Fórum - Téma


škubání motoru - Astra F 1.6 1992


Fórum Astra F škubání motoru - Astra F 1.6 1992

Informace o modelu: Opel Astra F



2012-07-28 15:28:50

Zdravím, o tomto problému jsem si toho už přečetl hodně, ale nikde jsem nenašel finální problém a jeho řešení konkrétně u tohohle modelu co mám já - Opel Astra F 1.6 (benzín) (r.v.1992). Předem se omlouvám pokud to budu popisovat nějak nepřehledně, ale zkusim to popsat co nejvíc podrobně:

Klasickej případ: Motor při akceleraci začne škubat a jakoby vynechávat - něco jako když dochází benzín. Háček je v tom, že se mi to stalo, i když mám plnou nebo minimálně půl nádrže, takže nedostatkem benzínu by to bejt nemělo. Další nejasnost je v tom, že se mi to stalo až po nějaké době jízdy - asi tak po 4 minutách. Škube to při zrychlování na všech rychlostech od 2 až do 5, ale ne pořád - po nějaké době jízdy to zas i při prudším zrychlení jede hladce bez škubání. Některý cesty (běžně jezdím trasy 20 až 40 km) to nedělalo vůbec, jindy třeba i 10km (jen při zrychlování) a pak to zas ustane a motor jede hladce. Ted se to objevilo znova asi po měsíci (předtím jen asi při 2 cestách a při kontrole v servisu se na nic nepřišlo - ovšem v době, kdy se ten problém zrovna už neprojevoval). Začalo to teď znova a to až po více než 200km od natankování a tankuju pořád u stejný benzinky - tak špatným benzínem to asi taky (snad) nebude.

Například dnes ráno jsem jel narychlo do města a cca po 4 minutách se dostavilo ono škubání při akceleraci. Odpoledne cca po 4 hodinách jsem jel znovu a po startu motoru jsem ho trochu "protůroval" do otáček na neutral (normálně to nedělám - jen jsem chtěl dnes zkusit jestli to pomůže) a pak celou cestu přes město ani jedno škubnutí - hladká bezproblémová jízda při všech rychlostech i otáčkách......nemohlo by to tedy "váznout" někde v oblasti palivového čerpadla? - že se stane, že se z nějakého důvodu nedostává dostatek paliva přes čerpadlo.......? Nebo i přesto může být problém i jinde? Svíčky a kabeláž jsem nechal zkontrolovat před měsícem, když se to objevilo poprvé a vše bylo OK.

Jinde jsem se dočetl o samém problému na jiném fóru - jednalo se sice o model z roku 1999, ale byl to uplně stejný případ. Prý se k palivovému čerpadlu nedostávalo dostatek benzínu kvůli tomu, že čerpadlo je zvlášť v další nádobce a tam je jen malý otvor pro přívod paliva - tento otvor se může ucpávat. Prý stačilo do nádržky, kde je čerpadlo, udělat ještě jeden větší otvor a problém byl vyřešen.

.....Má s tím někdo zkušenost? - nejlépe konkrétně u stejnýho typu? V pondělí s tím jedu k mechanikovi, ale do tý doby bych na to chtěl zkusit aspoň přijít. Zajímalo by mne aspoň jak složitý je se do nádrže k čerpadlu dostat a kolik to tak zabere přibližně času (nemam s tim žádnou zkušenost tak bych potřeboval poradit). Díky.

bad64  
2012-07-28 15:57:18

Asi před rokem jsem měl astru F 1.2 a dělalo mi to samé co tobě.Začal jsem tím že jsem vyčistil váhu vzduchu a vyměnil filtr sání.Nepřestalo to vyměnil jsem filtr paliva pod autem.Bylo to lepší ale pořád to někdy zacukalo,tak šla benzínová pumpa ven je umístněna pod zadní sedačkou snad to bude stejný a je tam takový kulatý kryt ped ním je přišroubované čerpadlo to jsem vyndal a byla závada ihned vidět ze spoda bylo sítko a na něm nějaká emulze či co tak jsem ho pořádně vyčistil a po namontování to přestalo.Netrvrdím že to budeš mít to samé ale píši co potkalo moji astřici,Kde se tam ta emulse vzala nevím bylo to mastné a asi si to přisálo a tím dávalo čerpadlo málo pro potřebu pravidelnosti motoru.

2012-07-28 20:30:46

Jo to by mohlo bejt ono - dnes jsem motor znovu prohlíd a všechno sedí a funguje jak má (aspoň teda při volnoběhu). K čerpadlu jsem se ještě nedostal, tak to zkusím zejtra a uvidí se. Když si na to nebudu věřit tak už to nechám na pondělí mechanikovi.

Jinak ted jsem byl znova na cestách a problém je opravdu zas pryč - motor táhne spolehlivě za všech okolností - jen jsem to před jízdou zas "protůroval", takže jestli byla u čerpadla nějaká usazenina tak se mohla tim vytočením motoru nějak uvolnit, ale to nevim - jen moje úvaha........

Každopádně díky moc za radu ....nejdýl v pondělí dám vědět jak jsem dopad u mechanika a kde byl ten problém.

bad64  
2012-07-28 20:37:16

To čerpadlo vyndáš sám nic na tom není.

2012-07-30 19:08:01

Tak čerpadlo i filtr byly v pohodě. Nakonec mechanik prohlídnul ještě kontakty ve víčku rozdělovače a byl vidět problém - dostala se tam vlhkost a na kontaktech byla oxidační vrstva z tý vlhkosti. Nejspíš to pak chvílema "házelo jiskru" špatně. Navíc pod tim víčkem u cívky bylo už vydrolený těsnění. Kontakty mechanik očistil a celej prostor pod víčkem včetně vnitřku víčka vysušil.........takže pokud už se ten problém už neobjeví tak to bylo timhle (leda by se tam ta vlhkost dostala znova). To by mělo vysvětlit že se to škubání motoru objevovalo jen občas - když byla třeba po dešti větší vlhkost .........bohužel právě do víčka rozdělovače se předtím nekoukalo (jen na svíčky a kabely okolo) - jako naschvál poslední místo a problém byl právě tam .

bad64  
2012-07-30 20:22:08

Tak hlavně že jste to našli já sice myslel že rozdělovač jsi kontroloval proto jsem ti to ani nepsal.Víčko jsem měl kdysi na vectře ještě 1.6 prasklé ani to nebylo vidět a nadělalo to problémů dost.Přišel jsem na to jen náhodou jednou už za tmy jsem něco kontroloval a víčko bylo jak hvězdné nebe samá jiskra.

2012-07-31 10:09:47

Jo to mě mělo napadnout hned že tam se mám hlavně podívat - moje blbost . Jen jsem měl za to, že poprvý jak jsem s tim byl v servisu, že to kontrolovali taky, ale zřejmě ne nebo tu kontrolu nějak odflákli.......tak hlavně že se to našlo aspoň teď s mechanikem (soukromej automechanik a dobrej známej) - příště to bude první místo kam se budu dívat.

Je to moje první auto, tak se v těhle problémech teprv začínám orientovat - najezdil jsem s ním už přes 7tis. km a během tý doby byl tohle jedinej problém - snad to tak zůstane co nejdýl.

2012-11-23 02:12:40

Ahoj, mam podobny problem, jen s tim rozdilem ze za studena motor tahne jako blazen ale jak se zahreje tak (ne vzdy) pri prudsim zrychleni zacne nekdy cukat...nevite co by to mohlo byt???


Odpovědět