Fórum - Téma


Snímač vířivých klapek - Z16XEP


Fórum Meriva Snímač vířivých klapek - Z16XEP

Informace o modelu: Opel Meriva



2016-09-29 19:46:46

Zdravim, začla mi svítit kontrolka elektroniky motoru a podle diagnostiky jde o snímač vířivých klapek. Podle servisu se musí vyměnit celé sání = 13000.

Jaké s tímto máze zkušenosti, mám kontrolku ignorovat nebo budu muset vyměnit za ty prachy? Někde jsem slyšel, že se dají tyto klapky odpojit,...

2016-09-29 20:02:16

robsik: Tvůj benzínový motor má vířivé klapky...?

2016-09-29 20:08:50

colommbo: Ukazuje jim to na diagnostice tuto závadu tak snad ano. Jde o 77Kw 1,6. Tak snad jsem nenapsal špatně označení motoru.

2016-09-29 20:24:02

to bude twinport s delší a kratší větví sacího potrubí. Klapka určuje tok vzduchu jednou nebo druhou větví. Nevím na jakém principu je jednotkou sledována,zda potencimetrem?Každopádně měnit celý modul sání je rozezežranost a lenost servisu.

2016-10-01 07:46:59

Ještě doplním kód chyby P1113 - Vířivé klapky snímač polohy.

Když jsem koukal doma na výpis z diagonostiky tak tam mají zadaný jiný motor Z16XE. Mohlo by toto změnit znění chyby pod tímto kódem?

2016-10-01 20:06:37

robsik: Zdravím. Tento problém som riešil před rokom na mojej Merive 1,6 motor Z16XEP.Príčina je že tento senzor je primontovaný plastovou lištičkou k potlakovej doze a casom sa to trocho uvolní a potenciometer sa dostane na hodnotu 0 Volt.Potom vypisuje chybu 1113.Senzor je zo zadnej časti motoru vpravo. je k nemu zlý prístup.Jeden mechanik daval dole vrchne sanie ,druhy odmontoval potrubie do radiatora a robil to tadial.Doporučoval by som ten senzor kupit nový lebo určite bude zaoxidovaný ako ten moj. stojí 20 až 30 Eur.Sú dve možnosti. Drahá je vymenit spodnu část sania s vírivími klapkami a máš aj s klapkami do budúcna pokoj tam je aj nový senzor. Lacna verzia je vymontovat potenciometrický snímač polohy klapiek ,ktorý je na 2 šroboch primontovaný k motoru.otvory šrobov na snímači prevrtat vetším vrtákom a senzor namontovat spet povodnymi šrobami.Potenciometer ma vnutri pružinu ktora ho vracia do nulovej polohy, před utiahnutím ho musíš trochu pootočiť aby na diagnostike ukazoval 0,2až 0,5 Volta.Mne to tak opravovala firma HD elektronic sro Pieštany.Predtým som asi rok chodil po servisoch nikto to nevedel opravit, poradil mi chlap z opel forumu a v tej firme mi to spravili.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-10-01 22:06:51

colommbo: Ano má.... A mají je všechny motory s přídomkem XEP. A je to jedna z nejčastějších příčin poruch chodu motoru, celým tělem Twinportu vedou ještě kanály od EGR ventilu které se rádi zacpou. Povětšinou to začíná zlobit v cca 150 - 200 tis najetých km. Sám jsem si tím prošel, jinak ten motor nemá chybu...

Ale už se to tady řešilo několikrát.....

Kontrola snímače: https://www.youtube.com/watch?v=Y3C6U8hebag

2016-10-02 09:15:25

kopejda: Zdravim, řešil jste výměnou sání nebo tou levnější variantou převrtání,... jak se píše výše?

2016-10-02 10:19:19

Samozrejme že prevrtaním ale zvladla to až v poradi 2 firma spominany HD elektric piestany ,odvtedy žiadny problém s kodom 1113, funguje to bez problemov. čidlo som dal nove ,tak som platil len za robotu ale aj to bol pekný balik ,lebo je tam zly pristup a musel demontovat vrchne sanie.

2016-10-02 18:56:26

paco: ten rok se závadou si v pohodě jezdil nebo byl nějaký problém?

2016-10-02 19:21:56

robsik: co sa týka virivich klapiek a kodu 1113 je to absolutne bez problemov.Takto mi to vyriesili a ten co mi to poradil z opel forumu si to riesil dokonca sam a ma od vtedy t.j. 6 rokov pokoj.

2016-10-09 15:01:09

Nemáte někdo servis v ČR, který by to opravil? V ČL s tím nikdo zkušenosti nemá.


Odpovědět