Fórum - Téma


Špatné starty Z18XE


Fórum Zafira A Špatné starty Z18XE

Informace o modelu: Opel Zafira A

Diskuze o vozidlu

2004 Zafira A 1.8

12 fotek  |  21 servisních knížek  |  32 diskuzí  |  9.09 l/100 km

Výkon motoru 92 kW (125 PS) při 5600 ot./min. Točivý moment: 170 Nm (125 ft/lb) při 3600 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 792 ccm (109 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, Z18XE.


1  2

2015-01-08 18:18:56

Takže, poprvé jsem na problém narazil v létě, nechal jsem zaplá světla a během hodiny se mě vybil akumulátor tak, že jsem musel auťák natočit přes startovací kabely. Podruhé se problém opakoval, když jsem si čistil interiér na podzim a u nenastartovaného auta jsem nechal zaplé parkovačky a rádio, až jsem akumulátor vybil tak, že jsem musel opět natočit přes kabely. Jako správný čech jsem ani po tomto incidentu nezakoupil nový akumulátor a ani jsem ho nevyjmul z vozu a nedobil. S autem se jezdilo nadále bez problémů dalo by říci že denně. Dokud jsem auto neodstavil asi na týden o vánočních svátcích a nepřišli první mrazivé dny. Po týdnu co auto stálo, jsem již nenastartoval, vše nasvědčovalo vybitému akumulátoru a tak jsem od známého půjčil akumulátor použitý, ale jevící se v dobrém stavu držel mu nabitý 3 měsíce v garáži, pro jistotu jsem ho měřil a měl přes 12V. Auto s tímto akumulátorem nastartovalo a asi po týdnu ježdění jsem dnes opět nenastartoval, zase se to jeví jako vybitý akumulátor (startér se ztěžka otáčí a po pár pokusech se již neděje nic). Zítra tam vrátím zpět původní akumulátor který se mezi tím dobil a zkusím změřit napětí po nastartování na kontaktech akumulátoru. Tuším že bych tam měl naměřit minimálně 14V. Pokud hodnotu naměřím a problém se bude opakovat, koupím nový akumulátor. Pokud naměřím méně než 14V, tak ještě nevím co udělám. Nějaký nápad co ještě zkusit?

2015-01-08 18:32:54

Ahoj.

Těch možností je víc .

1: proměřit dobíjení (mělo by dávat něco přes 14 volt při zátěži)

2: špatný startér (můžou být vychozené ložiska pouzdra)

3: odběr z baterky i když není zapnutý klíček (lze změřit odběr v klidu)

4: vadná baterka která neudrží kapacitu ,ale přesto se tváří jako plně nabitá (taktéž lze změřit)

Tak to shrnem .Nejlepší věc je sehnat autoelektrikáře který má patřičnou techniku a řekne na rovinu co to je.

2015-01-08 18:37:53

mushak: "...měl přes 12V..." znamená co...? Plně nabitý akumulátor má 12,6V či ještě o chlup víc a kupř. 12,2V znamená již pouze cca 25% kapacity aku a je potřeba dobít. Pokud tedy aku od známého nebyl v době instalace do tvého auta plně nabitý, mohlo se při převaze krátkých jízd (kdy alternátor nestačí dobít kapacitu odebranou ke startům) klidně stát, že se postupně opět vybil. Správné dobíjecí napětí naměřené na svorkách akumulátoru při volnoběhu by mělo být zhruba 14,2V.

2015-01-08 18:52:23

Zapůjčený akumulátor měl jestli se dobře pamatuji 12,4V. Je pravda že jezdím převážně trasy mezi 5 - 10km, klasika po městě.

Určitě chlapi dík za užitečné informace. Budu postupovat takto: prvně si zítra změřím ten původní akumulátor, který jsem teď nabíjel. Pak ať už naměřím co naměřím ho prdnu do auťáku a zkusím nastartovat, pokud uspěju změřím napětí vyrobené alternátorem na svorkách připojeného akumulátoru. Pak se zde podělím o výsledky a další možný postup.

PS: Modlím se v špatnou baterku.

2015-01-09 14:50:37

Tak jsem dnes změřil původní akumulátor, po nabití vykazuje napětí 12,89V. Vrznul jsem ho do auťáku a hned to chytlo. Naměřil jsem potom na volnoběh na kontaktech baterky nabíjecí napětí 14,6V a po zapnutí světel, ventilátoru a rádia, tam bylo 14,45V, což považuji za dobré. Teď nezbívá než počkat jestli akumulátor ve voze vydrží. Pokud ne, koupím nový.

Prohlížel jsem důkladněji původní akumulátor, který jsem nabil a znovu použil. Je to Intact premium-power 12V 55Ah 500A. Vlastně ani nevím jak je akumulátor starý, já ho tam mám už přes 2 roky a kdo ví jak dlouho tam byl už předtím. Přemýšlím jestli to není původní baterie od výroby vozu. Nevíte někdo co se tam dávalo?

2015-01-09 15:07:23

mushak: Měření napětí akumulátoru se provádí nejmíň hodinu po ukončení nabíjení, až si aku "sedne", naměřených 12,89V je celkem hodně stejně jako pak naměřené dobíjecí napětí 14,6V - pokud šel aku do auta a měřil jsi hned po dobití, mohou být zjištěné hodnoty ovlivněny předchozím dobíjením... Jinak hodnoty to jsou nadmíru slušné, uvidíš, jak se bude aku chovat dál.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-01-09 15:52:09

mushak: Problém nebude v baterii nebo alternátoru. Je to prosté, najedeš malou vzdálenost. Za 5 až 10 km není možné vrátit zpět do batrie energii odebranou na startování motoru ale jen z části. Proto postupně ubývá kapacita batrie až do doby, kdy už je tak slabá, že nepohne startérem...... (cca 3 týdny). Řešení je buď jezdit delší trasu (alespoň 25 až 30 km) nebo baterii každých 14 dní pravidelně dobíjet do plných znaků nabití..... Měřit hustoměrem (1,28 kg/l) nebo měřit klidové napětí hodinu po nabití (2,2 V na článek).... Baterie která odevzdala 80% kapacity (což je maximum - poté dochází k hlubokému vybíjení) má hustotu 1,14 kg/l a napětí 1,97 V na článek. To znamená, že vybitá autobaterie má svorkové klidové napětí 11,82 V ve vybitém stavu a 13,2 V v nabitém stavu. Hustoty jsou již popsány......

2015-01-09 19:22:59

Colommbo: Akumulátor byl dole z nabíječky asi 10 hodin než šel do auta a za tu dobu dobu ztratil asi 3 setiny voltu. Už sem s tim lítal po městě (4x sem to chcípnul a startoval asi na 8 km) a dobrý, zejtra si to asi změřim znova.

Kopejda: Teda, to je úplně informační nálož co jsi mi napsal. Občas jedu i víc než těch 5-10km. A každých 14 dní dobíjet to bych se z toho asi zbláznil. Pokud budou další trable, koupím novou baterku a snad už bude klid, doteď bylo taky vše v cajku.

Takže děkuji za nápady a rady všem zúčastněným a ještě dám vědět jak to vypadá.

2015-01-09 19:39:10

mushak: Tož to je pak richtig! Za jedno lítání po městě baterku nevycucneš, to přecjen chvíli trvá, ale Kopejda bude mít pravdu, akumulátor se nestíhá dobíjet a jeho kapacita pozvolna ale stále klesá. Uvidíš - hlídej to, kontroluj, měř a budeš moudřejší.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-01-09 21:42:04

Ona je každá baterie nějaká a nereagují stejně, hodně záleží na stavu baterie. Nová baterie bude odolnější a lépe pojímá náboj při nabíjení protože není sulfatovaná, stávající baterii můžeš oživit pozvolným nabíjením malým proudem, tzv. vyrovnávací nabíjení kdy takto lze rozpustit usazený sulfát a do jisté míry obnovit kapacitu baterie. Vyrovnávací nabíjení je cca setinou kapacity baterie, tj. u 55Ah to bude půl ampéry a doba je opět do plných znaků, lepší je měřit hustotu. Po dosažení 1,28kg/l je nabito. V tomto režimu může trvat dobíjení (desulfatace) i 48 hodin.... Za pokus to stojí, novou baterii můžeš koupit vždycky...

Venca49  
Václav
2015-01-09 22:03:48

kopejda: Na tento problém,sulfatace,je nabíjecí program v nabíječce na obrázku Je bezvadná.Pozor Bosch C3 ho nemá.

2015-01-09 22:10:08

venca49: Ano, programem na desulfataci, označovaným většinou "recond", bývají nabíječky vybaveny. Některé.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-01-09 22:32:11

Já mám v práci malou nabíječku, kde si šteluju proud jak potřebuji

http://www.froweld.cz/sva...ijec-baterii-24-12-6V-30A

Tý brďo, nečekal jsem takovou cenu.....

Jinak pro trakční baterie vozíků používám asi to nejlepší co je: http://www.eprona.cz/doc/univ_hfr.pdf

2015-01-10 15:09:33

Po 24 hodinách při venkovní teplotě +8 naměřeno na akumulátoru 12,6V po startu naměřena dobíjecí hodnota 14,39V, to při rozsvícených světlech, puštěném ventilátoru a zaplém rádiu. Pak jsem to teda projel, aby se neřeklo. Ujel jsem cca 18 km. Zaparkoval jsem, nechal jsem běžet motor a puštěnou veškerou zátěž a naměřil jsem nabíjeci napětí jen 14,09V. Vše sem vypl nechal jsem pouze běžet motor a znovu jsem měřil s výsledkem 14,24. Chcípl jsem to a baterka ukazovala 13,4V.

Malinko mě zneklidňuje to nabíjecí napětí při zahřátém motoru, je o poznání nižší než když je auťák studený. Co vy na to?

Venca49  
Václav
2015-01-10 20:51:08

mushak: Je to tak,že jsi již do baterie něco našťouchal jízdou a pak je dobíjecí napětí menší i dobíjecí proud.Já jsem kdysi u nové 105 L jel po dálnici a rozsvěcovala se mi kontrolka dobíjení.Baterie plná a relé se neudrželo,malým dobíjecím proudem,sepnuté.Rozsvítil jsem světla a bylo po problému.Každý na mně svítil,jako na blba,že svítím ve dne.No a dnes je to nařízené,ale ne kvůli mně.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-01-10 21:30:23

mushak: Tebou uvedená data se jeví jako správná. Nemám připomínky. Asi budeš muset občas autí projet na delší trasu.....

2015-01-10 21:39:47

No tak to mě spadnul kámen ze srdce. Díky moc za informace, kdyby se ještě něco dělo napíšu sem. Jinak to už považuji za vyřízené. Oplům zdar

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-01-10 21:46:45

mushak: Když budeš jezdit stejně jako do teď, zkus jen pro informaci změřit baterii jaké má napětí třeba po 14 dnech. Uvidíš ten propad... Já jezdím denně s Corsou 63km a čtyři starty, s Vectrou jezdí přítelkyně denně 65km a dva starty. Oba vozy stále startují na "drc" V Corse je italská baterie (v létě to budou dva roky co jsem Corsu z Itálie dovezl) a ve Vekině je originální 8,5 roku stará baterie z výroby........

2015-01-22 18:06:52

Zdravim Oplaky,nechci nic noveho zakladat tak to hodim sem.Mam problemy pri startech.Pri nastartovani mi vyleti otacky cca na 1300 , tam se drzi asi 2s,pote pozvolna padaji az se zastavi asi na 500 a to uz ma motor tendenci zdechnout.U 500ti otacek se asi behem 1s odrazi zpet na 1300 a pak uz krasne klesa na 900.Nikdy me to nedelalo az poslednich 14 dni.Chci jen podotknout ze mam urcite v haji termostat a pri tech 500 stech otackach mam pocit ze me nekde ve predku uprckava vyfuk.Pod auto jsem jeste nemel moznost vlezt takze nevim jiste.Muze to prudke spadnuti otacek souviset s temostatem nebo nejakou dirkou ve vyfuku?

Nemate nekdo odkaz na termostat za nejaky rozumny peniz?Mam Z18XE.

Predem dekuji za odpoved.

2015-05-02 08:46:56

Zdar Opláci, jen pro info, stále jezdím s původní baterkou a evidentně drží. Takže přes léto ji asi řešit nebudu a uvidíme co se bude dít v zimě.


Odpovědět

1  2