Fórum - Téma


Sportovní air filtr - první dojmy


Fórum Omega B Sportovní air filtr - první dojmy

Informace o modelu: Opel Omega B



2014-04-07 09:49:27

Ahoj opláci, rád bych se s vámi podělil o první dojmy z použítí sportovního vzduchového filtru. Třeba to někomu pomůže/odradí při rozhodování.

Filtr mi ležel v polici už od vánoc, ale pořád jsem neměl správné propriety na to, abych do ho auta zabudoval. Ale teď jsem v globusu narazil na takovou plastovou flexibilní trubku, takovou tu vroubkovanou (něco jako do sifonu) o správném průměru za 150 korun českých. Takže se mi to nakonec povedlo tam nacpat. Vypadá to teda hnusně, protože uplně bez komplikací to nebylo, ale těsní to a vešlo se to, což je hlavní.

Původní filtrbox jsem ničit nechtěl, protože bych rád nepřišel o možnost vrátit se k obyč filtru, takže nový filtr leží v tom spodním dílu filtrboxu. Horní díl je sundaný. čidlo teploty vzduchu jsem do trubky neintegroval - zatím jsem ho nechal zadrhávací páskou přidělané k té trubce.. Vím že to není uplně nejideálnější řešení, ale určitě lepší, než ho odpojit :)

Zatím jsem s tím ujel cca 50km. Půl po okreskách, půl po dálnici. Ze začátku jsem ani na zvuku ani na výkonu nic nepoznal. Ale když se motor ohřál a šlápnul jsem na to, najednou se ozval takovej ten správnej hlubokej zvuk velkoobjěmovýho motoru.. Kupodivu bych řekl, že až dost hlasitý zvuk.. teda hlavně oproti tomu klasickému absolutnímu tichu v kabině u dobře odhlučněné omegy za normální situace..

Není to odvislé od otáček, ale od polohy pedálu plynu - tzn. na otevření sací klapky. Pokusmo bych to odhadnul, že se to začne ozývat cca tak od 60-75% sešlápnutí pedálu. A ten zvuk si myslim nejde s intenzitou lineárně nahoru, ale pak se prostě najednou objeví.. Nj holt rezonance je bitch a dobře naladit sací řetězec asi není sranda, když už by se o to někdo skutečně pokoušel.. A je to vlastně dobře, že to řve až když to má řvát, protože kdyby to řvalo furt, nedalo by se s tim jezdit na delší trasy, protože by z toho brzo bolela palice.. :)

Co se týče výkonu, tam si zatím jistý nejsem. Kdyby to přidalo 2 koně navíc, tak to stejně není šance poznat a kvůli nárustu sem to stejně nedělal (jen sem chtěl snížit spotřebu), ale spíš mám opačný pocit - že tam v té rezonanci to má ten výkon spíš o něco nižší, ale to ověřím až při delších cestách. Ale jen tak subjektivně podle koukání na spotřeboměr při určitých rychlostech mi přišlo, že to možná opravdu o něco málo míň žere - míň o cca 0.3 - 0.5l na sto.. Ale to se taky ověří až dálšími jízdami..

2014-04-07 10:07:37

Co k tomu napsat... Tím olejem , kterým se fitr lakuje aby zachytával drobné nečistoty si můžeš zničit měřič množství vzduchu (váha vzduchu).

Tvoje je totiž konstrukčne uděláná , jako výhřevná mřížka. Olej na ní se může zapéct a zničí ji - Změní se citlivost a hodnoty které má váha udávat ...

2014-04-07 10:25:30

evilzone: Dík za info, Jene! Rozumím-li tomu správně, implantoval jsi do spodku airboxu kónický filtr alias hříbek. Je dobře, že aspoň tak, bude se k němu původní trubkou od mřížky chladiče dostávat aspoň trochu studený vzduch. Kdybys jej ponechal volně v motorovém prostoru (mimo airbox), nasával by vzduch ohřátý od motoru a to je špatně, do sání motoru musí jít vzduch co nejchladnější, už jen proto, že se ho tam vejde víc (větší váhové množství) než horkého. Změna zvuku motoru je logickým průvodním jevem použití kónusu (narozdíl od sportovní vložky velikosti origo filtru vložené do uzavřeného airboxu), bohužel však taky jediným "přínosem", naštěstí jen ve vyšších otáčkách, kdy člověk ten zvuk chce slyšet a užít si jej, případná změna spotřeby je pak přímo úměrná tomu, jak často člověk ten krásný zvuk poslouchá... Zatím jsem tě chválil, ale musím přidat i kritiku - myslím si, že použití té flexibilní trubky (připomínající asi harmoniku) není to pravé ořechové, protože trubky v sání mají mít čistý a rovný vnitřní povrch právě kvůli hladkému proudění vzduchu. A nejdůležitější věc - kónus se musí udržovat vlhký speciálním k tomu určeným zvlhčovadlem majícím za úkol umožnit zachycování jemných prachových částic, které bez zvlhčení filtrem projdou do sání a do motoru. Působí jako jemná brusná pasta a nejvíc je miluje čidlo váhy vzduchu... Zatím ujetých 50km na první dojmy stačí, na zkušenosti je velmi málo, uvidíš časem, každopádně dál průběžně doplňuj informace...

2014-04-07 10:43:39

colommbo: Jj naolejovanej tim speciálním olejem ho mám :) Kdyby ne, tak to tam ten kónus ani dávat nemusim :)

Trubka s vroubkama samozřejmě není ideální, ale zase kvůli zkoušce jsem nechtěl kupovat ty nerezové z tuningšopu za několikanásobek ceny toho filtru:)

Trocha chladnejší vzduch než z motorovýho prostoru to asi bude, ale zase kvůli tomu, že to čidlo teploty vzduchu právě měří asi o něco teplejší vzduch přímo v prostoru motoru, tak si motor stejně myslí, že tam jde míň vzduchu než tam ve skutečnosti jde, tudíž to asi povede ke krapet chudší směsi a tím možná na nižších otáčkách i k většímu výkonu..

Samotná váha vzduchu ten olej z filtru nějakou dobu přežije, navíc si nemyslím, že by se na ní mohl nenávratně ,,napéct" - jen se asi maličko opatlá a pak asi taky může trochu kecat, ale to spraví vatička a brakecleaner..

Každopádně tam ještě ten filtr pár km nechám abych si byl jistý tim, co to teda přesně dělá v jakejch režimech jízdy a pak tam asi zase hodim klasickej :)

2014-04-07 10:51:14

evilzone: Osobně pro tyto věci nehoruju a sám bych si to na motor nedal (resp. nijak necítím potřebu), ale rád si počtu o zkušenostech ostatních...

2014-04-07 11:11:46

colommbo: No já to dělám ze zvědavosti a pro pokus, jestli to něco udělá se spotřebou. Výkonu mám dost. A píšu to sem, protože toho sice tady teoreticky napsáno bylo kvanta, ale praktické zkušenosti přímo na omeze tu s tím nikdo moc neprezentoval..

Informací o tom jak to cpou mlaďasové na 1.3l motory, aby dostali 3 koně navíc, což je u takovýho motoru 20% nárust, těch je dost, ale nějak se mi je daří ignorovat :) Na pořádnym motoru je to o něčem trochu jiném.

A vzhledem k tomu, že jsem filtr sehnal za dobrý peníze a jeho montáží a provozováním podle mě na motoru nic nenávratně nepoškodim, rozhod jsem se obětovat se a zaexperimentovat v zájmu pokroku :D

2014-04-07 11:35:49

evilzone: Ano, mě to zajímá právě proto, že máš vpodstatě stejný motor jako já. Tož buď pozorný, všecko si pamatuj a nenech si to pro sebe...

2014-04-07 13:53:44

Podle mě to není o koních ale o změně průběhu jako takového , chtělo by to nějaká měření , třeba dynamického zrychlení tak jak to dělal DaweTDS... Jinak suběktivním vjemům nevěřím = placebo efekt

2014-04-07 21:47:44

S hříbkem mám docela bohaté zkušenosti na mojí Vectře c20ne.

Chtěl jsem pěkný zvuk a možná i lepší výkon a srovnatelnou spotřebu.

Dal sem hříbek, místo katu trubku a koncák Remus.

Výsledek?

O 2 litry větší spotřeba (9,5L/100km) lepší zvuk a výkon horší, aspon při pomalé jízdě

Když sem jel svižně tak hříbek nasával studenej vzduch tak to možná lepší točilo od spodu.. ale možná taky placebo.

Ale co vím jistě tak když sem chtěl rychle sprintovat, tak to bylo líný.. zřejmě to nasávalo horkej vzduch z motoru. Odstíněný to mám ale i tak to není ono...

Takže jediný plus je krásnej zvuk i cyklisti ho zbožnují když podřadím

Ale dám to zase do originálu tak jak to bylo, origo papír filtr, kat a koncovku nechám...

A vrátím se na svých 7litrů a pojede to ještě líp..

Jezdil jsem bez úprav 2 roky a tedka rok s tím co píšu tak můžu porovnat.

Je třeba si uvědomit, že každej díl vyvíjelo spoustu inženýru technologů...prošlo to různými testy..

Takže pochybuji že nějakej týpek Franta Kolotoč všechny utře hříbkem..

Už je to dávno všecko vymyšlený a kravinama za pár stovek není šance dosáhnout lepšího výsledku..

To by investice do úprav musela být v řádech tisíců a tisíců

Pamatuju si to už je ještě hodně dávno... kamarád měl Bmw 328i e36 142kw, ten motor byl fakt pila jenže taky si myslel jakej bude fištron, tak tam dal kn hříbek, jakýsi neznačkový (chromovaný) sportovní svody, uřízl kat rezonátor dozadu ladák že to spouštělo alarmy

Potom to nechal načipovat kdesi v garáži u Pepi za flašu slivovice, a dal tam kratší samosvor.

Jelo to fakt dobře hrabalo to na trojku řvalo to jak prase a žralo to jak deset prasat.. jenže v záveru to bylo velký placebo

Chtěl to změřit na výkonovce, tak sem mu domluvil brzdu u nás ve škole a výkon byl tuším nějakých 125kw, takže vlastně ty úpravy který ho vyšli na pár stovek ten motor úplně uškrtily já sem se tomu smál..

Tož tak.. když něco upravovat tak hodně platit a hodně ladit

2014-04-08 16:26:27

Mno ja teda nevim, ale IMHO vsechny tyhle hribky, nastavce, podstavce a jine vyfikundace delal nekdo, kdo byl sjetej slusnym materialem nebo jel jako prokleti basnici na absinthu ...

Filtr vzduchu s 'vyssi' pruchodnosti je u atmosfericky plneneho motoru k cemu? K hovnu. Teoreticky to muze trosku fungovat u aut s promennou delkou saciho traktu, ktere vyuziva rezonancniho efektu (i kdyz maji omegy s V6tkou klapku v sani - jen to propoji sani mezi pulkama motoru, zadny 'dve dylky' sani omega nema, mit nebude a nikdy nemela a i kdyz to hrde v Ruessleheimu nazvali rezonanci, jen tak proste vyresili problem nedostatku vzduchu od 3500 ot/min)

Omega me jeste ke vsemu filtrbox tak krasne schovanej za svetlem a spodem k nemu vede privod cerstveho vzduchu, takze to nikdy nebude naporove sani, usti trubky je sikovne schovane za maskou, takze i kdyz se tak nejak vyrobi koleno, aby to smerovalo proti smeru jizdy (jakoze napor), tak jediny ceho se dosahne, ze tam ty mouchy v lete budou litat naprimo. Ja tam tu trubku uz nemam, potreboval jsem ji sundat a pak jsem na ni zapomnel ... a vysledek? Neskutecnej bordel ve filtrboxu, takze ji tam asik vratim ...

Dalsim problemem je bordel, co tyhle kraviny propustej. Jde o plochu filtru a 'hustotu' filtracniho materialu a uprimne, nejaky cca 3mm tlusta vrstva b-quality bavlny oproti klasice papiraku ... papir, byt je to seriovka a tudiz to neni kůl, tak u me vyhrava. Ano, kdysi byly v nabidce tuzing shopu vlozky do origo filtrboxu od udajne americky firmy (ne KN) ... byl to v podstate molitan, identickych rozmeru jako origo vlozka, neco jako penova matrace, dalo se to vyprat, taky se to impregnovalo olejem a narozdil od vlozek KN, to aspon plnilo funkci filtru bordelu. Bohuzel ... neni.

Doporucuju manzelce/pritelkyni sebrat bile bavlnene tricko, udelat si aspon tri vrstvy latky a to pak nasadit za filtrbox jako filtr. Staci jeden den jezdeni po praglu - z bile je cerna. Pak ji to muzete vratit jako kůl monochrome batiku.

'Sportovni' filtry maji smysl u tezce upravenych motoru, kde vlastne jenom plni funkci jakesi ochrany proti vcucnuti vrabce. Pokud me pamet neklame, Webery nemeli kdysi filtry zadne, jen 'trumpetky' ...

qpc
petr
2014-04-08 16:40:37

u atmosféry o ničem,u turbobenzínu spolu s vyndánim precatu ,instalací většího sání a domečku,nasazení sport catu a koncáku to svoje udělá,motor se napapá i vyfoukne..

2014-04-08 19:09:15

taky neco pridam: pred lety sem vlastnil WV B4 VR6 Synchro, taky sem mel hribek i s origo clonou. Odklonil jsem teplo motoru, privedl studeny vzduch naporem a sportovni koncovy tlumic vyfuku s 2x DTM koncovkou.

poznatky: kompletni krivka tociveho momentu a vykonu se posunuly o 1000 ot/min dolu, velky hluk a spotreba o litr nahore.

tudis na odpich to uslo, ale to bylo vsechno a do 1800 ot/min se to dusilo. maximalni rychlosti 235 km/h se mi podarilo dosahnout opet az s originalem.

takze inzenyri co to vsechno navrhujou nekolik mesicu asi vi co delaji a my neznaly jim to za jeden den a pak se divime ze to nejede.

jen moje poznatky

qpc
petr
2014-04-08 20:36:11

protože se vám líbil ten zvuk,tak jste dupali na plyn

v kombinaci se změnou sání a celym výfukem to smysl má...

2014-04-21 17:47:16

Ja treba mereni s a bez filtru nedelal,ale vim o clovekovi,co na upravene tdi octavii zmeril vykon s origo filtrem a hned potom s kuzelem a s origo filtrem mel o 2 kone vic. Je tam i samozrejme nejaka tolerance,ale vysledek teda stejnej jen kroutak byl nizsi a tak furt jezdi s origo vlozkou. Ja na BMW mam taky origo filtr. kn vlozka stala 1700,- a to je podle me dost za to,kdyz to vykon jeste snizi.

Na omeze jsem to mel myslim dotazene do dokonalosti (naporovy prisun cerstveho vzduchu,filtrbox oddelen od motoroveho prostoru,v kapote dira,vedeni az k turbu 80mm hlinikovou hadici a na turbu silonova redukce) ale tam byl motor dost prestaven a je fakt,ze zvuk mela paradni... jen jestli to melo nejakej prinos nevim.

Jeste jsem nemel vahu vzduchu a tak to bylo +

2014-04-28 15:42:38

Ahoj, tak podávám svůj finální subjektivní verdikt na ,,hříbkový" filtr.

Najezdil jsem s ním cca 650km a teď už sem tam radši dal spátky ten origo. Přijde mi, že to zbytečně řve, když se přidá plyn - v podstatě to začne rezonovat. A zároveň ta rezonance asi nějak zřejmě nepříznivě ovlivňuje průtok vzduchu, takže to pak na vyšších otáčkách i hůř jede. Na brzdě sem s tim sice nebyl, ale myslim že mám ten auťák v ruce, takže poznám jak to jelo s origo filtrem..

Spotřeba se mi zvýšila cca o 0,5 litru na sto km.

Váhu vzduchu to kupodivu nijak moc nezasvinilo (tim olejem co se na to stříká), ale stejně jsem jí pro jistotu vzal vatičkou do ucha, aby byla perfektně čistá..

Tudíž samostatně je to fakt k ničemu..

Pro nějaký pozitivní výsledek by to zřejmě vyžadovalo nějaké proměnlivé potrubí, kde by klapka regulovala sání přes normální a nebo hříbkový filtr podle otáček a polohy plynu..

2014-04-28 16:31:11

Jj, hrib je tak dobrej na karburator.

2014-04-28 20:20:23

qpc tonapsalkrásně a je to to nač 80% lidí při upravách vůbec nemyslí a topoměr paliva se vzduchem a pruchod do i z motoru

2014-04-28 20:21:17

já bych to shrnul... 80% lidí vůbec nemyslí a je jedno při čem

2014-05-29 20:19:12

spíš to chtělo udělat precizně a pořádně jak to takovýhle filtr vyžaduje. Mám zkušenost z dob kdy sem měl golfika trojkovýho 1,8 55kw. dal jsem tam sportovní filtr a zdálo se mi že je to spíš horší. Pak jsem si začal zjišťovat jak to správě má být a jak aby to k něčemu bylo.. a rozdíl ohromný. Nebe a dudy..


Odpovědět