Fórum - Téma


Silentblok a ložisko kardanu


Fórum Omega B Silentblok a ložisko kardanu

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

1995 Omega B 2.4

3 fotek  |  11 diskuzí

Výkon motoru 120 kW (163 PS) při 4800 ot./min. Točivý moment: 300 Nm (221 ft/lb) při 2500 ot./min. Maximální rychlost 236 km/h. Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 447 ccm (149 cui), 6-válec, Řadový, 12-ventil, X25DT.

Přestavěno z automatu na 6st. manuál z bmw e46



2016-05-04 11:52:58

Zdravím, přestavěl jsem auto na manuál a jelikož jsem tomu patřičně nakládal, tak se mi utrhl silentblok na kardanu uprostřed u kloubu. Máte někdo zkušenosti s jeho výměnou? Ideální by bylo, kdybych nemusel kardan povolovat u převodovky a šlo to nějak rozebrat. Díky za rady!

2016-05-04 13:01:40

nikdy jsem to nedělal, ale dle obrázku by to mělo jít i bez demontáže části od převodovky, pokud se ti po sundání kardanu od diferenciálu a uvolnění středního ložiska podaří tu odšroubovanou část vysunout z drážkování.

Ovšem chce to pak tu kardanovou část na převodovce zajistit, jinak to odnese ložisko v převodovce. Ale podle mě to to takto nepůjde a jednodušší bude shodit celý kardan dolů, ten pak rozpojit a celý střední domek i s ložiskem vyměnit. A pozor na natočení drážkování vůči sobě, údajně to do sebe pasuje jen v jedné poloze, kvůli vyvážení.

2016-05-04 13:15:39

Ted sem to delal na acku a nejednoduzsi je to vyndat cele. Pujde to z toho opravdu blbe.

2016-05-04 13:30:14

Díky! Zkusím to nejdřív na autě, vpředu mám 5 hardyn na pevnostních šroubech a ty svorné matice byl masakr utáhnout na pevnostní šrouby, tak bych se tomu chtěl vyhnout. Ještě jednou díky a o víkendu dám vědět jak to šlo.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-05-04 17:21:54

mik95: Rozumím správně, že mezi unašečem z převodovky a začátkem kardanky máš 5 kusů hadyspojek za sebou?? Tím jsi kompenzoval rozdíl délky převodovek? Automat je delší než manuál? Chápu to správně? Proč jsi nesehnal i správně dlouhý kardan?? Víš co to musí dělat za jízdy? Nejspíš proto to odneslo to středové ložisko (tedy jeho uložení). Jestli je to jinak tak pardon....

2016-05-05 23:16:38

Ano, kardan z manuálu mám, ale jelikož mám 6st. převodovku z bmw E46, tak ani jedna délka nesedne. V hardyspojkách jsou přesné (opravdu 12mm, ne víc) díry a stažené je to pevnostními šrouby celé skrz. Přesný a vyvážený mezikus, který délku bude kompenzovat je ve výrobě a přijde tam. Zatím to tak nebylo ani tisíc km, ale auto má půl milionu a oproti automatu je uložení kardanu o hodně více namáhané. Osobně předpokládám největší riziko problému v držáku převodovky. Ten je tam taky vyrobený nově, ale je možné, že nemám přesně v ose kardan a kliku, tzn že by motor měl jiný náklon než původně. To jsem sice doměřoval, ale pokud odejde další uložení kardanu i po namontování dováženého mezikusu, tak se na to zaměřím.

Ale osobně si myslím, že to odešlo díky tomu, že to po tolika letech a kilometrech najednou dostávalo hroznou čočku, protože s těma 6 kvaltama to umí jít hodně do tahu a to jsem si taky patřičně užíval. A urvalo se to po tom, kdy jsem tomu dupnul po vyjetí z kolony....

2016-05-06 10:04:12

mik95: Koukám do tvého profilu - to je motor z báva či co...? A pět prošroubovaných hardyspojek na kardanu, který se vyvažuje na gramy...? Jen tak dál, brachu, děláš to dobře...

2016-05-24 18:42:40

Tak nakonec byl utržen silentblok kardanu a dva ze tří šroubů, které kardan držely. V současné chvíli je tam kardan na míru zkrácený (sehnal jsem origo z manuálu a ten nechal zkrátit) a je to bez problémů a bez vibrací.

colommbo: Ano, motor je od BMW, myslím že jako v E36 a e34. Je v tom nějaký problém??

2016-05-24 21:29:26

mik95: Ne, u mě není, jen mi to prostě nějak neštymovalo...

2016-05-24 21:34:31

mik95: no doufam ze to delala firma co dela upravy kardanu a vyvazili to. Neni lepsi pohled, nez na kardan co rozpuli auto a i ridice

2016-05-26 00:55:39

colommbo: Je tam původně, ale přendal jsem víko ventilů a sání, aby tam byly loga. Jsou opravdu stejná, akorát díky logu dost lidí zmatou.

wisastar: Dělali to v kardan servisu - ML Tuning v Praze, tak doufám, že to vydrží. Zatím jim věřím na základě toho, co jsem o nich slyšel a u nich viděl.


Odpovědět