Fórum - Téma


Skandál Opelu? Ekologové naměřili...


Fórum O článcích Skandál Opelu? Ekologové naměřili...



Diskuze o článku

Skandál Opelu? Podezřele vyšší emise

Některé vozy značky Opel vytváří v běžném provozu až pětinásobné množství emisí oxidu dusíku s laboratorními testy. Na tiskové konferenci v Berlíně to v pátek řekli zástupci ekologického sdružení Deutsche Umwelthilfe (DUH), kteří nechali vybraný typ aut s dieselovým motorem testovat ve Švýcarsku. Ekologové nyní žádají německé úřady, aby prověřily, zda se Opel nedopustil manipulace s emisními test...



2015-10-23 17:25:08

Jedna vlaštovka jaro nedělá, ale nedělám si ani iluze o ostatních výrobcích. A jestli se někdy v budoucnu ze silnic a ulic úplně vytratí osobní auta s motory na naftu, toho už se, bohužel, nedožiju, ale bude to jedině v pořádku...

udm  
Doctor Who
2015-10-23 17:32:05

colommbo: naprostej souhlas Jirko Mám na ty čmoudivý diesly úplně stejnej názor. Když jsem byl v Japonsku či UAE, nebylo tam jediné naftové osobní auto. A přes to, jak obrovskej provoz tam byl, krásně se tam dýchalo. Tady v Čechách a na Slovensku? Člověk čmuchá ve vzduchu chudobu v podobě rakovinotvornejch zplodin z nafťáků, navíc načipovanejch a bez DPF.

bad64  
2015-10-23 17:32:25

JJ nafta patří do kamen

2015-10-23 17:44:38

velda: To je výsledek toho že se vymyslí emisní limity a myslím že to není konec .Budou následovat další značky.Nápad s naftovým motorem do osobáku byla hrozná hovadina.Emise z dieselmotorů několikrát převyšují emise z benzínu,poté co se odbouralo olovo.A o kolik to zhoršují příměsi různých bio složek.Je to horší jak čistá nafta.Jenom si pár mastí kapsy a ničí životní prostředí a půdní fond.

2015-10-23 18:02:14

A to ja mam zase naftaky (PKW, o LKW zde neni rec) rad a jejich majitele taky! Aspon se hned pozna, kdo ma v hlave nasrano a kdo umi aspon zakladni pocty!

P.S. : Plati i pro majitele benzinaku s poctem valcu mensim nez ctyri a objemem mensim nez 1.5 litru

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-23 20:04:01

beawer: Jako rejt do mě nemusíš, Tvoje kritéria splňuji na 200%

2015-10-23 20:06:02

kopejda: Čekal jsem, že se ozveš, Michale...

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-23 20:18:49

colommbo: JJ, to nešlo jinak...... Ono to asi nebude tak jednoduché zatřídit do jednoho pytle.... Corsu 1.0 R3 mám na ježdění do práce a na barák, a VeCe jako rodinný vůz s motorem jaký je neb V6 2.8T je jaksi nedostatkové zboží......

Mě se líbí, jak všichni řeší emise osobáků..... Co takový tanker na ropu, ten ji spaluje přímo surovou a emise které vyprodukuje za plavbu z Kuvajtu někam do rafinérie na druhou stranu zeměkoule by se rovnali emisím všech vozidel v Evropě za dobu jednoho roku....... A letecká doprava, to už radši ani nekomentuji......

2015-10-24 10:13:32

kopejda: srovnáváš hrušky s jabkama , ten ropnej tanker prdí emise nekde v atlantiku. Problém je spíš že zvnikají lokální negativní emisní zony , tzn že nejvíce škodí právě auta v místech kde jezdí.

Add2 , jak je možný že když jedu za kamionem a ten je "vtahu" tak nezahulý tak jako osobák v naftě ?

Docela by mě zajímalo i srovnání kamionů vs realita.

2015-10-24 12:22:59

breathlless: myslim, ze se toho srovnani taky dockas...je to jen otazka casu. Ale u kamionu a autobusu hraje velkou roli i to, ze uz od E4 se pouziva mocovina. Ale je fakt, ze kdyz srovnam jeste klasiku E3 u autobusu (Iveco Cursor) s nejakym osobakem, tak ten tak nesmrdi, nezakouri a da se za nim jet i s pustenym topenim E4 a 5eev, to ani nepoznam, ze jedu za naftou, i kdyz na to slape jak muze...

2015-10-27 07:28:08

To jen ukazuje jak nerovným metrem se bere benzin proti naftě při měření emisí. Na mě blbě koukaj když na emisích překročím lambdu 3x a to by třeba stačil vyměnit katalyzátor a gufera na vodítkách. Ale měří se výfukové plyny jako právě zmíněný oxid uhlíku. Ale u ropy? Podle kouřivosti... Už před 12 lety nad tím ve škole kroutily hlavou. No život je samá překvyapení a tak si dál pojedu benzín + LPG namaluju si na kapotu ekokytičku, protože už teď jsem ekologičtější než kdejaká nová ropa z linky natož když to má přes 200k na tacho. Myslíte že když dojdu na úřad dopravy a požádám o změnu emisní normy v TP z EURO 2 na EURO 6 že by mi to jako změnily? Vzhledem k tomu co si můžou výrobci dovolit vydat pod tímto označením dnes, Já bych se do toho mohl dostat taky ne?

2015-11-04 14:34:16

@ Kopejda:

Mno ... dobra, dobra ... i mezi majiteli ropnych kamen a litrovek mlika se asi najdou rozumni jedinci, ale je jich jako safranu!

@ Breathless:

Kdyz si spocitas litrovy vykony motoru v LKW/busu, hned ti dojde, proc nemaji s plnenim emisi moc problemy ...


Odpovědět