Fórum - Téma


sbíhavost


Fórum Agila sbíhavost

Informace o modelu: Opel Agila

Diskuze o vozidlu

2003 Agila A 1.0

2 fotek  |  21 diskuzí

Výkon motoru 44 kW (60 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 998 ccm (61 cui), 12-ventil.



2014-09-17 18:51:45

zdravím , tak jsem dorazil z STK a bylo mně řečeno že mám na přední nápravě 4mm rozbíhavost, je to špatně ? nebo to tak opel má, popř. kolik to má být děkuji, auto jede rovně nic se nesjíždí, chci mít jen klid.

Venca49  
Václav
2014-09-17 18:59:14

fichta79: Čtyři milimetry je dost,ale na STK koukají jen orientačně a nemusí to být přesné.Pokud se gumy nesjíždí,volant je rovně a nikam to netáhne,tak bych se nevzrušoval.Při nejbližší kontrole v servisu nech geometrii proměřit.Při měření má být sedadlo řidiče a spolujezdce zatížené 40kg (na každé straně).

2014-09-17 19:01:38

venca49: ok díky říkal jsem si taky že 4mm je moc, ale když to nic nedělá, samozřejmě to měřil bez zatížení.

2014-09-17 19:02:30

fichta79: Sbíhavost kol přední nápravy se obvykle uvádí v (úhlových) stupních (kupř. Omega (od r.v. 09/99) má uvedeno 0°10' +- 10'). Je-li 4mm hodně nebo málo, to neumím posoudit, nicméně už jen s ohledem na to, že dopředným působením sil mají přední kola tendenci se rozvírat, se jejich vzájemná poloha seřizuje v převážné většině na sbíhavost, přinejhorším na souběžnost. Pokud auto jezdí rovně, nikam netáhne a pneumatiky se nesjíždějí nerovnoměrně, může být v případě Agily vše v pořádku...

2014-09-17 19:06:26

colommbo: moc díky za rychlé reakce, jsem hned klidnější i když sem salámista, ale když se můžu zeptat tak se zeptám :)

Venca49  
Václav
2014-09-17 19:18:45

fichta79: To zatížení určuje typ zařízení - stolice na geometrii a výrobce.Dám ti hodnoty na Agilu.

2014-09-17 19:22:05

venca49: moc díky

2014-09-17 19:24:15

Shodou náhod jsem byl s Omou na geometrii včera.

Viz. obrázek

2014-09-17 19:32:58

vojta90: tomu rozumím super

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-09-17 21:00:25

Nezapomeňte na odlišnost v geometrii náprav. To co popsal Jirka platí pro nápravu, která je sunutá, tedy není to hnací náprava - viz Omega. Agila a ostatní "předohraby" se dělají naopak mírně rozbíhavé z důvodu přenosu tažné síly. Tj. síla motoru nejdřív pohne koly a ty teprve rameny a ty až potom pohnou karoserií (kola jedou napřed a právě ona mírná rozbíhavost se změní tahem motoru na "neutrální")


Odpovědět