Fórum - Téma


Samosvor z 3.0 automat na 2.2 106kw manuál


Fórum Omega B Samosvor z 3.0 automat na 2.2 106kw manuál

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2016-08-11 13:10:02

Ahoj,

chci se zeptat jestli mají diferenciály z výše uvedených verzí stejný převod, pokud ne tak jestli mi to po přehození bude točit míň/víc při stejné rychlosti. Díky za info :)

2016-08-11 13:12:31

semtex95: zcela urcite je prevod z 3.0 delsi - motor ma vetsi kroutak. tzn. ze z 3.0 na 2.2 budou delsi kvalty = linejsi auto, ale na dalkove jizdy uspornejsi.

2016-08-11 13:55:55

Motor 3.0 má převod 37/10=3,70

Motor 2.2 má převod 38/9=4,22

Tedy jak uvedl Biggest. Dáš-li do 2.2 dif z 3.0, tak se ti sníží otáčky motoru při stejné rychlosti. Auto bude mít větší maximálku na každý převod, ale bude to líné.

Ten převod 38/9 na 2.2 potvrzuji, osobně jsem to počítal (poměr otáček kardanu ku poloose) na své dvadvojce.

2016-08-11 14:00:55

Dík za info, bude to o hodně línější? Teď při cca 118km/h točím 3000 na 5.

2016-08-11 14:01:59

Dle mého zjištění na tuto otázku nelze odpovědět zcela obecně, vždy bude záležet na tom kterém konkrétním kusu diferenciálu...

2016-08-11 14:15:11

Zajímavé, díky za tabulku :D Každopádně z 3.0 by měl mít převod 3,700 když má samosvor? Línější to bude teda určitě jen je otázkou o kolik? Případně se dá použít samotný samosvor na namontovat ho do difu co mám?

2016-08-11 14:22:35

kvůli mně známé tabulce jsem počítal otáčky kardanu a poloosy, abych zjistil, který ze dvou možných difů tam je (když jsem řešil eventuelní náhradu)

Pokud by platily převody uvedené výše, měl bys na každý převod při stejných otáčkách motoru vyšší rychlost o 13 km/h (neplatí pro topspeed na 5ku - motor by pravděpodobně neměl dostatek výkonu překonat jízdní odpory a na otáčky maximálního výkonu by se tak nedostal)

Zda jdou střeva difu "přešroubovat" při zachování talířového a kuželového kola netuším.

2016-08-11 16:07:29

semtex95: Nee, aspoň podle té tabulky může MV6 mít dif se špérou s oběma převody, 3,700 i 3,900, fakt asi záleží na konkrétním provedení. A pokud se nemýlím, jen samotná špérová střeva by měla jít přehodit do jiné skříně...

P.S. Ohledně možnosti přehození vnitřku difu zkus napsat Davidovi, jestli se ozve, má s tím, tuším bohaté zkušenosti. http://www.club-opel.com/member_detail.php?id=4090

2016-08-11 16:34:01

Prehodit velke ozubene kolo a je to. To urcuje prevodovy pomer.

2016-08-11 20:38:12

Díky za rady a info. Jen jak zjistím jaký převodový poměr mám vlastně v diferáku? Rozdíl 3,9 vs 3,7 je taky tak velký? Těch 13km/h se mi zdá celkem dost.

2016-08-11 21:02:02

semtex95: rozdil 13 km/h neni moc. a to jak line ci svizne urcuje hodne prubeh vykonu spis nez jejich maxima. mas primovstrik? ja osobne mam delsi kvalty radsi.

2016-08-11 21:08:23

tak jak jsem již uvedl-počet otočení kardanu (vstup diferaku) na počet otočení poloosy.Tady pozor,druhá poloosa musí být "zamčena",jinak napočítáš dvojnásobek na výstupu.

2016-08-11 21:26:07

Biggest:oba uvedené motory jsou atmosférické nepřímovstřiky. Třílitr je už na krouťák dobrý objem, ale ta dvadvojka při daném převodu má v těžké omeze dost práce to svižně rozhýbat. Já to považuji za dobrý kompromis mezi dynamikou a hlukem či spotřebou při dálničním tempu.

Pokud přešroubuje talířové kolo, bude mít převod 37:9, tedy nepatrně lepší dynamiku na úkor spotřeby a rychlosti.

Omega 2.2 není žádný trhač asfaltu ani řezačka zatáček. Pokud bych nejezdil 80% cest po městě, dal bych tam ten třílitrový dif celý jak je a užíval si nižší otáčky.

2016-08-11 21:33:28

biggest: V Omegách není, zaplaťpánbu, žádný benzínový přímovstřikový motor a koukám, že Z22XE má stejnou převodovku R25 jako moje Omča, akorát s delším stálým převodem 4,22 oproti mým 3,90. Čtyřka je přímý převod, pětka 0,761 (Omča 0,845.)

mirpie: Dobrá poznámka, při níž jsem si teprve vzpomněl, díky! Kopejda dvadvojku měl a říkal, že odspodu je přecjen trochu letargická a aby "jela", musí se prostě víc točit. Přidat k tomu ještě "delší" diferenciál - mno, nevím...

2016-08-12 06:06:45

jen rýpnutí do slovíčkaření: 4,22 je proti 3,9 kratší převod. Kardan udělá proti jedné otáčce poloosy (kola) otáček 4,22, tedy při stejné rychlosti vozidla motor více točí (při stejných převodovkách) a vozidlo tak nevyvine při stejných otáčkách kardanu proti převodu 3,9 vyšší rychlost.

jo, ta stávající "dynamika" dvadvojky není nic, co by tě zatlačilo do sedaček. Do cca 3300 ot/min se tomu moc nechce a pak už se dá říci, že to ochotně zrychluje (pokud auto není naloženo na dovolenou), než to zase při 6000ot/min umře. Pokud tazatel není "závodník" a nebude auto s delším difem trápit po městě (větší prokluzy spojky), pak znatelně delší dif by se dal použít. Já si na dálnici či okresce umím představit snížení otáček, horší by to bylo s tím zrychlením při předjíždění.

Příjemným bonusem by byla absence starosti o přesnosti rychloměru - bere signál z ABS čidla na poloose, tedy otáček kola a tam by se nic nezměnilo.

Vyjádřeno v číslech: při stejné rychlosti vozidla a stejné převodovce točí motor u difu 37:10 (3,7) proti 38:9 (4,22) o 520 ot/min méně.

2016-08-12 09:39:44

Je to trochu mimo tema ale zaujimalo by ma aký efekt by mal samosvor z 3,2 V6 na mojej 2,5 V6, evidentne sa tu do toho niektorý rozumeju a tak vopred dik za odpoved pripadnú radu.

2016-08-12 09:57:24

frencisou: podle vyse uvedene tabulky si nejdriv na diffu najdi svuj Alphacode - 2,5i tam ma povicero moznosti. Pak muzes zacit neco resit, jak na to koukam tak muzes mit kde co. cim vetsi prevodovy pomer tim sviznejsi auto a mensi maximalky na jednotlive rychlosti. a naopak. cim mensi je cislo "Ubersetzung" tim delsi prevod a linejsi auto, ale vetsi maximalka. Naftaci maji prevodovy pomer mensi, protoze maji vetsi kroutak a "utahnou tu vahu".

2016-08-12 17:46:30

... a nižší maximální otáčky motoru, tak se to "dohoní" na převodech.

2016-08-12 17:53:21

mirpie: To není rýpnutí, já to beru, bo si furt nějak nemůžu zapamatovat, jestli vyšší číslo u převodu značí převod rychlejší nebo silnější...

2016-08-12 19:30:50

Dík, nejspíš to tam hodím. Dif. můžu mít za 1800,- komplet jen nevím v jakém stavu... je to z bouračky na předek. Rok výroby 1998. Vůbec nemám tucha jak se to pohybuje... Co říkáte na cenu?


Odpovědět

1  2