Fórum - Téma


Servisini udrzba - Olej, svičky, tlumice.


Fórum Astra G Servisini udrzba - Olej, svičky, tlumice.

Informace o modelu: Opel Astra G

Diskuze o vozidlu

1998 Astra G 1.6

16 fotek  |  8 servisních knížek  |  199 diskuzí

Výkon motoru 74 kW (101 PS) při 6000 ot./min. Točivý moment: 150 Nm (111 ft/lb) při 3600 ot./min. Palivo benzín + E85. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 598 ccm (98 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil.


1  2  3

2016-10-14 20:05:58

colommbo: Kterou bys mi doporucil? Do skocny jsem daval Brisk platinum (tady asi nazev platin).

2016-10-14 20:40:58

tazik_g_1600_16v: V tomhle si netroufám radit, brachu, s těmito svíčkami žádné zkušenosti nemám, mými favoritkami je jiná značka.

2016-10-15 01:06:36

tazik_g_1600_16v: kupoval jsem do béčka svíčky Beru a bez problému. Na tvůj motor stojí max. do 100,- jedna. Na nějakou platinu se vykašli, koukej po normálních jednobodových svíčkách. Na tom se nedá nic pokazit. To že tě někdy vypekly na škodovce, to se vsadím, že to svíčkama nebylo. Měl jsem škodovek několik 105-120-130 a 135 a vím jak se dokáže zapalování zmršit jednoduše, včetně špatně seřízeného karburátoru a Felicie je skoro to samé.

zralok: U oleje Total Quartz mi v polovině nájezdu mezi výměnama, tj asi 7000tkm začal při startech tak rachotit řetěz, že jsem ho musel vylít. Se žádným jiným se mi to až tak moc nestalo a nestává ani doteď, kdy má auto 2x víc km.

2016-10-15 06:03:51

ondra01: Aha. omlouvam se, spletl jsem se, osazoval jsem do skocny BRISK Super nebo Silver podle toho co bylo samozrejme dostupne v tu chvili. Platin a silver jsem si spletl, pamatuju si ze do skocny jsem daval co mely prizvisko podle draheho kovu (silver stribro, platin - platina) . Nicmene Vzdy jsem pouzival jednobodove svicky. Vicebodove jak jsem se uz kdysi jeste nez jsem mel auto vubec nejake jsou jednak tusim ze pro vykonne motory dobre tusim, nebo jakysi rozdil tam byl kam to pouzit, ale navic jiskra je rozdelena mezi body podle toho kolik jich je pry, takze rekneme priklad kdybych dal kamkoliv do auta treba 4-bodove svicky tak to ma jen ten efekt ze sice jiskra je rovnomernejsi mezi vsema bodama, nicmene je to jako bych tu jednu jiskru pouze rozdelil mezi ty 4 jiskriste. Tudiz rovnomerne rozdelena jiskra, avsak mezi4 jiskriste, takze neni tak silna mezi jednotlivymi body, tudiz tehdejsi moje domeni nekdy ve 20-ti letech ze kdyz ma svicky 4 jiskriste tak bude davat jiskru stejne silnou mezi vsecky body a tim padem tam bude oproti jedne jiskre 4x siljnejsi jiskra ktera se rozdeli mezi 4 body a tim se daleko lip zapali smes byl jen muj omyl. nemam samozrejme nic proti vicebodovym svickam, nicmeneprej to zadny lepsi efekt nejak ani nema, snad krome toho ze vicebody jsou o neco drazsi nez jednobody a udajne jednobody jsou nejlepsi.

2016-10-15 09:08:11

tazik_g_1600_16v: Ano, jednobody jsou top, dvou- či ještěvícebody jen pro případy, kdy je ke svíčkám velmi špatný přístup anebo je obsluha líná jako veš. Někdy méně znamená více, u vícebodů se (vždy stále jedna!) jiskra ve spalovacím prostoru mydlí semtam jak nudle v bandě a to není dobré.

2016-10-15 13:07:44

tazik_g_1600_16v: Jo to číslo KYB by mělo sedět i v jiných obchodech. Jsou to verze pro tvé auto a pro standartní nesnížený podvozek. Jinak jak jsem psal já mám Monroe original už cca 90 tis km a zatím na výměnu nejsou. Příště do nich jdu znova. Jinak když si to necháš z nějakého e-shopu poslat tak většinou dost proti kamenným obchodům ušetříš a většinou na poštu nemusíš. Buď Ti to přiveze přepravní služba domů nebo do práce (podle toho co zvolíš za adresu) nebo se dá zboží poslat na Uloženku, která je i ve Zlíně (tř. T. Bati). Já už od něj spousu dílů taky bral.

Jinak ve svíčkách si konkrétní radit netroufám já svíčky používám leda v zahradní technice a tam jsou zpravidla Brisk nebo NGK. A když to vemu podle žhaviček tak tam mám nejlepší zkušenost s Beru, nejhorší s Febi.

2016-10-15 13:15:06

ondra01: No a já liju Quartz dlouhodobě a když mi mechanik kontroloval podložky na ventilech a přetěsňoval vložky vstřiků tak říkal že motor mám čistý. Já teda nemám řetěz ale jinak nemám důvod jej měnit. Zato u minulého auta které původně patřilo rodičům a oni do něj lili Castrol Magnatec tak byl motor celkem zhnojený.

2016-10-15 14:17:20

zralok: Jo, o inteligentních molekulách se to tak nějak obecně ví...

2016-10-15 21:40:45

O.o Pánové to snad nemyslíte vážnhě, opravdu že ne? 4tu tady dobře nějaké porypy na ,,kástrola´´ ? Jakože mi začínate nahánět hrůzů. BP oleje spadají pod CASTROL akorat s tim Ze maji CASTROL jakozto premiovou znacku, ale BP olej dela ta sama fabrika , kde se dela i CASTROL. To abych se bal lit tam i to BP. Predchozi majitelce tam dali GM 3,5L, a napasali ji vymenu za rok nebo po 15 000km, ted ma auto od vymeny najetych 9000 Km, pod mojima rukama ma necelych 6000 Km, za tu dobu jsem defakto uz jednou vymenil olej, ze 4 litru mi v bandasce zbyva cca pul litru nebo mozna tak 0,6- 0,65 litru oleje z cehoz usuzuju ze uz mam jakoby jednou meneny olej do vymeny oleje (ja delavam vymenu po 10 tisicich radsi), ale ted se budu bat tam to BP lit i kdyz stejne proleti vyfukem spaleny.

2016-10-15 22:02:40

Řeč je momentálně jen a pouze o inteligentních molekulách, tedy o Castrolu Magnatec...

2016-10-15 22:05:39

Jo to je mi jasne ze o CMku ale tak BP vyrabi castrolaci takze abych taky nepohorel na jeho kvalite kdyz je to jedna fabrika a to BP je jeste k tomu levnejsi oproti magnatecu a to o dost.

2016-10-15 22:46:53

tazik_g_1600_16v: Nejanči a buď v klidu, nebo si kup kolo a máš pokoj...

2016-10-16 03:15:24

Nene Colommbo. Kolo ne. Pred chvili jsem dojel z iveca a pod nima je servis opel, takze i v arealu iveca nad servisem opel parkuji opely. A jaksi jsem tam uvidel Vectru B hatchback 5 dvirko a slintal jsem. Tvarove hlavne z boku se mi to auto az moc libi az je to pomalu neprirozene. No vidim ze dalsi auto splasim prave tuhle vectru asi kdyz nekdy najdu, protoze se mi to zalibilo daleko vic nez moje astra co ji mam ted. Skoda ze nemam sajn na uplne nove auto, Kdybych mel tak beru tu novou astru. Nad tou uplne slintam kdyz ju vidim. Nejsem vubec zastance nove designovanych krabic vseobecne v automobilovem prumyslu, hodne aut je delanych na jedno kopyto,ale jde videt, ze ted co se tyka novych aut, Tak Opel dela jedny z nejkrasnejsich aut a to i kdyz se od novych posunu ke starsim az treba k autum jako byl opel kadett coupe C, ascona 400 atd...

2016-10-16 08:38:55

tazik_g_1600_16v: Krása nových aut je jedna věc (notabéne velmi subjektivní), jak to funguje, je věc druhá a to se netýká jen Oplíků. Jedinou výhodou nového auta je, že je nové. Zaplaťpánbu za ty naše staré piksle...

2016-10-16 17:46:17

Mam takocvy dotaz ohledne tech svicek. jak mam poznat ktere mam vzit? Jakoze oznaceni sice chapu,ale co zname treba u te atry oznaceni A-line? mel jsem teda mineni ze oznaceni svicek ze dane treba oznacenim DR17YP ale pritom je tam na vyber vicero oznaceni a rozkliknout nabidky ASTRA 1.6 16V 74 KW lze obe dve a tim mi tak nejak vznika ze mam na vyber snaz 8 typu svicek s oznacenim. Jak je to s tim znaceni svicek teda nebo jaky v tom je rozdil jestli to je takove oznaceni nebo jine? Tam je nejaky rozdil ve stoupani zavitu, delce svicky nebo....? Muze to prosim nekdo vysvetlit?

2016-10-16 18:18:54

tazik_g_1600_16v: Délka závitu a stoupání musí být u všech stejné, to je dané normou. Rozdíly budou v kvalitě, výdrži ajánevímvčemještě, ale s tím ti poradit neumím.

2016-10-17 07:20:22

tazik_g_1600_16v: BPčka se neboj a klidně ho použij. Já osobně bych ho nebral jen z toho důvodu, že je ve 4l balení a to stojí cca jako jiné bezproblémové značky v 5l balení. Dokonce bych řekl že se dá levněji koupit 5l 5W40. A tobě se každý litřík na dolívání hodí. Kvality bych se vůůůůůůůůbec nebál. To že výměnu děláš po 10 tis děláš nejlepší co dělat můžeš a je to lepší než řešit značku oleje.

2016-10-17 21:47:29

Panove mam dotaz a i zadost o radu.

Vy kdo tomu rozumite, muzete mi prosim rict jaky rozdil je mezi svickama s oznacenim :

BRISK Silver DR17YS: http://www.autokseft.cz/B...VER-BR-1351-1351-nd138840

a svickama:

BRISK Silver DR17YS-9: http://www.eshop-rychle.c...cka-BRISK-Silver-DR17YS-9

Mam spadeno na tu druhou ys-9 ,ale nevim jestli je lepsi oproti prvni nebo cim se lisi (svicky jsou urceny pro vozidla pohanena LPG, CNG, TNG, METHANOL, ETHANOL a moje auto jezdi i na e85 proto chci davat na lphg protoze tam po spravnu maji byt, slecna co mi auto prodavala jaksi tohle ignorovala a davala klasicke svicky na benzin.)

Zaroven jsem pridam i zadost o raduu. Dneska zaclo moje auto vykazovat problem. Pri odstaveni plynu auto trosku skublo jako kdybych rychlejc pustil spojku ale ne jednou ale vickrat. Dale se ale delo i neco prazvlastniho. nevim jak to presne nazvat, nebo spise kterym vyrazem to oznacit jestli jako skubani, cukani, trhani nebo dokonce skakani motoru. Delo se tak v rozsahu otacek : 1800 - 3000. Nad 3000 byl klid, pod 1800 otacek taky klid. Nejcastejc se tak delo v rozmezi mezi 2000 - 2500 otacek. Auto tohle delalo pri odstavenem plynu nebo pri seslapnuti pedalu v rozmezi asi tak 1 - 3 centimetry (odhaduju orientacne) lidove receno pri lechtani nebo lehce seslapnutem plynu. Volnobeh auta je absolutne klidny. zadny zvukovy projev to ani nemelo pri tomhle jevu, avsak to rekneme skubani motoru to bylo citit a rucicka otackomeru mela prekmity do 1800 otacek jak treba u skodovky tachometr. kdyz jsem zkousel motor protahnout tak ze jsem chvili jel 50 km/h na dvojku pri 3000 -3500 otacek a pak jel na 3 50 pri dvou a pul tisice otacek tak chvili byl pokoj a po cca kilometru mozna dvou to zaclo zase.Auto jsem priblizne 50 kilometru roztacel pres 3000 otacek, sem tam jsem protahoval i ve spectru u 4 - 4500 otacek, a obcas jsem potahala motor az na 6000otacek. S autem jsem najel 100 km a pri ceste domu cca 90km ukazovalo denni pocitadlo km to uz nedelalo,ale jednou mam pocit ze tam bylo lehke cuknuti citit. Co se tyka tahu motoru, je jen lehce otupely nez pred timto, ale vykazuje i vyssi spotrebu. Bohuzel musim odhadnout podle palivomeru jenom ze stoupla na cca 12 litru na 100km. Tady ten jev se ale neprojevil pri tom kdyz motor byl v tahu tahu a mel 2500 otacek, ale delal to pouze pri normalni jizde kdy nebyl v tahu pod zatezi, delalo to nekdy dokopce, nekdy i z kopce, ale nejcasteji na rovince. a tak se chci zeptat. Muzou to delat svicky ktere jezdily na ethanol i kdyz nebyly urceny ani na e85 ani na lpg, ale pouze na benzin a navic ze uz neco maji nalitane (menila je predchozi majitelka tak nemam prehled kolik maji uz najeto a ona uz si nepamatuje ani kdy je menila.) nebo se mam pripravit na neco o dost horsiho? predem dekuji za odpovedi.

2016-10-18 23:38:20

Tak problem se nasel. uz zbyvaji ty tlumice a vymenit olej. Mozna me cekaji i tyčky rizeni. Jinak toho mechanika co ji delal auto bych zabil. Vzduchac jakysi dokrceny jinak i kdyz ma byt obdelnikoveho tvaru, druhou svicku nedotahl poradne, takze byl olej i pod ni a povolil bych ji rukou jenom bez goly. nicmene nasadil jsem teda ty BRISK SILVER DR17YS-9 a otevrel jsem autu sanitim, ze jsem vytahl airbox a nasadil jsem tam sportovni kuzelovy filtr ktery je otevrenejsi (pro etanolove auta se ma spravne pouzit otevrenejsi filtr). Takze v budoucnu asi dam airbox zpet a koupim do neho vlozku s vetsi propustnosti vzduchu. A pro odstrasujici priklad sem dam ten sajrajt co se tvarilo jako svicky, nevim jak dlouho to tam bylo.

2016-10-19 07:07:54

Příčin mohlo být více a u těch svíček si myslím že to byl spíše už jen důsledek. Určitě vyměň těsnění pod ventilovým víkem. V prostoru svíček nemá olej co dělat. Tedy nijak zásadně jim to nevadí, ale vadí, že utíká olej. Provoz na LPG a ještě tam rvát E85 (kdyžtak mě oprav, četl jsem tu tvou slohovou práci letem světem) není pro motor ani pro svíčky právě výhra. To škubání klidně může pokračovat v souvislosti s dosluhující zapalovací cívkou (resp.kabely), špatnou funkcí EGRu, odcházejícím palivovým čerpadlem, přicpaným palivovým filtrem, atd. Chtělo by to komplexnější diagnostiku palivového, zapalovacího a sacího systému.


Odpovědět

1  2  3