Fórum - Téma


servo - převodovka řízení


Fórum Astra G servo - převodovka řízení

Informace o modelu: Opel Astra G

Diskuze o vozidlu

1999 Astra G 1.6

1 servisních knížek  |  42 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 598 ccm (98 cui).



2014-04-06 10:47:32

Předem se omlouvám, že zakládám nové téma. Moje dotazy jsou v jiných příspěvcích už řadu týdnů bez povšimnutí. Mírně mě prosakují manžety na ax. táhlech u servořízení. Chci se zeptat, jak to tam přesně funguje. Bude špatný kloub na ax. táhlech nebo je tam ještě vyměnitelné těsnění? Je mi jasné, že těžko hádát, pokud to člověk nevidí. Ale nějaký názor bych rád přečetl. Manžety mají ještě datumovky z roku 99, takže ještě původní. Prosakují obě. Samotné manžety nejsou nijak popraskané. Posilovač funguje, možná je to trochu tužší, ale množství servo kapaliny mám ještě v pohodě. Auto stopu drží perfektně. Vůle v kloubech není. Občas i při jízdě rovně po slušné silnici slyším z pod auta lupání nebo slabé bouchání. Nepravidelné. Nejsem schopný určit, odkud to jde. Jednou mám pocit, že zezadu, jindy, že zepředu. První jsem to přisuzoval servořízení, ale při jízdě rovně není aktivní a citelné vůle nemá, takže to souviset nebude. Později vše u každého z kol zkontroluju. Bude někde nějaký čep. Prosím, jestli mi někdo napíše něco o tom servu. Díky

DAQ
David Hynčica
2014-04-06 11:47:44

calibreakcz: do řízení se nedá nic oficiálně koupit jelikož se do toho nesmí šahat.V manžetách by olej být neměl (já taky v jedné mám na astře G bohužel) určitě by to mělo utěsnit nějaké gufero na konci převodky, je otázkou ale v jakém stavu by bylo vodící pouzdro protože když v něm bude velká vůle a dáš i nové gufero tak se ti stejně hned vymáčkne a poteče.Pokud ti nicméně neteče tak moc že by ubývalo tak bych asi neřešil.poté sehnat buď repas a nebo nové.

2014-04-26 21:14:03

Astra G 1.6 74kW 12/99 výroba..... vůbec nemůžu v manuálu Jak na to najít nic o demontu servořízení...vidím špatně? potřebuju to vyhodit ven.. všechno bych zvládl.. podívám, kde to drží a hotovo.. jen, co jsem se před několika dny díval, nebyl jsem si jistý, jak odpojit tyč od volantu..už si to moc nevybavím.. nad převodovkou serva byl myslím kloub..

2014-04-27 11:41:49

pokud chces vyndat z astry G řízení sundává se celá přední náprava (nechá se vyset jen na tlumičích volantová tyč se odpojuje jedným šroubem u pedálů plynu a brzdy. ještě je dopředu potřeba odpojit kabeláž servočerpadla a výfuk aby nápravnici nepřekážel. repasobvat doma na tom z 99% nebude co jelikož bud máš KO gufera z důvodu vyreznutí tvrdochromové tyče řízení nebo KO gufera z důvodu vychození uložení tyče řízení v hliníku nebo máš KO gufera z duvodu špatně fungujícího šneku serva či přetlakových ventilu servočerpadla (malo pravděpodobné ale už jsem se stím setkal) takže rozebrat a vyměnit za nové.

2014-04-27 15:56:39

mám trochu vymlácený kloub levého ax. táhla, ale celé servo chci vytáhnout proto, že mě mírně prosakují ty manžety, jak jsem psal myslím výše. jsou ještě od výroby. měl jsem v plánu vyměnit obě ax. táhla, manžety na nich a čepy když už bych v tom byl. samozřejmně bych to chtěl komplet prohlídnout, proč to teče a odkud. musí to přece doma nějak jít opravit. případně seženu nd z jiného. to servo opravdu nevytáhnu bokem bez demontu nápravy?

Venca49  
Václav
2014-04-27 19:09:57

calibreakcz: Nevyndáš,jedině sundat s pomocným rámem,jak píše Hansdob.Doma nic neopravíš,jedině výměna.

2014-04-27 22:17:50

nevím, přesně jak a co kde přesně je a funguje.... mohl by servo olej vytékat právě skrz vymlácený kloub ax. táhla?

nové řízení stojí nějakých 5 až 9 tisíc... repas 3 až 7 tisíc... pro mě šílené částky...

při hledání ax. táhel pro můj model nacházím několik verzí s rozdílem v délce v řádu milimetrů.... zjistím někde, třeba z VINu přesný typ pro mě?

2014-04-27 22:23:33

ne přes kloub axiálního táhla vytékat nemuže napsal jsem ti všechny možnosti nahoře nevím jak jednodušeji ti to ještě napsat

Venca49  
Václav
2014-04-27 22:36:23

calibreakcz: Jsou i šílenější částky,které se musí do auta dát,aby jsi jezdil.Důležité je také zjistit typ(výrobce)řízení.Je to na něm odlito na převodce řízení.Musí se namontovat shodný.Dnes jenom teče,zítra může selhat.Na řízení a brzdách se nedá šetřit.

Na STK je to důvod k opakování prohlídky po odstranění závady.Je to "jen" tečení oleje ze serva.

2014-04-28 21:01:40

hansdob: pochopil jsem, ale zajímala mě i tahle varianta.. jak píšu.. neznám hřebenové řízení úplně dokonale... a jsem amatér .. ale díky za odpovědi

2014-04-29 08:14:52

Včera jsem lehl pod auto. Sám bych teda tu nápravnici nejspíš nesundal. Ikdyž bych byl schopný se s tím sr*t :D Já když dělám cokoliv pod autem, tak to je jen na obyč heveru a pořádně zajištěné, podložené... na sídlišti před panelákem. Nemám k dispozici profi zvedák ani díru. Bych pořešil jinak. A zvažuju, že bych vzal z vrakáče neprotečené řízení a vyměnil bych si na něm, táhla s čepy. Je to sázka do loterie. Zavolám ze zvědavosti do nejbližší firmy, kde dělají repas, jestli by byli ochotní řízení vyzkoušet na té jejich lavici.

2014-04-29 12:27:35

Byl jsem dopoledne na STK. Levý axiální mě potvrdil a mám ještě vymlácené gumy na zkrutném stabilizátoru. Zaměřit se mám prý na ně. Mlácení při jízdě je spíš od nich. Pokud problém nepřestane, tak vyměnit i levý axiál. Jinak servo řízení a manžety není ani podle něj zatím potřeba řešit. Gufera jsou špatné, ale je to jen prosáklé. Neteče to proudem, nekape to. Takže tak. Jinak říkal, že celý spodek auta vypadá moc dobře, ale i přesto, že tyče stabilizátoru jsou ok, doporučil mě zrovna vyměnit i je.

2014-04-30 15:42:22

dobře tak to neřeš ted ted kup nový gumy a manžety (protože tyhle už naleptaný olejem se nejspíše vrátit nepovedou vyměn axiály a jezdi dál a až to poteče pořádně zajed na vrakáč kup řízení a vyměn ho.


Odpovědět