Fórum - Téma


Slabý výkon v nízkých otáčkách Omega 2.5TD


Fórum Omega B Slabý výkon v nízkých otáčkách Omega 2.5TD

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

1997 Omega B 2.5

1 fotek  |  56 diskuzí

Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 500 ccm (153 cui), 6-válec.


1  2  3

2014-02-02 19:38:40

piras: To turbo co máš namontované (co je na obrázku) je turbo ovládané přetlakem (obtokové turbo)

Aby do motoru šel jen požadovaný tlak,tak je přímo na něm udělaná regulace. (jednotka motoru na něj nemá žádný vliv).

Ta tyčinka musí jít těžce. V té baňce je totiž pružina. Pokud to jde lehce,tak je to špatně. Dost se i stává,že jde ovládání špatně,ale není to tím,že musí překonat tu pružinu,ale je to tím,že je přidřená ta klapka,která přepouští výfukové plyny do výfuku.

Sundej tu "závlačku" a zkus s ní zahýbat. Musí jít lehce. Někdy jsem i vyděl tu klapku sice fungující,ale byla prasklá ta záklopka a tak výfukové plyny místo toho aby roztáčely turbínu,tak utíkaly přímo do výfuku a spodek je opravdu mrtvej.

Je to uplně jednoduché turbo a pokud máš to turbo vymontované,tak je to TOP práce.

Pokud ještě něco budeš chtít,tak napiš.. pár turbín jsem v omeze měl

vlastta  
vlastimil
2014-02-02 19:59:33

dawetds: diky ze si to napsal sem....a ne SZ

2014-02-02 20:11:28

vlastta: Tak tady to pomůže více lidem

vlastta  
vlastimil
2014-02-02 20:22:09

dawetds: to mas pravdu......a abych se priznal - ja sam sem doufal a cekal na tvou odpoved

2014-02-02 20:35:49

vlastta: Na Davida je spoleh a ještě na nás nezapomněl, děkujeme!

2014-02-02 20:43:34

colommbo: na Dejva je 100% spoleh, kdysi mi pomohl jako nikdo jiný a má vše u mě schované, protože já nezapomínám!

2014-02-02 21:02:20

Děkuji neskutečně moc za info Tyčinka jde ztuha a klapa jde volně naštěstí ale to že může být praskla nevím eště se se na ni nemrknul musím se ji mrknout na na zoubek možná to je ono oč tu běží

2014-02-02 21:07:54

piras: Ono to s tím origo turbem je takové odspodu zhnilé i když je vše OK....chce to jiný turbo a potom to tahá odspodu jako tédéíčko

Na opláky se nezapomíná

2014-02-03 12:35:27

dawetds: Pasuje do 2.5td jiné turbo bez jakýkoliv úprav,má stejné šroubení a pod...a přitom má naklápění lopatek.Sice tam mám chip ale dole je to takové nemastné neslané,otázka čistě ze zvědavosti.

2014-02-03 13:54:38

cyril: Právě jestli seženeš turbo GT2052V z BMW E39 525d a nebo myslím i z Opel Omega 2,5DTI,tak to auto bude neskutečně tahat od spodu.

Nějaká práce s tím je,ale jsou to jen takový drbky...nějaký nářadí jako je flexa a nebo M6 očko závitník budeš potřebovat. Dobrý by to bylo sehnat i s trubkou co je přepad oleje do vany. Prostě z nějaké bouračky (vrakáče atd.) Výfuky,hadice,příruba vše pasuje.

Chvilku si budeš hrát s držákem motoru (na to tu flefu) ale někde mám fotku a tak to je 2x-3x vyzkoušet a hotovo. Pokud máš už čip,tak to ojede krásně.

Jinak je to za dopoledne hotovo a je to potom dole rozdíl dalšího auta.

2014-02-03 17:25:27

dawetds: Chce to třeba takové

Opel Omega B 2.5 TD with 300d turbo (Insane Sound)

opel omega 2.5 td with Mercedes 300D turbo, custom made mount and exaust.

more to come....

2014-02-03 17:53:32

piras: Něco podobného má kamarád na E39 525tds. bez větší hlavy v čerpadle se to turbo roztáčí až od 3000ot a tam na normální ježdění je to nepoužitelný ale je to dobré turbo třeba na sprinty,kde potřebuješ horní spektrum oráček. S tou větší hlavou (rychloběžnou) to tds točí k 6500ot je to dobrý hutot.

2014-02-03 21:15:51

dawetds: ty jo s tím turbem od Garretta jsi mi docela dal brouka do hlavy Nebude mít potom třeba problem auto s uchlazením a jinačími negativy a nedej bože nebude to více nachylné k prasknutí hlavy ? Což u těch 6 valců od BMW praská rádo :)

2014-02-03 21:28:44

piras: A už jsi někdy prasklou viděl? já teda ne a to jsem jich pár viděl (mě spíš ukáply písty)...Fakt je to jen blud z internetu... teda pokud nejsi fakt prase a někde to uvaříš,protože ani studený plný knedl a nedochlazování moje chuderka musela přetrpět,když jsem zaspal do práce

Chlazení problém nebude,negativa žádný...tlak vzduchu zůstane stejný ,jen se Ti zvedne jeho množství a pojede to líp.

JO a asi se Ti zvedne spotřeba,protože si konečně začneš užívat jízdu a budeš tomu šlapat

p.s.možná ten upravenej držák ještě někde mám

2014-02-03 21:41:21

dawetds: Ja osobně nejsem typ co potřebuje vystartovat ze křižovatky abych hned nabral rychlost světla Spíše jde o to že jak do kopce a nevychytám si otáčky tak je to potom trápení hold

vlastta  
vlastimil
2014-02-03 21:44:16

dawetds: asi pred 3ma hodinama me volal chlapik jestli nemam hlavu - ze mu praskla.....a to uz sou 2 hlavy prodany (stejnej problem).......takze asi praskaji

2014-02-03 21:45:51

piras: No jasně tím turbem se právě tohle o dost zlepší.

2014-02-03 21:50:44

vlastta: Ale určitě nepraskla normální jízdou

U 2,5TD motoru je problém vodní pumpy a chladiče. Vodní pumpa má plastové lopatky které se časem ošoupají a potom už voda neobíhá jak by měla a když ho někde podržíš a nevšimneš si budíku,že stoupá,tak to uvaříš a buď uděláš těsnění a nebo hlavu.Se zvyšováním výkonu to nemá vůbec nic společného.

Pak je ten chladič...tam je to podobné..postupně se zasírá (hlavně u automatických převodovek) a jeho účinnost je ta tam..

Takovýhle "praskání hlav" může dělat jakejkoliv 6ti válcovej řadovej motor,když ho uvaříš. A většinou to bývá 5 a 6 válec.

vlastta  
vlastimil
2014-02-03 21:59:45

dawetds: je me jasny ze nepraskaji z niceho nic.kdyz se clovek stara jak ma a vse si pohlida tyto motory dokazou najet mraky kilometru........to uz sem se tu docetl

2014-02-03 22:25:24

dawetds: No a nevíš zda-li všechny tyhle Garretty maji měnitelnou geometrii lopatek nebo jen některé ?


Odpovědět

1  2  3