Fórum - Téma


Smazání záznamu závad v řídící jednotce.


Fórum Astra F Smazání záznamu závad v řídící jednotce.

Informace o modelu: Opel Astra F

Diskuze o vozidlu

1995 Astra F 1.6

16 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor Řadový, X16XEL .



2013-11-23 20:03:39

Zdravím, mám auto celkem nově a minulý víkend jsem měnil podsvícení palubky a zjistil jsem že někdo vyndal žárovku na signalizaci chyb řídící jednotky. Doplnil jsem jí a během týdne se mi občas kontrolka rozsvítila, tak jsem si vyblikal závady a to 47 a 93 ... Dnes jsem tedy vyčistil a zaslepil EGR (šílená práce ten ventil vyndat a zase vrátit )

a následně jsem odpojil baterku na cca 30s. Jel jsem cca 5km a ani jednou se mi kontrolka nerozsvítila, vyblikal jsem si závady a oni tam byly ty samé. Tak jsem odpojil baterku (plusový pól) na cca 10min a hned aniž by jsem nastartoval tak jsem vyblikal závady a stále tam je 47 a 93 ... potom jsem jel cca 10km a kontrolka se nerozsvítila, takže to vypadá že EGR chodí a chyby nehází (alespoň zatím to tak vypadá) Prostě to vypadá že se zaznamenané chyby nesmázly.

2013-11-23 20:18:14

libor_f: Co vím, tož odpojením akumulátoru nelze jen tak smazat chyby a nebo ne vždycky a u každého modelu...

2013-11-23 20:26:01

colommbo: Ahá a já myslel že se tímto způsobem u Fkové Astry smáznou všechny závady...takto je to psané i v knize " Jak na to" Tak uvidím pokud opravdu EGR ventil už zlobit nebude tak by se závada měla vymazat po 20 nastartováních bez projevení závady ne? Jo a nevíte někdo co je ta závada 93 Hnací modu QUAD ale ten by měl být jen pro motor X16SZ .. přitom mám X16XEL

2013-11-30 00:20:08

u motoru X16XEL už nelze smazat závady odpojením proudu ani skratem pinu v diag zásuvce a také u tohoto auta už se s blik kody moc nepočítalo takže zde jsou už komplet popsané kody ve formátu OBD což znamená P1111

2013-11-30 08:26:14

hansdob: tak to je super že už to vím, právě že podle různých jiných zdrojů jsem počítal s tím že se to smázne po odpojení šťávy. Ale pořád jsem nezjistil jak tedy ty chyby smazat. Pomocí diagnostiky? Nebo bude fungovat těch 20 bezchybných startů? (zatím jsem tolikrát nestartoval od odstranění fyzických závad)

2013-11-30 09:19:46

libor_f: Diagnostikou lze smazat zcela určitě, několikanásobnými úspěšnými starty, není-li chyba již přítomna, myslím, taky, ale bude jich zapotřebí víc, odhaduju tak čtyřicet - padesát...

2013-11-30 09:29:42

A ještě jedna věc, při jakých závadách spadává řídící jednotka do nouzového režimu? Třeba i při chybě EGR? A jak dlouho v nouzovém režimu jede? Až do vymazání závad, nebo pokud se chyba již nevyskytuje tak při následném startu?

2013-11-30 10:52:05

Chyby v řj nevymaže už ani 100bezchybných startů na teto řj už jen diag. Ale to že jsou tam uloženy ničemu nevadí toto je řj která při bezchybném startu uložené zavady neřeší a jede bez nouze.

Takže jakákoliv odstraněná zavada která se při startu či při běhu motoru neprojeví nedělá už nic

2013-11-30 12:48:45

Díky vám za odpovědi, ted už v tom mám jasno. Šlo mi hlavně o to aby motor nejel v nouzáku, takhle je to tedy OK protože se mi již kontrolka nerozsvěcí a motor po GO šlape jak hodinky.


Odpovědět