Fórum - Téma


Špatné starty


Fórum Vectra B Špatné starty

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

1998 Vectra B 1.8 VIN: W0L0JBF19W1177816

11 fotek  |  7 servisních knížek  |  80 diskuzí

Výkon motoru 85 kW (116 PS) při 5400 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 799 ccm (110 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, X18XE.



2014-09-16 15:42:03

Zdravím,

chtěl bych se zeptat, zda-li někdo nevím co to je a co s tím mám dělat. Takhle mi to dělá při každém ranním startu a po práci to samé. Děje se to jak za tepla, tak i za studena. Když to takhle hučí, tak auto vůbec nejede, jakmile to přestane jako by najednou auto ožilo.

Díky za radu. =)

Opel Vectra 1.8 85 kW - Špatné starty

2014-09-16 16:12:24

@ Marx.von.asch:

Tenhle zvuk znam ...

Koukni pod kapotu a nekde (jen hledej) by melo byt zarizeni na 'sekundarni vhaneni vzduchu' do vyfuku. Bud to cele nejak odpoj (staci fen odpojit od napajeni) nebo naopak oprav. V podstate je to fen, co zene do vyfuku vzduch a melo by to teoreticky snizovat emise. Teoreticky. Ja sem to z auta vyhodil ...

2014-09-16 19:39:49

Předpokládám, že máš namyslí toto: viz. foto.

 vlastta  
vlastimil
2014-09-17 00:37:22

marx.von.asch: predpokladas spravne

2014-09-18 20:46:08

Takže zařizení na 'sekundárni vhánění vzduchu' do výfuku je odpojeno.

Diskutval jsem o tom s jedním automechanikem a doporčil mi ještě zaslepit EGR (AGR) ventil a bude to OK.

Co si o tom myslíte?

2014-09-19 12:16:12

marx.von.asch: zaslepit ho můžeš naštestí máš kod motoru X18XE ten to pobral většinou dobře problém býval u X18XE1 tam se rozsvicovala kontrolka elektroniky motoru a dělalo to neplech z toho vyplívá že až to zaslepíš a nerozvítí se ti kontrolka je to v pohodě pokud jo tak to budeš muset zase zprovoznit

2014-10-07 18:52:02

Zdravím,

dnes jsem se konečně dokopal k rozebrání EGR ventilu. Konečně jsem si udělal tu šablonu. Ale.

Když jsem tak koukal, takv jedné z těch dir je pro mě cosi neznámého. Co jsem tak četl, tak některé ty ventily mají jakousi jehlu, která vyjíždí a zajíždí a proto je potřeba u té záslepky prohloubení, údajně v řádech desítek milimetrů, tím pádem se mi zvětší tloušťka té záslepky. Jen pro jistotu to sem píši, jelikož to nevím co ta věc v té díře dělá.

Je tu někdo, kdo už takto operoval?

MOTOR -> X18XE

2014-10-07 19:25:22

to bude ventilek jenž ten EGR zavírá a otvírá

já tu záslepku měl z půl centimetrovýho pertinaxu v místě ventilku sem udělal prohluben a vše složil pro jistotu sem tu aby to těsnilo máznul tmelem na spoje výfuků

egr důkladně vyčisti aby ventilek nevázl a na baterii zkus zda chodí

Venca49  
Václav
2014-10-07 20:20:55

marx.von.asch: Ano,je to ventil na otevírání a zavírání AGR.Tento typ je starší a ventilek zajíždí dovnitř.Ven nevyjíždí,tak těsnění může být rovné,bez prolisu.Jestli na ventilek zatlačíš,tak musí jít volně a sám se vracet s klepnutím,kovový zvuk.Nesmí po své dráze dovnitř a zpět zadrhávat.Pomůže prostříkání a rozhýbání Konkorem 101.

Jestli zadrhává,visí v konci,tak to je ta závada,proč zlobí.Může být i elektricky vadný,což je neopravitelné.

2014-10-24 22:28:39

Zdravíčko,

po dlouhé době mě napadlo sem napsat, jak jsem dopadl.

EGR ventil je zaslepen a jedinou změnou, kterou pociťuji je razantní nárůst spotřeby paliva. Je to snad studenějšími starty než v létě nebo tím, že jsem úplně odpojil zařízení na sekundární vhánění vzduchu do výfuku?

________________________________________________________________________________________

Další problémy se kterými se potýkám:

1/ Nefunfuje mi zapalovač "nežhaví" a ani nenabíjí mobil.

2/ Začal mi blbnout (neodemyká) zámek na centrál u spolujezdce za řidičem,(jako by nestačilo, že mi nefunguje vpředu u spolujezdce), funguje si, podle toho jakou má náladu.

2014-10-24 22:39:36

marx.von.asch: Pokud ti dobře fungovalo sekundární vhánění vzduchu, proč jsi jej odpojil? René

2014-10-25 04:59:30

rendys: Protože mi dobře nefungovalo, mlátilo to v něm. Mechanik říkal, že je v háji ložisko.


Odpovědět