Fórum - Téma


Spínání turba


Fórum Vectra B Spínání turba

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

1998 Vectra B 2.0 VIN: wolojbf35w7028499

1 fotek  |  21 diskuzí

Výkon motoru 74 kW (101 PS) . Hmotnost 1 980 kg. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 994 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový, X20DTH.


1  2

2014-12-27 09:37:23

Ahoj všichni, začnu popřáním krýsných vánoc a nového rouku pro všechny .

A otázka : mám Vectru B 2,0 dti a vadí mi spínání turba ( na můj vkus moc pozdě ), dá se seštelovat, nebo se to musí řešit čipem? Popřípadě jestli ho někdo má, jak je zpokojen. Děkuji za odpovědi.

2014-12-27 09:55:38

Neprv si přečti něco o tom jak funguje turbo a jeho regulace.

Opel není VW co táhne vocpodu...a ne nejde to "seštelovat" , pokud nevyměníš turbo za jiný typ.

Bu´d se stím nauč žít , nebo máš smůlu.

2014-12-27 10:14:38

breathlless: To máš pravdu není to VW, jen jsem se zeptal nevím proč se rozčiluješ.

2014-12-27 10:25:08

A další věc nevíme v jaké kondici je samotné turbo, sací soustava a výfuková soustava dále váha vzduchu a dodávka paliva a v neposlední řadě tlaky motoru toto všechno má vliv na nástup turba a jeho výkonnost

2014-12-27 11:36:02

Sem alergickej na dve slova.... spinani turba

2014-12-27 11:54:16

Já se nerozčiluji , ale až budeš číst ve forech tuto větu 10x do roka po dobu 5 let co jsem na forech , taky budeš už mít lehkej tik :)

viki  
viktor
2014-12-27 11:59:34

turbo spina tak že do něj fouká vzduch ono se toči toči točí tlačí vzduch v určitý moment ho má najednou tolik že tě to kopne do zad nadává se tomu turbo efekt treba zrovna u vw u 2,5 je tento efekt kurevsky nepřijemnej

jediná možnost zapínaní a vypínaní mě napadá zacpeš výfuk turbo vypne vytáhneš špunt turbo sepne

2014-12-27 12:12:28

prosím opustmě navždy termín "spínání turba" . Technicky správně je to "počátek plnění (plnícího tlaku) turba" .

Protože tam se opravdu nic nespíná , turbo se točí od doby co nastartuješ. Spíná se tak možná jeho regulace (akční členy - solenoidy ).

2014-12-27 12:14:52

breathlless: Souhlasím a navrhuji, aby každý, kdo odteď tento termín ve fóru použije, vhodil do klubové kasičky pětikorunu...

2014-12-27 12:47:40

to je co moc pozde?

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-27 19:23:38

colommbo: Spíná turbo, eh, kde je ta kasička??

Zpět k problému, jak je na tom vývěva a dostatečnost podtlaku (vakua) v systému? Torbo je regulováno elektricky ovládaným ventilem, který přepouští podtlak z vývěvy do membránového ovladače přímo na turbu, kde se síla přenáší na tyčku, která hýbe škrtícími clonkami okolo turbíny a tím mění průtok výfukových plynů. Vada může být kdekoli v systému regulace. Nejčastěji bývají zpuchřelé hadičky rozvodu vacua, nebo sazemi zanesené škrtící clonky, které se nemohou pohybovat.......

2014-12-27 19:26:41

kopejda: Budu vám dělat čárky a každý měsíc dostanete vyúčtování. Ty máš první čárku / ...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-27 19:30:07

colommbo: OK, někdo musel být první. Mám tu čest, že to jsem právě já

2014-12-27 22:25:09

kopejda: turbo u jeho vectry nemá naklápěcí lopatky ale jen tento ventil, ale i u tohoto ventilu plati že když je zasrany od sazí tak pak nedolíhá a bypas přepouští plyny okolo lopatek turba tak že turbo strácí otačky a tím se sníží plnící tlak, ta tyčka od měchu k regulaci by měla jít volně a nikde se nezasekávat také muže byt rozsipaný měch. A jak píšeš je duležité mít podtlak v pořádku aby se nestrácel.

2014-12-28 10:48:35

zde si k dokonalému popisu bedy dovolím jen upřesnit tyčka otevírání bypasu turba jde naopak dost těžko pokud není od aktuátoru odpojena. Pokud ji odpojíme od aktuatoru pak už musí jít volně a plynule viz doknale popsáno výše

2014-12-28 11:10:14

hansdob: omlouvám se ale pokud vím stačí odpojit hadičku podtlaku od měchu k akčnímu členu a mělo by to jít i se zapojenou baterii. pokud se pletu oprav mě

2014-12-28 11:19:22

tak to je u VNT turba na funkci podtlaku(náklopné lopatky) obtokové turbo je na funkci přetlaku takže je tam právě odpor aby to neotvíralo brzo proto se zapojeným aktuátorem to jde těžko a odpojení hadičky to neulehčí

2014-12-28 11:36:09

ano mas pravdu. v mechu je pružina ale ta klade mali odpor a tehle turbo je rizeno elektronicky akcnim clenem a je uzaviran okruh podtlakem pokud podtlak vypojis od mechu jde to. turbo spinane pretlakem hodne odchazelo na mechy a bylo spinane pri tlakovani turba sel tlak do mechu a uzaviral klapku bypasu. :D

2014-12-28 13:05:47

zase špatně : Ať jde do aktuátoru přetlak nebo podtlak , Vždy to bypass OTEVÍRÁ ! U Obtokového turba nikdy nepůjde ventil by-passu lehce , protože musí udžet plyny uzavřené , proto jde proti pružině. U VNT turba je to samozřejmě jiná , tam je potřeba aby šlo táhlo lehce.

2014-12-28 13:17:57

breathlless: u tohoto turba je klapka otevrena uzavira ji az podtlak, ano jde to hur protoze je tam pruzina ktera tlaci klapku do otevrene polohy a pri zviseni tlaku cidlo tlaku turba (MAP senzor) vysle ridici jednotce informace o tlaku a ta vyhodnoti zda uzavrit klapku nebo ji nechat otevrenou. teda aspon co jsem u sveho motoru vypozoroval. nerikam ze jsem neomylny jen jsi myslim ze by to tak melo byt. ja vim ze myslet znamena Ho*no vedet :D


Odpovědět

1  2