Fórum - Téma


Škubání motoru při rozjezdu


Fórum Vectra B Škubání motoru při rozjezdu

Informace o modelu: Opel Vectra B


1  2  3

2016-04-23 07:41:59

Nazdar pánové a dámy,

může mi prosím někdo poradit v čem může být problém. Když parkuji auto (VB 1,8 benzín) v noci na šikmém výjezdu z garáže předkem nahoru, tak při nastartování a rozjezdu auto chvíli škube a za chvíli je vše OK. Když parkuji na rovině, tak se nic neděje a motor běží normálně. Dík

2016-04-23 09:01:25

karelba: Dodávka paliva - nemáš v tu chvíli málo benzínu v nádrži...?

2016-04-23 09:34:04

mám podobný problém ale stát můžu jak chci jednou nastartuju auto jede úplně v pohodě na druhý den už ne jedu asi 3 minuty a dusí se to a pak jede zase normálně četl jsem někde že to může být podtlak špatné hadice ale podle mě by to dělalo pořád

2016-04-23 14:45:21

zkuste kabliky ja je vymenil a bylo to v pohode

2016-04-23 17:08:00

colommbo: Ahoj málo benzínu ne,dělá to i když mám plnou. Co to může být, dělá to jen když stojím z kopce jinak nikdy.

2016-04-23 18:04:16

a co palivac kdy jsi ho menil

2016-04-24 08:12:31

von.vectra: paliváč je měněn nedávno, kdyby to bylo filtrem tak to musí dělat častěji, ne když stojí auto z kopce.

2016-04-25 21:18:52

karelba: zdravím,vzhledem k popisovaným okolnostem bych zkusil vyčistit krokový motorek a taky EGR ventil,možná se to ostatním bude zdát jako hloupost,ale tyhle dva ventily pokud jsou zanesené karbonem můžou dělat paseku,po jisté zkušenosti bych řekl,že jsou choulostivé na polohu ve které se nacházejí když se vypne motor pokud jsou zanesené.Ale třeba se pletu.Mimochodem,kolik má tvoje VeBe najeto?

2016-04-27 04:34:07

karelba:Zdarec neco podobneho se mi taky stalo byla to prodrena hadicka u benzinoveho cerpadla vymena pomohla

2016-05-01 15:00:52

renegate.74: Mám najeto poctivých 155000, dík za rady, vše udělám.

2016-05-04 15:09:16

renegate.74: ahoj, nemůžu ten EGR ventil na motoru najít, mám 1,8 16V, 92kW, rok výroby 2001, motor Z18XE, můžeš mi prosím poslat na email nějaký obrázek, kde bude i ten krokový motorek.. Můj email je: secjan@seznam.cz.

Dík

2016-05-08 17:44:40

Tak vás všechny zdravím, zjistil jsem, že motor Z18XE žádný EGR ventil nemá. Dále jsem vyměnil paliváč a zjistil, že když auto stojí čumákem z kopce, tak po nastartování jede vše ok, ale když stojí čumákem do kopce, třeba přes noc, tak po nastartování lítají otáčky cca několik sekund. Potřebuji poradit, jak je řešen palivový systém, něco přece musí udržovat stálý tlak v palivovém systému, když auto nejede a je zhasnutý motor. Poraďte, jaká to je součástka a kde se skrývá. (Ve vodovodním systému máme za čerpadlem zpětný ventil, který drží tlak v systému, když není odběr.) Je někde něco takového u VB s motorem Z18XE. Díky všem za cenné rady.

2016-05-08 18:23:27

karelba: Motor Z18XE EGRventil skutečně nemá. Avšak ani žádný zpětný ventil či jinou součástku mající za úkol udržovat (potřebný) tlak v palivovém systému po vypnutí motoru. Po nějaké době se vždy tlak v systému vyrovná s tlakem okolním. Znovuvytvoření potřebného tlaku pak má na starosti palivové čerpadlo spínající ve většině případů ihned se zapnutím zapalování - natlakuje, vypne a čeká, bude-li obsluha startovati. Po nastartování tlak otevřením vstřiků poklesne, čerpadlo opět sepne a tlačí benzín ke vstřikům, přebytečné palivo se vrací do nádrže vratným potrubím.

Venca49  
Václav
2016-05-08 20:58:44

colommbo: Jen na doplnění,Jiří. Na zpětném potrubí je, ve víku pro palivové čerpadlo, regolátor tlaku paliva.Nějaká regulace tam musí být.Tady je až na konci zpětného potrubí.Možná, že netěsní tak , jak by měl. Je to u motorů Y16XE, Z16XE, X18XE1, Z18XE, Z18XEL, Z22SE. Možná i u novějších.

2016-05-08 21:07:45

venca49: Díky, Václave, regulátor tlaku paliva, samosebou, při nastartovaném motoru. Ale nic ve smyslu "něco přece musí udržovat stálý tlak v palivovém systému, když auto nejede a je zhasnutý motor."

2016-05-09 17:08:52

Děkuji za cenné rady, teď mám jasno.

2016-10-29 10:05:02

Zdar pánové a dámy,

tak jsem vyčistil škrtící klapku a profouknul čidlo váhy vzduchu, víc se udělat nedá. Na motoru Z18XE není žádný krokový motorek ani EGR ventil, je tam škrtící klapka se servomotorkem a převodem, který je pod krytem a je nerozebiratelný. Zatím jsem chvíli stál čumákem do kopce a po nastartování je vše ok. Uvidím až pojedu do práce a budu stát čumákem do kopce celou noc, jak jsem psal v základním dotazu. Při čištění jsem zjistil, že jedna dírka v tělese škrtící klapky byla trocho přicpaná. Je to dírka s průměrem cca 1 mm, neměřil jsem to, vyčistil jsem to jehlou, tak nevím zda bylo toto příčinou při nastartování s následným lítáním otáček mezi 500 - 1500, které se po chvíli ustálily na normál.Až to prověřím po delším provozu, tak zde dám info. Přikládám obrázky (nejsou to obrázky moje, ale z netu. Ahoj všem.

2016-10-30 22:29:13

karelba: jj,ta dirka jak píšeš to by mohla taky být příčina,mám sice X18XE ale taky jsem to v těch místech čisti,bylo to přicpané karbonem,omlouvám se že sem psal že by to mohlo být egrkem nebo krokovým motorkem,hold každý motor je trošku jiný,akorát by mně zajímalo jakým způsobem je řešeno snížení teploty při spalování když tam není egr,protože ten právě u benzíňáků přidává vyfuk.zplodiny do sání aby se snížila teplota spalování a nevznikaly tak jedovaté NOx plyny,navic jestli se ti v klapce tvoří černý olejový povlak,tak je to známka že se vyfuk.plyny dostávají přímo z prostoru víka ventilů přes ty hadičky do sání škrtící klapky

2016-10-31 06:41:54

renegate.74: ten černý olejový povlak na škrtící klapce u motoru bez EGR je od odvětrání klikové skříně.

2016-10-31 08:04:04

Nazdar, já jsem to neměl černé, byly tam jen nečistoty na okrajích škrtící klapky, ale myslím že problém byl v té ucpané dírce, která směřuje k nádobce s aktivním uhlím (nevím zda jsem to nazval správně. Uvidím až po pár jízdách. Tám tady zprávu jak to jede po vyčistění.


Odpovědět

1  2  3