Fórum - Téma


Spatny studeny start


Fórum Zafira B Spatny studeny start

Manuály  |  Inzerce  |  Model Opel Zafira B  |  Naše vozidla



2016-12-27 19:37:46

zdravim panove. mam zafiru b 1.9ltdci 88kw mam problem při studenem startu. musim v chladnu nekolikrat nažhavit a stejne motor startuji tk 6 až 10 sekund.... mezi tim ma obcas tendence chytit ale nechyti...až po nekolika otačkach....jakmile se motor zahřeje už jde vše bez problemu teply staruje normalne....žhaviče jsou vymenene nove a starter po repasu take točí normalne....nema někdo zkušenost co s tím? díky

2016-12-27 20:30:02

kabi: Asi bych nechal změřit kompresní tlaky...

2016-12-28 05:43:21

Ja by som skusil zmerat ci aj zhavia. Pretoze moze byt aj modul zhavenia zly. Ten je pri baterke.

U96
2016-12-28 05:48:09

Ahoj, mně se tohle dělo na áčkové Žirafě a příčinou bylo vyběhané vstřikovací čerpadlo(asi nekvalitní naftou od předchozího majitele), v servisu se mě tenkrát ptali, jestli jsem měnil těsnění. Někde na trase nafty do motoru je O kroužek, který když zpuchří, netěsní a padá hladina nafty. Ale nechci tě zbytečně plašit, nevím, jaký je konstrukční rozdíl mezi áčkem a béčkem. Hodně štěstí při opravě

2016-12-28 09:19:47

díky chlapi za nazory a rady...tlaky se samozřejme meřily a myslím že kdyby byly spatne tak jsou problemy celkove....a modul žhavení se měnil se žhaviči......díky....myslel sem si že to asi bude čerpadlem nebo tlakem paliva....diky

2016-12-29 17:04:59

Startér po repasu, dobrá. Pak tu máme silovou kabeláž. A kámen úrazu je u těchto motorů baterka. I když se zdá dobrá, nestačí to na start, ačkoli se zdá, že točí motor dostatečně. Zde zdání klame. Dále netěný EGR.

Názor kolegy U96 není platný pro tento typ motoru, zde nehrozí padání nafty s oním efektem.

Tlak paliva, možná, data diagnostiky to uvidí. To by se ale projevilo, ne vždy, i u teplého motoru.

2017-03-18 16:47:25

kabi: Zdar , prosim te mam na chlup stejny problem se zafkou 1.9cdti 88kw a ne a ne prijd na pricinu. Zjistil si uz duvod těch spatnych startu ? Ja vymenil zhavice a ted chci zkusit vymenit ridici jednotku zhaveni,pripadne snimac teploty vody. Slysel jsem ze zavada muze byt i ve starteru , nebo v cerpadle i ve vstriku. No doufam ze to je nejaka banalita .

2017-03-18 19:53:44

em273807: Alzafir má pravdu: nejdřív vše 100% okolo elektriky: Baterie, silová kabeláž (zejména kostra motor vs. baterie = častá bolest Zafir B) a potom startér! až potom bych pátral dál. Toto jsou nejčastější příčiny.

2017-03-19 09:12:23

em273807: To je přístup hodný mistra vyměním žhaveviče, nic, tak na zkoušku vyměním jednotku žhavení....Co tak zkusit data a podívat se, co jednotka motoru "vidí" kolem sebe, ze svých snímačů.

Je zajímavé, že jak nafťák špatně chytá, všichni se upínají na žhavení. Proč? Pokud je motor ve slušném stavu, pak ho vůbec nepotřebuje. Ale musí spolehlivě fungovat startér, baterka v dobré kondici, kabeláž. Pak stačí vlastní tření ve válci a motor musí chytit i kdyby žhavení neměl.

Kolem nuly zcela určitě, při -10 musí chytiti taky, třeba s nějakým zakašláním.

Jestli vám motor točí a ani neškytne, není chyba ve žhavení.

A není univerzální rada, musí se prostě zkontrolovat vše, co tu je na stránkách pořád omíláno!!

2017-03-19 18:42:03

alzafir: Ano pristup hodny mistra,jelikoz RJ vykazovala zavadu na 2 svickach. Po jejich vymene mi sice prestala svitit kontrolka zavady ( stranový klic ) ale problem se startem to nevyresilo.

2017-03-19 19:27:37

em273807: Tak to je jiná, jestli byly žhaviče KO, tak to je jasné. Jednotku žhavení nemusíš ani zkoušet, kdyby byla špatná, už by kontrolka chyby svítila.

2017-03-28 21:55:03

zdravim pani, mam tiez problem so studenym startom. Ked boli velke zimy, tak to nestartovalo skoro vobec a teraz ked uz je teplejsie, tak stale dlho kruti. Mam tam ale viac veci a neviem ci to ma vsetko spolocne daco. Strasne zle startuje a ked nastartuje tak dost husteho bieleho dymu vyjde z vyfuku. Ked mam cca 2600 - 2900 ot/min tak nieco divne rezonuje od motora, neviem to presne identifikovat. v spodnych otackach sa sprava dost divne, ako keby nevedel motor co ma robit. Diagnostika mi vyhodila tieto chyby: 11250F, 063804 a 22795B. Ovladanie skrtiacej klapky, chybna funkcia mi nejde ani zmazat. EGR som cistil asi pred 5 mesiacmi, zhavice su nove, vykuchany DPF a zruseny, zistil som ze je vykuchany aj katalyzator a je to chipovane. Cez diagnostiku mi ukazuje mensi plniaci tlak, mal by byt 120kpa a ma 95kpa. Viete mi povedat ze do coho sa pustit najskor? Treba vycistit aj skrtiacu klapku? Ked som odpojil konektor, tak bol cely od oleja ako keby.vopred dakujem za pomoc

2017-03-28 21:56:42

brian03: este dotaz, je to Zafira, 1,9 - 88kw Z19DT, rok 2008

2017-03-30 22:06:38

Ano ano ue to tento motor...ja osobne menil zhavice a jedmotku zhaveni kvuli tomu ze diagnostika objevila ze nefumguje....baterie je nova ovsem je mozne ze je slaba....ted je vse ok bo je teplo tak chyta na druhe ptoceni klicku ale i kdyz bylo lehce nad nulou tak sem musel 5x az 6x nazhavit.....jinak jesze sem nezjistil co tomu je....chci kazdopadne nechat vycustit nadrz a zkontroluji ty kabely dekuji.....mmchdm tlaky v motoru to nebudou protoze i kdyz se motor poradne nezahreje tak startuje uz lepe.....a za tepla neni problem....diky za nazory

2017-04-06 22:08:45

takže včera som rozobral a vyčistil klapku, bola plná oleju a podobného sajrajtu. motor ide kus lepsie v nižších otáčkach, ale stále to vydáva tie divne zvuky. chybu 11250F mi stále ukazuje a nejde vymazať. kde ďalej hľadať chybu? vopred ďakujem za odpoveď :)


Odpovědět