Fórum - Téma


Seřízení předvstřiku Omega 2.5td kdo udělá?


Fórum Omega B Seřízení předvstřiku Omega 2.5td kdo udělá?

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

1999 Omega B 2.5

21 diskuzí

Výkon motoru 95 kW (129 PS) . Palivo diesel. 5-rychlostní Automatická převodovka. Motor 2 497 ccm (152 cui), 6-válec.


1  2

2016-02-21 12:50:50

Ahoj,

hledám někoho kdo už dělal Seřízení předvstřiku na 2.5td, našel jsem zde spoustu témat, kde se radí, že je dobré to udělat, ale nevím o nikom kdo to už dělal, a bude ochoten to udělat na mém autě, samozdřejmně za rozumný peníz. Ideálně Brno, ale jezdívám i po moravě, takže může být i jinde.

Našel jsem v jednom tématu že by to mělo být relativně rychlé se právnými pomůckami, takže snad to půjde udělat na počkání.

Auto jede normálně,ale teplé starty jsou delší, a spotřeba mírně vyšší.

Podlě informací co jsem tady na foru našel by měl palubák na volnoběh ukazovat o dost nižší hodnoty než mých 1,2l/h.

2016-02-21 14:08:02

vikingcz: S Diagnostikou je to práce na půl hoďky. Bez diagnostiky je to o něco horší (nepřesné),ale i tak v pohodě, ale obávám se,že se tím hodnota na volnoběh nesníží a ani se startama to moc neudělá...to by jsi to musel mít rozkoplé hodně.

2016-02-21 14:09:06

vikingcz: Kdo by ti dovedl seřídit předvstřik na čerpadle, poradit neumím, ale se správným vercajkem by to skutečně problém být neměl a myslím, že tak do hodiny by mohlo být hotovo. Aktuální spotřeba nafty zobrazená na displeji BC (u zahřátého motoru, předpokládám) je skutečně vysoká, téměř dvojnásobná než by být měla a mohla. A píšeš o delších teplých startech - tedy že asi starter musí delší dobu točit motorem, než naskočí. Zkus v takovou chvíli jednu věc - polij čerpadlo studenou vodou třeba z PETky a pokud se start zlepší, může to být znak už odcházejícího čerpadla (ale třeba taky jen neseřízeného předvstřiku, nevím, nejsem ropák a žádné osobní zkušenosti s tím nemám.) Dej vědět, jaks pořídil.

2016-02-21 22:12:11

Já měl na omeze nastaven předvstřik, (když jsem testoval) od 0 až po 8 (má tam být 2,5-3,5) a žádné špatné starty se nekonaly, jen při 8 už lehce klepal a při 0 šel hůře ve vyšších otáčkách.Ale chytlo to vždy hned na drba.

2016-02-24 11:52:21

No ono to čerpadlo už má určitě pěkně nalítáno, ale zas když to nemá problém za jízdy, chtěl bych začít seřizováním. Právě u načatého čerpadla by to mohlo udělat rozdíl.

Pokus s politím vodou vypadá, že startuje stejně.

Koukal jsem na uchycení, a vypadá to na 3 šrouby hvězda 30, a pak seřídit tím šroubem podle poslechu, případně opatrně zkoušet o kousek na obě strany, jestli se zlepší nebo zhorší. Někde tady jsem četl, že to takto seřizovali podle aktuální spotřeby na palubáku.

Na ten ekcentrický šroub ale nemám nástavec, a i když jsem našel eshop kde takové věci mají, tak netuším který to je.

Asi budu dál shánět někoho, kdo je vybaven nástroji a znalostmi pro toto.

2016-02-24 14:26:25

Mě to ale také jezdilo v pohodě... auto jelo až 180km/h. Jenn to bralo kolem 9ti litrů. na volnoběh to ukazovalo 1,5l/h a když to bylo teplé, tak to blbě startovalo.

Tou horní hlavou se seřizuje dávka. Je to ale pakárna a hlavně,když tím hýbneš blbě (moc), tak už nenatočíš a vše potom bude pokus / omyl. Nevím..no asi bych nevymýšlel už vymyšlené, ale chápu Tě, že chceš 100pro vědět že je to tím a že nic jiného jako jiné čerpadlo to být nemůže.Mě to seřízení horní hlavy v servise Bosch stálo 500,- ze známosti.

2016-02-24 19:50:17

No za 500 bych to bral, za to seřízení, ale v servisech to chodí vetšinou tak, že neudělají nic, a napálí akorát mastný účet. Už jsem to jednou zažil.

Moc se mi do toho nechce, jak mně tak strašíš, že to můžu úplně rozdrbat, ale snad se ještě někdo najde, komu by to šlo jak po másle

2016-02-28 11:23:10

me za tepla ukazuje volnobeh 2,1,prumer mam kolem deseti ale realne je to asi o dva a pul litru mene.odzkouseno nekolikrat a je pravda ze jak se oteplilo tak mi to za tepla taky staruje dyl takze kdyby se nasel nekdo v okoli Prahy byl bych velmi vdecen:)) pritom vse ostatni je v cajku takze jedine to serizeni Diky za odpoved:)

2016-02-28 20:01:33

jen pro informaci.. moje 2.2-DTi ohřátá ve volnoběhu 0,5l .. za jízdy opravdu to co má psané v TP. Když se s ní sunu do 120km/h spotřeba nepřekročí dle počítače 5,6l. Pak reálná výpočtem medzi 2x plná nádrž do 5,8l. (Pozor Dlouhá trasa.. Ne popojížděčky.. Dlouhá trasa myslím 500 - 800 km)

2016-02-28 21:12:12

kralik.23: Hodnota 2,1 na volnoběh (pokud to tedy jsou litry za hodinu) je opravdu dost, ten šestihrnek by měl ukazovat tak kolem 0,7... Můj benzín zobrazuje podle nálady okolo 1,2 a když je v dobrém rozmaru, tož dokonce i 1,0-0,9...

2016-02-28 21:51:57

Pánové...

Pokud vám počítače zobrazují tak vysoké spotřeby ve volnoběhu, a i za jízdy máte vyšší spotřebu než ta, kterou máte uvedenou v TP, a ke všemu máte problémy se starty, zkontrolujte si váhy vzduchu. Nevím o tom, že by v autech byly průtokoměry, které by vám měřily množství paliva, které vám čerpadla odsají z nádrže. Jediný způsob pro ŘJ, jak se dopočítat množství spotřebovaného paliva je nepřímým výpočtem přes spotřebovaný vzduch (množství nasátého vzduchu měří právě váha vzduchu). Poměr mezi váhovým množstvím vzduchu a paliva u dieselu je přibližně 13:1, na rozdíl od benzínu, kde je to tuším 14,7:1 (když je lambda sonda vpořádku). Výpočet množství paliva se pak koriguje dle teploty a přepočítáva na objem – to je to co vám z nádrže ubude, a co vám zobrazí počítač. Když váha vzduchu váží vzduch nepřesně, potom budou i rozptyly mezi počítačem vypočtenou a vámi vypočtenou reálnou spotřebou a patrně proto jsou i problémy se studenými a teplými starty, v závisloti od toho jak moc a kterým směrem je váha vzduchu ujetá. Způsob, jak to potvrdit nebo vyloučit – půjčit si na čas a zkusit provoz s jinou váhu vzduchu. Přeci když láduji místo 0,5 l dva či tři krát tolik paliva, musí to být někde znát. Kde se ztrácí ten spálený výkon? Mají motory o to vyšší otáčky? Určitě nemají. Takže někdo řídící jednotce lže.. Asi nejspíš nějaký senzor.. V tomto případě nejspíš váha vzduchu. Není ale od věci zkontrolovat i senzor tlaku vzduchu a senzor teploty vzduchu. Vše se využíva k výpočtu množství paliva.

2016-02-29 07:49:05

marquis: A to je právě chyba omega co má váhu vzduchu nemá senzor teploty nasávaného paliva (tam se špatná váha může projevit na výkonu, spotřebě ale né na teplých startech a nebo velikosti l/h na volnoběh) a zase omega co nemá váhu, tak ten senzor teploty nasávaného paliva má (můj případ). Jjediné co v této chvíli jednotce lže je vstřikovací čerpadlo a jeho vadná část. I bez čidla tlaku vzduchu auto jede..jede sice jako atmosféra,ale jede a vůbec nemá vliv na velikost vstřikované dávky na volnoběh.

2016-03-01 21:34:50

Tak jsem vyčerpal možnosti přes své známé, kteří dělají naftová čerpadla, ale na moje auto přípravky nemají.

Takže znovu zkouším otázku z úvodu tématu, Nenašel by se někdo kdo by mi seřídil předvstřik, nebo aspoň někoho doporučil? Našel jsem na netu dvě firmy v Brně co to dělají, ale mám obavu, že po hodině čekání mi řeknou, že to mám hotovo, a ani na to nešáhnou....už se mi kdysi podobná věc stala....

2016-03-01 21:48:57

vikingcz: tak nezbyva nez to zkusit,zmenu bys asi mel poznat hned,jinak vratit:)

Venca49  
Václav
2016-03-01 22:06:56

vikingcz: Na seřízení předvstřiku potřebuješ jen trn na zajištění setrvačníku v HU 1.pístu a úchylkoměr s prodloužením.Předvstřik je u motoru do 200000km 0,95 +/- 0,02 mm, s více jak 200000km (to bude určitě) 0,90 +/- 0,02 mm.Jde to dobře,ale musí se znát správný postup seřízení.

2016-03-01 22:17:14

venca49: co je to prosim HU? Horní úvrat?

Venca49  
Václav
2016-03-01 22:22:03

kralik.23: Ano,už jsem to upřesnil.

2016-03-01 22:48:30

Zeptám se svýho servisáka jestli si na to troufne:)) ale to s tou vyšší ukazovanou spotřebou a čerpadlem má asi spojitost,možná že i ty pozdější starty za tepla,ale ten repas...

2016-03-02 08:42:36

Na seřízení předvstřiku je nejlepší diagnostika, gola 13tka klíč a kladivo. Nic víc. Na těchto motorech je to lepší seřizovat za běhu.Kuwa kdybych měl diagnostiku, tak Ti to seřídím. Nic na tom není. Největší drbání je s povolováním čerpadla.Je tam blbý přístup.

Uplně nejlepší by bylo seřídit i vačku at víš,že jsou rozvody ok a pak hledat dál.

Venca49  
Václav
2016-03-02 19:06:49

dawetds: Rád bych viděl to seřízení za chodu a kladivem.Počátek vstřiku(staticky) se kontroluje a seřizuje jinak.Právě,že za chodu motoru ne! Neblbni ho,prosím


Odpovědět

1  2