" vlákno.

Od samého počátku, co jsem si Omču pořídil (duben 2009, 128tis.km tacho, r.v. 2001), motor Y26SE spotřebovával olej. Zpočátku necelý půllitr na tisíc s olejem 5W40, časem jsem přešel na viskóznější ("hustší") 5W50, nechal nejdřív přetěsnit a pak i komplet vyměnit ventilová víka. Spotřeba oleje se však nezlepšila, naopak postupně rostla až na asi třičtvrtě litru na tisíc kilometrů (237tis.km tacho.) Motor jinak fungoval i startoval bez problémů, jen po každém studeném startu zakouření z výfuku, ke konci i při teplých startech po chvíli stání. Postupem doby jsem docházel čím dál víc k přesvědčení, že příčinou jsou nefungující gufera ventilových dříků...

Při představě kompletní demontáže obou hlav motoru "pouze" kvůli výměně gufer jsem však dostával osypky. Motor šlapal po celou dobu jako hodinky, startoval na první dobrou v létě i v zimě, tož jsem to příliš neřešil, pokles hladiny oleje mi hlídalo čidlo a já poctivě doléval, bo ani různá zázračná aditiva nepomáhala.

Letos na jaře se však prostřednictvím kamaráda (ještě jednúc moc děkuju, Rendo! ) naskytla možnost zručného a zkušeného mekánika, jenž umí a je ochoten provést výměnu gufer bez demontáže hlav. Slovo dalo slovo, počkal jsem, až mekánik bude mít čas a chuť, a v půli srpna jsem mu do Tábora Omču odvezl. Lopotil se s ní přes víkend, krom gufer došlo i na domluvenou výměnu těsnění pod víky, svíček a vodní pumpy s chladící kapalinou, na nové rozvody se, bohužel, nedostalo, bo opatřená sada nebyla zcela přesná/použitelná. Ale to hlavní, kvůli čemu jsem do toho šel, bylo hotové a v neděli vpodvečer jsem si Omču vyzvedl (mekánik prohlásil, že výměnu gufer bez sundání hlav u vé-šestky už raději nikomu slibovat nebude - u kamarádova dvoulitru to bylo dobré, ale tady k ventilům zadních dvou válců přístup jak k penězům a ventilů že je na tom motoru už opravdu moc... )

A proč o tom píšu - od výměny gufer jsem najel už první tisíc kilometrů a z původní spotřeby oleje cca 0,75/1000 se stala spotřeba vpravdě neměřitelná, hladina na měrce je stále táž. Tož ať to ještě nějakou dobu vydrží...

Zajímalo by mě, jak chutná olej vašim motorům v Omegách a jaké máte zkušenosti vy...?

P.S. A to mi mekánik ještě objevil a hned odstranil příčinu svítící chybové kontrolky elektroniky - poškozený kablík od jednoho z čidel klepání...

2016-09-09 12:21:25

colommbo: jen pro zajimavost: jaka gufera si na vymenu pouzil? levnou druhovyrobu a nebo originalni?

2016-09-09 12:38:58

gratuluji k minimalizaci spotřeby oleje a taky tomu mechanikovi, který to dělal (houby přístup, jištění ventilů, atd). Já to řešil v souvislosti s ruplým těsněním hlavy, tak se to vyměnilo taky včetně zdvihátek. Výše tebou popsané problémy s hulením po startu jsem neměl, ale gufera ventilů tvrdá byly, leč asi ještě nějak těsnila. Proto jsem výrazně sníženou spotřebu oleje nepozoroval a po výměně gufer se markantně nezměnila. Moje jistá spotřeba oleje je dána minimálním únikem okolo gufera na klice, které jsem ještě neřešil, ale chystám se na to. Vyjádřeno číselně cca 0,4l/1000km. Při akceleraci ani při startu se mi z výfuku nehulí, takže uvnitř motoru je to ok.

2016-09-09 13:44:08

Tak ja mám mv6, manual, facelift. tacho 250 a nějaký drobný, prověřeno CEBIA report, car pas, a podobný srandy na brzdě v roce 011 měla o 1 kw více než udává výrobce. Nic méně po celkovém servise a výměny potřebných a nepotřebných dílu. Od rozvodů, s vodni pumpou, svíček, vyčištění klapek, a celého sání, výmena oleje, v motoru, převodovce i diferáku, veškeré filtry!. Jako by mohu řict že jsem od toho to servisu najel cca 5 tisic km, a olej nepapá :) hlavy nejsou potečené a motor je kompletně suchý, pouze za studena v noci jde videt že si pokuřuje, ale namam v zadu tlumič jen vyladěný roury :D... Nevim no moje mv6 olej asi nežere, liju castrol 10w40 podle pána co to tam lil předemnou, a má reakce na zmenu tipu paliva a oleje, napriklad ten pred vámi tankoval 98 natural a vy tam budete davat premiovej srác s aditivama, nebo 100 octan, tak z mého pohledu a poznám to i na výkonu to jede méně než klasickej benzin, a sppotřeba? čím obyčejnejsi palivo tim lépe mi to jede a mám nižší spotřebu. Opravdu to mám odzkoušené. a co se týka oleje,? je to neco jako změna stravováni masožrouta na vegoše :) tak že radeji pozjištovat co tam ten pred vámi lil za oleje, a davat tomu to stejné :) cuuus kluci....

2016-09-09 13:44:38

biggest: Díly mi objednával Renda po konzultaci se svým dodavatelem a podle účtenky do motoru přišla gufera od fy Elring.

vlado.soural: Zatímní zkušenosti jsou takové, že předchozí šestihrnky (2.5 a MV6) problémy se spotřebou oleje vcelku nemají (o starých R6 ani nemluvě.) O "nových" motorech 2.6 a 3.2 se to, bohužel, moc říct nedá, ty spíš sklon ke žraní oleje mají (návod k obsluze vozu dokonce uvádí spotřebu oleje 0,6/1000km.) Komu FL motor olej nežere, má asi prostě kliku.

2016-09-09 13:59:08

kliku má každý motor

2016-09-09 18:27:18

Ahoj kluci, přihodím taky aktuální stav mé Omi.

Rozhodl jsem se, že po poslední vyměně oleje kontrolovat nebudu, tedy až do 5000km nájezdu od výměny. Teď předevčírem jsem překontroloval a výsledek je takový, že po 5000 km od výměny jsem doléval 0,5L. Tedy to vychází na decku pro tisíc km. Použitý byl olej LiquiMoly MoS2 Leichtlauf 10W40. S tímhle výsledkem jsem se celkem spokojil

Když už jsme ale u toho, nemůžu přijít na to, proč mám stále oblemcané dno krytu motoru. Lajsnul jsem si takovou prasárnu, že jsem nechal v Karlíně drasticky umýt motor a po 14 dnech dno opět "poblité". Žádné kapaliny neunikají a 0,5L na 5000km může v těch vedrech přeci schroupnout motor sám ne? Jsem z toho jelen.

motor jinak 2.0 16V X20XEV

stav tkm: +-112500

2016-09-09 18:33:51

georghi.lounge: Tak to buď rád mě to žere zhruba pul litru na 1000km Nikde neteče vanu mám také zablemcanou ale zjistil jsem že je to servo olej

2016-09-09 20:29:21

přesne tak to je pohodovej stav, a jinak liqui moly jsem lil do meho TDS a mužu řict že lepsiho oleje nebylo ne jen že krasně čistil ale opravdu ten motor byl klidný, ale do benzinu jsem zvolil olej dle majiteele co do toho lil pred tim jelikož liqui moly pro benzin vsichni davaji 10w40 top tec 4100 long life s žlutou tiketou a je to mamrdskej zkurvenej paskvil kterej je nahražkou kvalitiniho top tecu od liqui moly(neni levnejsi) ale kamaradovitu o octy benzinove udelalo bordel srazenej olej, a bilej povlak na vičku od víka. vymenil olej dal tam klasiku od vyyrobce, tedy nejaký humus agip olej a hele povlak jinde a voní to jako olej po otevření víčka :) no já jen tak taková vsuvka :)

2016-09-09 20:44:25

Taky přidám malou vsuvku (osobní zkušenost) s používáním oleje s přísadou molyky (MoS2, Liqui Moly), už jsem to tu určitě někdy někde psal, ale to neva.

Někteří tvrdí, že do motorů osazených hydroštely molyka nepatří (že je zanáší), dle jiných názorů ničemu nevadí. Do motoru předchozí áčkové Omči mi kamoš-mekánik lil převážně nějaký Repsol 5W40, olej jsem měnil po cca 15tis.km. Na dva intervaly jsem pak od něho dostal zmíněnou L-M MoS2 5W40 (možná 10W40, už si přesně nevzpomínám) a ke konci druhého intervalu začal cvakat jeden z hydroštelů (přesněji jím ovládaný ventil.) Nemohu nastopro tvrdit, že to bylo působením oleje, prostě to nastalo. Měnilo se jich všech dvanáct, jeden bratru za pětistovku, práci jsem měl gratis.

georghi.lounge: Jelenem být netřeba, taková spotřeba oleje je naprosto ideální!

2016-09-09 21:12:46

KOKODAJ: Říkal jsem si, jestli např. servo olej, ale nemizí nic. Chladič, servo, ostřikovače :D. Ta vana by to teoreticky mohla být. Mě rosí automat na mrkvi (příští týden se jde na rozborku), ale to se přece nedostane až dopředu na kryt motoru.

vlado.soural: S LiquiMoly mám velice dobré zkušenosti a tento olej se i málo pančuje. Jejich grafitové přísady do oleje, aditiva do olejů a paliva dělají neuvěřitelné divy. Zejména na turbo motorech je to poznat. Jinak TOPTEC série je jen 5w ne?? Možná bych zkusil 5W řadu Leichtlauf. Něco jako Leichtlauf High Tech. Ono oleje LiquiMoly jsou hodně aditivované. Doporučuje se před jejich použitím udělat vždy průplach nějakým levným, néúplně shit olejem.

Colommbo: LiquiMoly s molykou já osobně používám na zklidnění motoru s intervalem 7-8 tisic max. Jinak i LiquiMoly udává, že molyka se smí používat opakovaně až ob jeden nebo ob dva intervaly právě kvůli hydroštelům. Já osobně je používám jen jako "ozdravnou kůru". Konkrétně Leichtlauf MoS2 má ještě grafitové aditivum.

2016-09-09 21:30:55

georghi.lounge: "...Jinak i LiquiMoly udává, že molyka se smí používat opakovaně až ob jeden nebo ob dva intervaly právě kvůli hydroštelům..."

Tohle je pro mě novinka, děkuju. Tož na tom, co jsem psal, fakt asi něco bude...

P.S. Existuje psaný zdroj této informace (odkaz apod.)...?

2016-09-09 21:49:05

colommbo: Já jsem to řešil asi před 4 lety. Myslim, že to bylo v technical sheetu na strákách LiquiMoly. Poohlédnu se, jestli to najdu.

2016-09-09 21:49:55

ono hlavne molika nastupuje svou funkcnosti az tesne pred zadrenim motoru a ono zadreni prave molika oddali... za normalnich provoznich podminek je v motoru zbytecne.

2016-09-10 10:58:23

Tož dám taky něco.Já kupoval omegu ze 180 tis..Km dle tachometru,skutečnost byla 250tis..Km.Celkem jsem ujel asi 90tis..Km a spotřeba oleje byla 1L na 10tis..Km olej jsem používal 5w-40.Bohužel jsem se dověděl že 1rok po prodeji auta ji majitel naboural a šla do šrotu.

2016-09-10 11:16:49

biggest: Názory na MoS se holt celkově různí.

cyril: Tak to byla obdobná spotřeba jako u mě.

2016-09-10 11:40:56

georghi.lounge: Jo jo máš pravdu že top tec serie se skládá z 5w40, s žlutou etiketou, a oranžovou tiketou ( diesel je 4200 long life ). Já to lil i do Alfy Romeo 159 JTDm. A ted jak mam tu benzinovou omču tak jsem zvolil castrola 10w40, jelikož tam ten olej předtím byl, jinak pruplach motoru bych klidne delal liqui moly přípravkem. Ono oleje jsou věčný téma, ale pro nekoho kdo se rozhodl tam lít to co tam bylo předtím je to už uzavřená kapitola. Kluci chci jen trošku odbocit, chtel bych podavací čerpadlo do nadrže, tradičně je použito čerpadlo s jakým tlakem? Našel jsem od 3.0 baru do 3.8 baru. :)

2016-09-10 11:41:32

vlado.soural: 10w40 top tec 4100 od LM neexistuje a nikdy ani neexistoval. Je to klasická 5W40 a navíc s normou C3 takže spíš pro nafťáky a LPG/CNG motory. A dle normy VW je pro interval výměny 15000km. Jako LL se dá použít třeba u BMW.

Navíc, specielně na tomhle oleji mám najeto už celkem dost na to, abych mohl srovnávat s předešlýma a zůstanu u něj i nadále kór když ho kupuju za pětikilo pět litrů

vlado.soural: tradičně je právě ten tlak co píšeš v rozmezí 3-3,5(3,8)bar a podle mě je to vcelku jedno. Zvol spíš osvědčeného výrobce.

2016-09-10 11:55:11

Tak s čerpadlem které je slabší než tam je ted, tak to asi pojede o něco hůř, ten regulator tlaku palivo s tím nic nenadělá, na víc čím větší výkon čerpadla tím lip není tak? Ono když by chtel človek trošičku upravit mapu tak už je lepší mít silnější čerpadlo, přece jen se od nej odvíjí hodně. Tedy vstřikovače jsou stavěny na nějakou maximalni hodnotu. Ale přikrmit benzinový motor je bezpečná zaležitost o proti naftaku s turbem, a hlavne to vyjde na par korun o proti naftě.


Odpovědět

1  2  3