Fórum - Téma


Špatně se řadí - zvlášť při vyšších otačkách


Fórum Omega B Špatně se řadí - zvlášť při vyšších otačkách

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

2002 Omega B 2.6 V6

84 diskuzí

Výkon motoru 132 kW (180 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 559 ccm (156 cui), 6-válec, Vidlicový, 24-ventil, Y26SE.


1  2

2013-11-12 13:11:26

Ahoj. Nějak jsem si poslední dobou všimnul, že se mi hůř řadí rychlosti. Nejvíc jeto znát při vyšších otáčkách. A nejvíc asi při řazení ze 2 na 3. Dvojku vytočim řeknema na 5tisic. a kdy dát trojku, ale proste tam nechce vlezt jako by tam žadná rychlost nebyla. Po chíli tlaku na šaltpaku tam zajede.

Vůbec nevím čim by to mohlo být. (Ne, že bych se tom v podstatě jakkoliv vyznal.)

Zajimalo by mě co by to mohlo být, případně jak to vyřešit nebo jestli je to něco vážnějšího.

Předem díky za odpověď

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-11-12 13:15:20

liner: Ahoj, nejrychlejší a nejlevnější varianta pro začátek je zkontrolovat popřípadě vyměnit olejovou náplň převodovky.

2013-11-12 13:26:09

napadlo mě že by to mohlo bejt olelem v převodovce. ale že by nedostatek oleje moh zpusobovat tohle? nebo myslíš že napln je moc stara? spinava?

a pokud by to nebylo naplni... jaké jsou další možné varianty? přavděpodobné?

2013-11-12 14:00:31

@ Liner:

Mas v perdéli synchróny Jako ja, resim to razenim s meziplynem. Ano, i nahoru. Jak v tatre. Vymena oleje trosku pomuze, neni to spasa sveta, ale nejaky km nez se to kousne uplne najedes. Hlavne nekupuj neco na benzince, zajdi si do Oplu. Je to trosku drazsi ... ale vyplati se to. A na prisady zapomen, pouze ten olej, ktery tam patri.

Ze vseho nejdriv nez budes cokoliv kupovat, vlez pod auto a zkus povolit vypustny a dolivaci sroub na prevodovce. Pouze povolit, obratem zase lidsky utahnout. Pak teprve neco kupuj. Spunty jsou ocel, skrin prevodovky je hlinik, co to za ty roky udela, si umis predstavit.

2013-11-12 14:10:34

beawer: no tohle sem právě slyšet nechtěl no:D podle tachometru mám najeto necelejch 140t km.

A stim meziplynem... zkousel mse to pri podrazovani na tri... a že by to nejak pomohlo to se rict neda... a prirazeni na horu na tri to pomaha trosku...:-/

Venca49  
Václav
2013-11-12 14:13:58

liner: Chtěl slyšet ,nechtěl slyšet,ale je to tak.Meziplyn se dává jen při řazení na nižší a na vyšší se jen dvakrát šlape spojka.

2013-11-12 14:21:14

venca49: při razení nahoru jsem samozrejme myslel jenom 2x vyšlapnutí spojky :)

2013-11-12 15:06:27

liner: Jen trochu obecných keců: nevím, jak dnes u nových modelů, ale oplí převodovky nikdy neoplývaly snadným a lehkým chodem, řadilo se, obzvlášť u studených, vesměs "přes gumu", třebas takový Das Auto je na tom v tomhle směru mnohem lépe. Kdysi v autoškole (1976, Š100) nás učili řadit stylem raz-dva, řídím se tím celý život se všemi auty, co jsem měl či jezdil, ale je fakt, že (už) nejsem žádnej závodník. Nicméně nikdy, opakuji, nikdy jsem s řazením ani s převodovkami problém neměl (ano, studená jednička jde někdy hůř, takže se v devíti případech z deseti rozjíždím na dvojku, a zpátečku dávám ze čtyřky jako po másle ), ale ostatní kvalty zcela bez problémů studené i zahřáté. Množství oleje občas kontroluju, ale nikdy jsem jej neměnil (nyní 188tis.km, předchozí áčková cca 280tis.km), takže v tomto připadku tipuju málo oleje nebo nějaký mechanický zádrhel...

2013-11-12 15:16:13

colommbo: presne jak rikas.. vzdycky to u omegy bylo jako pres gumu:) v zime temer nemozny tam dat jednicku nebo zpatecku:) ale toje stuhlym olejem ne?

ale prave ted sem parkrat jel s omegou pomerně ostře a prave se mizda že předtim sem s razenim nemel takovyhle problemi. Až ted sem se přistih pri myslkách ..."sakra jaktoze ze to tam nejde".. hlavne si nevybavuju ze bych nekdy jel při predjizdeni auta na volnobech nekolik sekund pri razeni ze 2 na 3 kvuli tomu že tam ta rychlost nesla dat. :-/

2013-11-12 15:33:56

liner: V první řadě udělej, co ti radí o kus výš Kopejda (spolu s Beawerem) a dále se dá zkontrolovat a seřídit řazení (návod je v Jak na to?, ale je zapotřebí nějaká šablona, takže možná servis)...

2013-11-12 16:29:06

@ Colommbo:

Kulisu razeni jaksi u primo razene prevodovky nelze menit (bez zasahu do prevodvky samotne) ... ten klacek je tam zarazenej naprimo a ... a nazdar

Proto, kdyz clovek venuje v lete pozornost mladym chodkynim a samou slusnosti zapomene na spojku, radicka mu pekne nakopne zapesti ... a druhou mu vlepi stara

2013-11-12 17:33:27

beawer: Já ti teda nevim, Maruš (Jene... ), koukal jsem jen, co píšou na str. 129 Jak na to? zkušenost s tím nemaje - je tam řadící tyč, napřímo to nebude... Zdar!

2013-11-12 18:06:26

@ Colommbo:

HA! Opet projevujes instinkty detektiva ... tohle je pro me novinka. Diky. Po vikendu podam zpravu. Bud budu shanet kulisu razeni, nebu budu radit jak po masle

Venca49  
Václav
2013-11-12 18:58:35

liner: OK.

2013-11-12 22:47:52

JJ u Omy je fofrklacek až za první hardyspojkou (převodovka je kratší než je šaltrpáka) - je tam takovej plech ve kterým je domeček šaltrpáky a pod ním táhla.

K problému řazení v jakým stavu je spojka? - Jestli není už sjetější spojka.

2013-11-13 00:34:09

kopa: no o spojce si rikam ze je už sjeta 3 roky co auto mam :) (najeto asi 20 tisic) a sjeta spojka by mi delala problem pri razeni ne? pouze bych se tak nejak receno nerozjel nej?

Venca49  
Václav
2013-11-13 00:45:33

liner: Necháme zatím spojku stranou,i když to může taky dělat.Jak píše Martin(KopA),ta deska na řazení je upevněna šrouby v gumách.Něco jako silenbloky.Nejsou vymačkané a nevrklá se to na nich moc?Pak by to na některý kvalt blbě řadilo,pro vůle.

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-11-13 10:15:15

Ještě je jedna rychlá oprava, jestli někdo převodovku před Tebou ulil (tj. že tam je víc oleje než má být) tak půjde také blbě řadit a při studeném stavu takřka nemožné dostat tam jedničku......

Na pravém boku převodovky vyšroubovat kontrolní šroub, udělat si takový ohnutý udělátor a změřit, kde je hladina oleje. MUSÍ být cca 9 mm pod spodním okrajem díry se závitem pro vyšroubovaný kontrolní šroub. Jestli už poteče po samotném povolení šroubu, tak ho lehce přitáhni, auto postav na rovinu (ideální je jáma) a šroub vyšroubuj, nech všechen přebytečný olej vytéct a pak dál náplň odsaj až se dostaneš s hladinou na těch 9 mm pod hranu díry. Zašroubuj kontrolní šroub a jeď to projet - zaručuju, že poznáš rozdíl. Při úpravě hladiny rovnou zkontroluj stav oleje, jestli tam nějakej chytrolín nedal červenou ATF, setkal jsem se stím dost často.

Jestli bude vše OK, tedy stav hladiny i kvalita oleje, pak to bude znamenat opotřebení třeba těch synchronů nebo spojky........Ale to se teprve ukáže.

vlastta  
vlastimil
2013-11-13 12:00:53

venca49: nemyslim si ze uvolnena "deska" by mela vliv na razeni (a to jen ve vyssich otackach)......

jen muj poznatek - par prevodovek mam sundanych a radi pekne v jakekoliv poloze (te desky)

je to jen laickej nazor - berte to z rezervou

Venca49  
Václav
2013-11-13 13:57:05

vlastta: Tož já to teda beru,šéfe... Ale vůle jsou potvory...


Odpovědět

1  2