Fórum - Téma


Spinaci signal 12V


Fórum Astra G Spinaci signal 12V

Informace o modelu: Opel Astra G



2016-06-24 09:20:28

Zdravim Oplaci a oplacky, mam dotaz. Vzhledem k tomu ze mi odpochodovalo radi (koncovy stupen zesilovace), jsem radio musel nechat spravit a bylo mi receno ze tomu nesim davat narez proste a mam tam moc repra. Predchozi majitelka sice nechala do plata zabudovat 3-pasmove magnaty, jenze tahat z radia originalni repra opel a plus ty magnaty je zase o radia coz ji nerekli. Takze misto abych magnaty odpojil tak jsem je tam nechal, dokoupil zesilovac 6-kanal a musim pridat do plata repra kvuli zatezi vsech kanalu. zesilovac mi bude zivit pouze zadni repra (6 kanalu = 6 repraduktoru), zesilovac je napajen vsak 3 draty. +, - , a spinani. + pol mam natazeny pres pojistku od baterky, kostru takam z podsroubku zamku kufru, ovsem potrebuji jeste do nej poustet 12V ktere ho budou zapinat a vypinat. Vzhledem k tomu ze nekdo evidentne radio jvc zapojoval jako prase, tak kdyz radio vypnu a necham panel, tak treba po hodine radio samo od sebe z niceho nic zapne. Pri vypnuti radia a vytazenem panelu jsem ale pro neco byl do auta a vsiml si ze radio v nejakem intervalu vysila do repraku signal (Ozyva se pruhyb repraku jako kdybyste treba dali reprak na tuzkovou baterii). Vzhledem k tomu tak nejak se mi nechce davat spinani zesilovace (remote) na vystup radia na fuknci remote, jednak kvuli posilani signalu do zesiklovace a tyhle vterinove zapinani by mohli zesilovaci dat na pr.el a jednak kdyby nahodou radio seplo tak at mi zesilovac nevyzere autobaterku. Proto bych potreboval natahnout nejlepe spinanych 12 nejlepe z neceho co v opelu reaguje na otoceni klicku. jedna se o 12V+ signal ktery je ale slaby a staci na nej klidne jen 0,75 mm2 derat, ovsem nevim odkud je vzit. poradite mi prosim nekdo kde vzit tech spinacich 12V? jinak pokud by nekoho napadla zastrcka autozapalovace v kufru, tak tu v kufru nemam.

Predem dekuji za odpoved.

2016-06-24 09:34:39

1,No pokud něčemu nerozumim tak se do toho nes..u , nebo si to řádně nastuduju.

A pokud se vtom vrtalo nějaký prase , lepší vše vrátit do originálního stavu a začít znovu. Bůh ví jak to tam máš teď zmaštěný.

2, u autorádia součet ohmů na reproduktorech nesmí být menší než 4 Ohmy na kanál jinak to rádio nevydrží. Takže nemůžeš narvat repráky jak se ti zlíbí.

3,U zesilovačů ( dle dokumentace ) lze jít i níž někam typicky 2 Ohmy v určitém zapojení - dle schématu !

4,Spínací kontakt pro zesilovač se bere z napájení anténního zesilovače ,je k tomu pin u rádia. - použij schéma

Obecně nedoporučuju kombinaci radio+zesilovač ( myšleno že obojí má svoje reproduktory ) , špatně se slaďuje hlasitost , dynamika adp.

Rozhodně neplatí čím více repráků , tím více addidas

2016-06-24 10:18:36

Breath to je mi jasne co pises ze neplati cim vic repra tim vic cirkus. Jenze se mi nechce do Oplika hrabat cel vsecko odmaslit a ze zesiku zivit i origo repro, navic jde o to ze ten zesilovac sice ma v monoverzi 6000W (odpovida 540 RMS) a jinak dava 6 x 90W RMS ale ke to spise aby silnejsi repro neslo pres koncovy stupen radia a nestahlo radio do hrobu a tim padem bude silnejsi dodelane zivene zesilovacem, ktery neni buhvi jak vykonny a je tam jakozto pojistka a ochrana autoradia proti pretazeni reproduktorama.

2016-06-24 20:10:43

Nepleť si hrušky s jablkama. Pleteš si watáž(výkon) a zatížení(impedanci/odpor reprodukrů).

Sice to spolu souvisí , ale do toho teď nebudem zabíhat.

Na rádiu můžeš mít pověšený reproduktor kterékoli watáže (vždy se doporučuje více), ale jeho impedance musí odpovídat minimální impedanci zesilovače.

Hodnoty které cituješ ( 540W RMS ) jsou vztažené právě k danné impedanci a u aftermarket produktů je to reálně spíš poloviční výkon a to budeš rád,( také záleží dle jaké normy se měří , za staré ČSN normy by ti 50W utrho uši ...) řekněme, že zesilovač má 100W do 8Ohmů, do 4 Ohmů dokáže dodat cca dvojnásobný výkon, a do 2Ohmů ještě více ale pokud není stavěný na tuto impedanci(2Ohm), shoří.

Zkreslení kvality signálu vynecháme

Napiš seznam toho co máš za repro + zesilovač a rádio a já ti zkusím nakreslit jak to zapojit (klidně na mejl nebo do zpráv)

2016-06-24 23:40:50

Braethe kabelaz uz je natazena krome spinacich 12. reseno vse bylo s clovekem ktery se vyzna a hrabe se ve vsem co jede na elektriku od malickosti na baterky pres vysilacku azv buhvi cem. Co se tyce zesilovace tak je to Auna W2-AC600 6-kanal autozesilovač car versturker - parametry wataze jsem psal, ohmove od 4 ohmu az po 16ohm tusiz na nej lze napojit repra od 4 ohmu az po 16 ohmove. Radio - Pioneer DEH-1500UBB, Repro original opel- vyskac a sloupek, stredobass predni dvere a v zadku stredobass ,,v radoby zadnich dverich (3 dverovy hatchback)´´. Ovsem na zadni plato predchozi majitelka nechal osadit 3-pasmove Magnat-Bull Power 203, parametry nenajdes,pac se uz neprodavaji jako nove, ale max jete na netu na bazarech cizich, takze: Frekvenční rozsah: 32 - 22.000 Hz, 4 Ohm staly vykon -70W / maximalni vykon - 140W Citlivost dB: 91 dB

a kvuli tomu aby byly zatizene vsechny kanaly zesilovace (bez zateze hrozi shoreni tranzistorů na zbylych 4 kanalech) doosadim repro 4x 3pasmove Blaupunkt GTx 663 DE .

Velda  
Laďa
2016-06-25 13:00:09

tazik_g_1600_16v: Ahoj.No podle toho,co tu píšeš a jak to píšeš,koupil jsi to auto jen kvůli tý hifi soustavě.Ja osobně bych neinvestoval peníze do zesilocače,který stejně nevyužiji ani ze čtvrtiny výkonu,ale raději bych si sehnal nové plato bez děr a vše vrátil do původního stavu. Původní sestava reproduktorů je zcela dostačující a hraje hezky.Pokud ovšem nehodláš konkurovat kolotočářům. Ale proti gustu.....

2016-06-25 13:58:47

Auto jsem nekupoval kvuli hifi soustave, protoze kdybych vedel jak prasecim zpusobem je jenom nacokoladkovane radio tak bych za to sekal ruce. Kdyz uz tam ty magnaty teda jsou, je skoda je nevyuzit, ale jsou na radio proste moc silne. a kdyz radiu clovek malicko da nahoru tak to akorat radio udelam bum. Takze zopakuji znovu: Proto davam zesilovac, ktery bude ty repra zivit a tim se mi ochrani koncovy stupen (zesilovac radia). Ale vzhledem k tomu ze je sestikanalovy, musi se zatizit vsech 6 kanalu a magnaty jsou jen dva, proto dalsi 4 kanaly ktere by byly prazdne budou zivit dalsi 4 repra. Vykonostni sestava zesilovace a repra nejsou buhvi co a urcite nejsou delane na tuningove souteze atd, ale hrajou hodne dobre. A plato se da vzdycky na vrakaci koupit za par korun (nejaka ta stovka) takze rozhodne to nehrotim na urovni audiohifi na tuningy a kolotoce, ale na urovni takove abych v aute mohl bezpecne neco poslouchat.

Takze jeste jednou kdyby nekdo chtel zase mit pripominky proc tohleto delam a ze nemam kupovat zesilovac tak opakuju, je tam davan jako ochrana autoradioveho zesilovace pred silnejsimi repraky a dalsi 4 dodavam z duvodu ochrany zesilovace (zatizeno musi byt vsech 6 kanalu, protoze nezatizenost zbylych 4 kanalu spali tranzistory tech kanalu).


Odpovědět