Fórum - Téma


Servisini udrzba - Olej, svičky, tlumice.


Fórum Astra G Servisini udrzba - Olej, svičky, tlumice.

Informace o modelu: Opel Astra G

Diskuze o vozidlu

1998 Astra G 1.6

16 fotek  |  8 servisních knížek  |  199 diskuzí

Výkon motoru 74 kW (101 PS) při 6000 ot./min. Točivý moment: 150 Nm (111 ft/lb) při 3600 ot./min. Palivo benzín + E85. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 598 ccm (98 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil.


1  2  3

2016-10-19 07:27:59

Auto na lpg neprovozuji, je tam jen jednotka na e85 od predchozi majitelky,ale praveze kdyz se to dava tak se doporucujou denso TT iridium svicky a filtr znacky KN co je vlozka do airboxu s vetsi propustnosti vzduchu. Co se tyka tesneni a oleje, nikde prave nic neprosakuje, olej byl jen pod druhou svickou protoze to prase mechanik ji nedotahl uplne a za tu kilometraz povolila otresama auta natolik ze bych ji povolil uz jen prstama. Tim padem netesnila skoro vubec a pod plechovou podlozkou svicky olej byl. A vzduchac co jsem vytahl podle toho jaky mel tvar tak ho tam to prase muselo nejak prapodivvne narvet nebo nevim jak se mu povedlo ho tak zvlnit..... Po vymene svicek a filtru jsem auto jeste napichl na diagnostiku a ta byla cista, chyba zadna. Pak jsem jel natankovat a najel s autem cca 50-60 kilometrovy okruh jako test a auto slo lip i do otacek, zadne skubani ani nic. Uvidim co prijde dal. Pokud se to objevi znova tak se poradim se svym mechanikem a uvidi se, co bude kdyztak dal.

2016-10-19 07:39:56

tam olej nemá co dělat. Ani okolo svíčky, ani pod svíčkou ve válci. Pokud ti tam šel olej shora, je to banální výměna těsnění ventilového víka + O-kroužky kolem šroubů. Pokud se tam dostal zespodu z válce, tak to je vážnější problém - tečou gufera nebo nefungují pístní kroužky. Gufera se dají s velkou trpělivostí a trikem proti vypadení ventilu udělat bez demontáže hlavy (shodíš ventilové víko, rozvoďák, obě vačky + zajištění ventilu a přípravek na demontáž ventilových pružin). V případě pístních kroužků je to větší rozborka.

Nebo to neřeš, dolívej olej a měň častěji svíčky.

2016-10-19 09:45:02

"Sportovní" kuželový filtr nemá v motoru taky co dělat. A jestliže to někde "doporučují", pak jen proto, že s normálním filtrem to na E85 pořádně nepojede. Tyhle sajrajty, co si nechají říkat sportovní vzduchový filtr, propouštějí do sání víc vzduchu, proto při zachování stechiometrického poměru musí jít taky víc paliva a pak to jakžtakž jede. Filtrbox každopádně nechat a vložit do něj normální odpovídající nový papírový filtr.

"Gufera se dají s velkou trpělivostí a trikem proti vypadení ventilu udělat bez demontáže hlavy (shodíš ventilové víko, rozvoďák, obě vačky + zajištění ventilu a přípravek na demontáž ventilových pružin)" - ano, přesně takhle mi to nedávno na mém motoru dělal kamarádův kamarád/mekánik. Když mi Omču hotovou předával, trochu z legrace ale spíš vážně říkal, že v případě takovéhoto motoru už to raději nikomu slibovat nebude...

2016-10-19 18:33:29

no, těch 24 gufer s hlavami na motoru už nějaký čas zabere. Nedávno jsem dělal klasiku 8mi ventilový motor normální cestou s hlavou na stole a to je proti té výše popsané metodě opravdu sranda.

2016-10-19 18:57:48

Pod druhou svickou proste bylo neco hnedeho ci cerneho z duvodu nedotazene svicky. u jinych svicek proste nic nebylo takze tesneni neni praskle. A co do filtru-kuzele, je tam dany pouze pro otestovani zkusebne, ma vetsi propustnost vzduchu nez papirak, a na otestovani to staci a bylo to i cenove pro me vyhodnejsi. On je totiz rozdil otestovat doporuceni dodavatelu e85 jjednotek ze ma byt filtr s vyssi propustnosti vzduchu. Klasicka papirova vlozka s vetsi propustnost vzduchu, ktere se vklada noramalne do airboxu, tudiz je to to normalni filtr,ale ma vyssi propustnost vzduchu stoji tusim neco od 1300, nebo 1700 jestli jsem dokonce videl,takze rozhodne na otestovani vlivu filtru staci konus za petikilo prozatim nez vratim airbox a dam tam tu drzasi vlozku nez klasicky papirak. Jinak k tomu vyjadreni-tak nic neres a dolivej olej´´ olej budu dolivat porad protoze x16xel to tak proste ma protoze ty motory z fabriky uz vyjely s jakousi ovalitou pistu, ktera to prave zapricinuje. Spotreba oleje je udavana v manualu 0,8 litru na 100 km, zrejme se uklepli a melo tam byt 0,8 litru oleje na 1000 km. moje spotreba opleje cini spotrebu rozdilnou a to takovouto. Pokud budu jezdit hodne slusne 2000 ot./min a budu motor vytacet max do 2500 otacek a pak radit, tak spotreba oleje je 0,3 - 0,35 litru oleje na 1000 Km. Pokud budu jezdit tak ze budu motor vyce vytacet a radit az pri 3000 otacek a jezdit zporavidla tak na 2200 - 2500 otacek, tak po 1000 kilometrech moje spotreba oleje cini cca 0,5 - 0,6 litru oleje na 1000 kilometru. To je u x16xel si myslimze dost v norme kdyz se pohybuji stale jeste pod papirovou spotrebou oleje kterou vydava vyrobce. Ale u moji motorizace se proste dolivani oleje nevyhnu i kdybych se stavel na ruce.

2016-10-19 19:50:31

tazik_g_1600_16v: Je pravda, že v souvislosti s těmito motory jsou "problémy s ovalitou" (a teď honem nevím, jestli pístů nebo válců) a tím pádem špatným těsněním kroužků zmiňovány a těžko s tím něco dělat, resp. stálo by to slušný prachy... Co se vzduchového filtru týče, je třeba si uvědomit, že cokoli s "vyšší propustností vzduchu" přináší jednak horší účinnost filtru a druhak vyšší spotřebu paliva (neb stechiometrický poměr vzduch:palivo 14,7:1 musí být zachován, jinak motor pořádně nejede)... A norma spotřeby oleje 0,8/1000km je vpodstatě prostý alibismus výrobce, na druhou stranu naprosté většině těchto motorů olej opravdu chutná. Motoru mé Omči chutnal taky, celou dobu (sedm a půl roku) jsem dolíval, začínal jsem na necelém půllitru a skončil u třičtvrtělitru oleje. Přítrž tomu, zaplaťpánbu, učinila až výměna ventilových gufer, od té doby to vypadá tak na deci na tisíc km.

2016-10-19 22:25:04

No ale tak omega ma jinaci motor. Kdybych nevedel o oleji u mojeho motoru tak uz davno jsou premerene tlaky valcu protoze by mi zrani oleje neprislo normalni,Ale uz nez jsem auto koupil jsem prosel recenze a vselijake fora jak na tom jsou astry G motorove x16xel a vsude prave byla zminka ze tento olej to ma dane uz od tovarny ze olej mu chutna, takze bych rekl dle mnou vypozorovanych udaju spotreby oleje podle stupnice na bandasce s olejem to ani zase takova hruza neni. Sice to dolevani proste neco stoji, protoze olej neni zadarmo,ale zase na druhou stranu alespon je v motoru porad prisun cerstveho oleje.:D Takovy mensi cistici kolobeh oleje tudiz mam jistotu ze nikdy nepretahnu olej co se tyce vymeny.


Odpovědět

1  2  3