Fórum - Téma


Spínáni turba Y20DTH


Fórum Zafira A Spínáni turba Y20DTH

Informace o modelu: Opel Zafira A


1  2

2013-01-20 20:41:36

Ahoj všichni. V kolika otáčkách vám prosimvás spíná turbo??? Já když jedu langsam-pozvolna akceleruji, tak mi přijde, že se vubec nesepne a když mu dám trochu počoudit, tak jasně cejtim že cca kolem 2500ot. mě to akopne.....

je to normální???

Dík Michal

2013-01-20 20:51:05

turbo nespíná turbo se točí pořád

2013-01-20 20:56:31

děkuji za ´´ zkušenou radu´´ pojmenujme tedy tento moment jinak- začne tlačit vzduch??? Vyhovuje???

2013-01-20 21:14:52

ty jsi mě nepochopil asi. Nebo já nerozumím ?? turbo se točí pořád = tlačí vzduch pořád čím víc se téčí tím víc tlačí. Pokud je regulované (VNT) tak naklápí lopatky čím méně otáček tím více naklopeno aby byl větší tlak čím více točí tím méně naklopeno vyrovná to rychlost otáček turba. Pokud je turbo OBTOKOVÉ tak to koriguje jen klapka a pokud dosáhne vysokého tlaku (na který je nastavena ovládací membrána) tak to otevře obtokový ventil a vzduch z motoru odejde okolo turba.

Takže turbo se točí pořád = turbo tlačí pořád. Už mi rozumíš co jsem ti napsal hned poprvé.

2013-01-20 21:20:47

ještě jsem nezkoumal zda je to má turbínu s proměnnou gemetrií, nebo ne, ale jde mi o to, že když proi příklad na křižovatce na zelenou šlápnu rovnou na třeba 1/2 plynu, tak jakmile dosáhnu cca 2-2500ot, tak motor dostane grády-nakopne to-turbo asi začne cpát plny tlat, ale níjakplynule-rovnou plná

zatímco když se rozjedu jako důchodne a pomalounku akceleruji, tak překrocím zmyňované rozmezí 2-2500ot a nic se neděje-dál si to jede jako lenohnid až do přeběhovejch....

tak jsem pravě jen chtěl vědět zda je to běžné u těhle motoru (tzv, turboefekt) nebo ne....

2013-01-20 21:34:25

přiznám se že já tyhle lemry líny 2,0litrový od opela nemusím přímo bych blil jelikož to je pomsta od ADAMA . 2,2 je jiný kafe ale jet líp než píšeš by to asi mělo.

2013-01-20 22:08:12

Majkee85: Hansdob Ti to napsal (i pro laika) pochopitelně. Pokud by jsi chtěl nějaký dehtový přeplňovaný motor s lineárnějším tahem, potom jedno turbo stačit nebude (viz. BMW - rozebírat dále nebudu). Charakteristika každého motoru je dána např. časováním vent. rozvodu, poměrem zdvih/vrtání, velikostí turba (pokud je) a způsobu regulace jeho tlaku, .... Dehet jsem měl jednou, a také naposled, právě pro uvedené "turbochování". Prostě do dvou tisíc nic a nad čtyři tisíce už nic ("spodek" neplatí pro víceturbové propracované motory). Nafťáci prominou, nebo ne

PS: Kompresor (Roots) hnaný od klikové hřídele je jiná káva.

Edit: Dnes do chodu motoru příšerně "kecá" elektronika, která v souladu s ochranou živ. prostředí do motoru "nedá naftu", pokud není dostatek vzduchu pro její spálení. No, a když nejsou spaliny, netočí se dostatečně turbo a .... začarovaný kruh. A teď ještě ta močovina....

2013-01-20 22:22:19

Ahoj, mám motor X20DTH - tedy 2,0DTI 74kw. A pocitově opravdu nijak moc necítím kdy turbo zabere naplno. Táhne to od volnoběhu, ale největší krouťák to má přes 2000ot. Poznám to teď na kluzké silnici když sešlápnu plný plyn třeba v 1200ot, tak až přes 2000ot to začne hrabat, ale ten rozdíl pocitem moc poznat nejde - táhne to plynule pořád Škoda že jsem někam zašantročil graf z brzdy - tam by to bylo vidět...

Ale mé turbo má vůli že lopatky pomalu škrtaj o stěny, takže už asi netlačí jak by mělo, i když přes 1,0bar fouká na reálném manometru na sání...

No když jsme u toho, čistě náhodou neví někdo jestli 2,0DTI a 2,2DTI má rozdílné vstřiky (trysky)? Protože pokud bych si Omču náhodou nechal, místo tohodle turba bych koupil to s naklápěcíma lopatama z 2,2ky a zajel na soft - pokud by trysky pustily více nafty

2013-01-21 08:26:09

trysky jsou schodný pro X20XXX pak pro motory Y20XXX a pak pr motory Y22XXX takže tři typy trysek jelikož opel neuvádí hodnoty pohledel jsem u strýčka google a trysky X20 a Y20 se liší ASI jen otvíracím tlakem a trysky Y22 prutokem.

2013-01-21 11:15:09

Tak to je škoda... Díky moc za radu

2013-01-21 17:36:32

Kluci. Píšete tu jasně logické věci, ale stejně tak logické, že to turbo se rostoucíma otáčka motoru roztáčí také výce, více tlačí a já jsem ve svém topicu chtěl poukázat na to, že někdy jako by mě kolem tech 2000 ot někdo nakopl zeztadu (rapidní nárust) a jindy tento nárust vubec nenastane a dál seto pomalu rozjíšdí jak atmosferický dehet..... jakoby to turbo nekdy tlačilo a někd\y ne.... tak jsem chtěl vědět, zda to tu někdo taky tak má....

2013-01-21 17:49:24

ale to turbo má na to tu regulaci kterou jsem tam popsal aby se toto nedělo.

2013-01-21 19:07:31

No trochu jinak , turbo se roztáčí tak rychle jak ty dáváš plyn, roztáčí se tedy množstvím a rychlostí spalin. Proto když na nízkých ot přidáš plnej knedlik , od určtejch ot: (kdy ten motor má max Nm) také maximálně plní trubo. Když pozvolna pridáváš plyn , tak logicky nárůst tlaku není skokový jako v předchozích příkladech , ale je plynulý až do max plnícího tlaku. To dělají hlavně obtoková turba. turba s reg.lopatek na to nejsou toliko citlivá protože se roztáčejí dříve a vpodstatě tlačí max stále, lépe se tak dostává motor z mrtvých zón výkonu.

2013-01-21 19:42:58

obtokové turbo tomu skoku zamezí otevřením obtoku takže ty skoky u diesela at má to či ono turbo nemají co dělat.

2013-01-21 20:05:02

né tak úplně. prostě to není tak plynulé jako variabil turbo

2013-01-21 20:21:17

no to není ale zase obyčejný člověk to nemuže pocítit a pokud pocítí tak je něco špatně.

2013-01-21 23:55:34

Tak jak píše Hansdob. když sem si vectru 2,0 dti byla líná jak prase a zatáhla tak kolem 2800ot. a pak nic. ale po vyčištění sání a vyřešeným podtlaku jede krásně plynule bez (turbo efektu) a můžu říct že to sání udělalo taky dost. Sice je to hooodně špinavá práce ale stojí za to viz foto na profilu nu taky má najeto 259 tis.

2013-01-22 18:56:13

díky kubajszs. zkusím to taky vyčistit..

2013-01-22 21:08:47

nemáš zač.. po vyčištění je to znát hlavně v nízkých otáčkách tak hodně zdaru

2013-01-23 06:20:10

Zdravím,

je tady někde návod jak se to sání čistí? Případně poradí někdo jak se to dělá? Podtlaky mám nové, tak tam by problém neměl být. Co vím, tak se to na mém autě nikdy nedělalo.


Odpovědět

1  2