Fórum - Téma


Škubání při akceleraci C14NZ


Fórum Corsa B Škubání při akceleraci C14NZ

Informace o modelu: Opel Corsa B

Diskuze o vozidlu

1995 Corsa B

18 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka.



2014-04-08 22:31:38

Zdravím všechny,

potřeboval bych poradit ohledně motoru C14NZ KAT (jednobod, MULTEC).

Auto normálně startuje, jezdí, motor neklepe, ale při akceleraci se začne dusit (ztratí výkon) a pak teprve začne tahat. Vypozoroval jsem, že u studeného motoru se to tolik neprojevuje, jako u zahřátého.

Proměřoval jsem různé senzory , ale nezjistil jsem žádnou odchylku od hodnot v manuálu (kromě lambda sondy, tam jsem měřil "na slepo" změnu napětí, zda-li je na ní alespoň nějaká aktivita).

MAP senzor vykazoval MIN 0.02V, MAX 4.95V, při volnoběhu cca 1V), nemám budík, abych mohl přesně změřit tlak, ale horní a dolní mez odpovídá manuálu. TPS na klapce chodí lineárně, tedy bych problém být také nehledal. Krokový motorek jsem čistil (měl by být funkční, volnoběh drží). Čidlo teploty by mělo býto také OK (při 80stupních 420 ohm, při 90 stupních 220 ohm).

Hadičky jsem prohlížel, nevypadá, že by něco foukalo. Momentálně mám jen zaslepenou větev od klapky ve filtru, byly tam prasklé "L" náustky, tak jsem to prozatím zaslepil, než seženu náhradu. Svíčky nové, káble jsem proměřoval. Olej/filtry měněny pravidelně.

Už mě napadá jen ucpaný palivový filtr/čerpadlo/KAT. Neměl někdo z Vás podobný problém?

Díky za jakoukoliv radu..

2014-04-09 08:00:34

Pokud si neměnil palivový fitr , určitě jej vyměň.

Jak je na tom vzduchový fitr ?

Čidlo teploty pro ŘJ je za motorem ( to dvoupinové ! )

Měl sem stejný problém u C16NZ , dělali to svíčky.

2014-04-09 13:01:55

Měřil jsem to dvouvývodový NTC senzor zezadu na parahohách. Čidlo zvrchu by mělo být k teploměru v kapli.

Svíčky jsem našel doma nepoužitý NGK R (BKR5EK), dle popisu by měli být na tento motor. Vzduchový filtr se měnil před cca rokem, spolu s olejem (zkusil jsem to projet i bez filtru, ale žádná změna, jen to dunělo, jak ladičům s kónusem).

Motor má ještě klasickej rozdělovač, kde je čidlo otáček právě na tom tělu a lze s tím otáčet a měnit předstih. Zkoušel jsem s tím různě pootočit a tehdy byl cítit rozdíl nejvíce, ale spotřeba byla hned okolo 10litrů, tak jsem to zase rád vrátil. Stroboskop bohužel nemám k dispozici, abych to zkontroloval. Chybové kódy mě to žádné nevyblikalo, tedy kromě úvodní "12" a pak to co jsem různě zkoušel poodpojovat na zkoušku.

Subjektivně mi příjde, že je to dosti líné, na to, že je to 1.4 a mám pocit, že to má spojitost s tím cukáním při sešlápnutí plynu. Normálně s tím jde jezdit, žádné jiné problémy nejsou, ale to cuknutí je nepříjemné. Zkusím ten pal. filtr (manuál říká, že by mělo čerpadlo dávat 1.4l/min, tak uvidíme).

V manuálu není návod, jak proměřit MAP senzor nebo jsem to nenašel, tak přikládám od Pierburgu, kdyby se to někomu hodilo:

http://www.autokelly.cz/M...als/pg_si_0102_cz_web.pdf

Venca49  
Václav
2014-04-09 17:13:26

korzator: Proměř kabely ke svíčkám a palec v rozdělovači.Když budeš měřit stroboskopem,tak pokud je ryska řemenice na hrotu,je předstih 10°,pozor na to.To je správné nastavení při volnoběhu.Není to nulová hodnota.Pokud tam jsou rysky dvě,tak druhá značí 5°,to je u některých motorů udávaný předstih.Většinou je ale těch 10°.

Koukni na uhlík ve víčku,je natvrdo,aby tam byl.

2014-04-09 17:59:05

Čau,

díky za postřeh, kabely ke svíčkám jsem měřil, všechny v mezích manuálu, středový uhlík vypadal taky v pořádku, pružně chodí bezproblému. Ještě oměřím palec, ten by měl mít hodnotu blízký nule- předpokládám, že tam není žádný vřazený odpor.

Jen mě napadlo, ten rozdělovač má vypálený krajní elektrody, nic hroznýho, ale jsou tam takový kulatý drážky, nemůže být problém tady? Drážky nemají ani 1mm, ale že by se to projevovalo takhle? Kdyby mě to jelo na 3 válce, tak bych asi neváhal, ale motor chytne na 4.

Stroboskop právě nemám, jinak bych blikal o sto šest.

2014-04-09 18:24:51

korzator: Krokoví moturek???

2014-04-09 18:57:52

oman17: Co to meleš za blbosti ? Kdybys rozuměl funkci motoru tak nebudeš blábolit takovou blbost....

2014-04-09 19:07:41

breathlless: pardon tak mi řekni jak je možny že u moji vectry co jsem mel 1,6 8v jsem tenhle problem vyřešil krokovím moturkem

Venca49  
Václav
2014-04-09 19:29:11

oman17: Není motor jako motor.

2014-04-09 19:33:56

venca49: pravda

Venca49  
Václav
2014-04-09 19:37:58

korzator: Ty drážky by to dělat neměly,tam bývají.Očisti je od nánosu.Mohlo by i víčko probíjet.Není drahé,nechá se koupit podle typu za 409 Kč až 689 Kč u Kelly.

2014-04-09 20:19:15

Zkoušel jsem ještě oměřit zap.cívku a palec a Vypadá to na špatný palec.

Mezi středem a krajem palce jsem naměřil odpor cca 500M Ohm, což je úplně mimo (mělo by být okolo 1K Ohm, pokud se nepeletu).

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-04-09 21:38:28

korzator: 500Mega? To už snad vůbec nevede......Ty svíce jsou OK? Většinou se říká, že ideální jsou origa. Je možnost, že neoriga nestíhají pálit při prudší akceleraci a motor se tekhle zakucká. Když přidáváš plyn pozvolna ale opravdu jemě, také klopýtne??

2014-04-09 21:52:28

Opravdu 500Mega Ohm, taky jsem na to nechápavě koukal. Očistil jsem si pořádně plochy a pořád mě to ukazovalo 500M, tak jsem usoudil, že je KO. Ještě kontakt u káblíku na cívce byl zoxidovanej, tak jsem to vyčistil a snad to bude lepší.

Osobně mám nejlepší zkušenosti právě s NGKáčkama. Tepelná hodnota by měla sedět, koukal jsem do produkt listu.

Závada se projevuje tak, že potřebuji např. předjet a šlápnu na plyn a motor se zadusí a teprve začne táhnout. Čím rychleji na pedál šlápnu, tím je to méně znát. Ještě ten palivový filtr bych zkusil vyměnit.

Venca49  
Václav
2014-04-09 21:58:24

korzator: Z mé praxe právě NGK u těchto motorů nesedí,poškubávaly.Opravdu doporučuji originály,jsou stejně drahé.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-04-10 06:55:24

korzator: A jak se to chová, když přidáváš plyn pomalu? Nenapsal jsi to. Zatím si myslím na ty svíce. Prostě se uchcávají a nepálí.......To samé jsem řešil před cca 14 dny na Fiestě 2002 s Zetec 1.4, 16V, 59kW - když jsem se rozjížděl piánko, tak nic. Stačilo trošku přišlápnout pedál plynu a dělalo to přesně to samé co popisuješ. Vyndal jsem svíce a žasnul, každá jiná sice božena ale ty odtrhy, místy i 2mm.

Bosch do forda nepatří, jen Motorcraft - dnes (fomoco). Dáš tam cokoliv jiného a hned to zase cuká a dusí se to. Výměnil jsem za správné a byl klid.

2014-04-10 11:45:31

Je možné, že ty svíčky budou nevhodné, každopádně nejprve zkusím ten palec vyměnit a svíčky koupím origoš, pokud tohle nepomůže.

To škubání mi příjde horší, pokud pomalu šlápnu na pedál. Pokud rychle šlápnu, tak to vynechá jen na chvíli. Šlápnu pomalu na plyn a motor okamžitě přestane táhnout. Blbě se to popisuje, ale jakobych vypnuli klíček a po chvilce ho opět zapnuli, motor sebou škubne, jak se chytí.

Jen se zeptám, jaké mi doporučujete svíčky (výrobce, označení)? Děkuji.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-04-10 12:09:28

korzator: Zajdi do OPLU a kup to co patří do Tvého motoru.


Odpovědět