Fórum - Téma


Samosvor omega B


Fórum Omega B Samosvor omega B

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3  4  5 ......... 9

2010-09-26 16:19:05

Ahoj kamarádi Opláci, našel jsem na štítku diferenciálu písmena FJ a kód 80 a podle těch tabulek, které jsou na internetu, by to neměl být samosvorný diferenciál. A písmenkový kód FJ jsem v tabulkách vůbec nenašel, takže vůbec nevím, co mám za diferenciál. Dá se případně ještě jiným způsobem identifikovat, zda je diferenciál samosvorný? Pokud by někdo měl navíc nepotřebný diferenciál se samosvorem, tak prosím dejte vědět přes interní poštu. Mám Opel Omega 2,5TD.

Děkuji Rendys

2010-09-26 21:25:27

Na 100 procent to poznáš,když odšroubýš zadní dekl a na té kleci diferáku bude mimo jiných čísel "S45"

2010-09-26 23:07:40

čau, tak sem se dival do tabulek a FJ tam je a neni to samosvor! ja mam doma jeden a jeden na autě, ale ten co mam vytaženej napřed musim skouknout jestli to je na 100% samosvor. kola mě hrabaly sice dvě ale chovalo se to trošku jinak jak ten co mam ted,možna tam už byl vydechlej motor

2010-09-27 19:00:12

No já jsem zase narazil na problém,že můj samosvor má celkový poměr 3,9 a tudíž by to sice pekelně zrychlovalo,ale maximálka by na 5 při 4500 ot/min 180 km a to je blbý...i kdybych maximálku nevyužíval,tak při 130ti by to zbytečně točilo...Skusím jen přešroubyt. ten můj pastorek a talířový kolo do toho obalu se samosvorem...Snad jsou z výroby kola stejně široká a nebude se muset seřizovat zubová vůle.

2010-09-28 14:52:41

Ahoj, jaký zadní dekl a na té kleci diferáku máš na mysli? Nebyla by fotka?

2010-09-28 19:32:03

No je to ten zadní dekl,jak jsou do něj našroubený čidla na ABS ...Takhle to nějak vypadá když ten dek sundáš.

2010-10-17 15:56:44

Ahoj Omegáři, mám omu kombi 2.0i r.v.95, 85kw takže je to lenivec, moc nerozumím těm poměrum -co je rychlejší a co silnější, můžete někdo poradit z jaké motorové verze bych tam mohl dát diferák aby to bylo silnější a mělo menší maximálku? doma mám navíc diferák z Omy sedan 2.5td r.v. cca95, byl by tam nějaký rozdíl? Bylo by to silnější nebo slabší a rychlejší? Díky za radu

2010-10-17 19:18:46

Ahoj,v podstatě ty čísla znamenají,čím vyšší číslo,tak tím je měnší maximálka,ale auto má zase sílu a lepší zrychlení.

Tobě by spíš pomohlo na oživení diferák z těchto modelů (kodu motoru) Y22XE, Z22XE, X25XE, Y26SE

FS,FU,GG,GR, tam je poměr 4,222 a Ty máš pravděpodobně 3,900

2010-10-23 12:31:37

Dawe, dík za info, ale nevím kde hledat který kód je jaký motor, máš nějaký odkaz nebo můžeš mi prosím napsat jestli v těch kódech je i ten motor 2.5TD r.v. cca 95- 97, z kterého mám doma ten náhradní difer?

Na ten difer jsem se díval a ten štítek co má být nahoře je asi urvaný protože tam nic nebylo, takže z toho diferu toho moc nevyčtu, a sundávat ten zadní dekl moc nechci protože namám to těsnění co tam příjde, nevím jaké tam přijde nebo jestli stačí to dát na červený silikon na motory, Další věc je Olej, origo opel olej stojí kolem1500Kč v prodejně "náhražek" náhradních dílů mi dali olej castrol pro diferaky ale stál jen2kila/litr, tak to se mi zdá až moc levné,a nevím jestli tam nemůžu něco přidřít nebo nějak poškodit, slyšel jsem že když vyliju starý hustý olej s těmi mikrošponami a naleju nový čistý tak se to pročistí a můžou se vytvořit vůle a bude to hučet, ale když tam je fakt humáč tak nevím co je menší zlo, stačí tam litr nebo to je něco přez litr? Má už s tím někdo zkušenosti kolik tam přijde a jestli mu to začalo hučet?

...ale těším se na sníh, to bude centrifuga

2010-10-23 21:51:48

No pokud je to diferák z 2,5td a 95-97,tak by tam mělo být z auta X25DT ,ale pokud ten štítek tam není,tak ten kod zjistíš stejně jen tím,že to zešroubíš.

Jinak já to odšroubil a žádný těsnění tam není....ale sundat to musíš,abys věděl na 100% co tam máš.

S tím olejem bych to nějak moc neprožíval...já určitě olej za 1500,- kupovat nebudu a tak tam dám obyč,ale radit Ti to nebudu...pak to bude na mě

2011-01-05 23:05:58

Rada všem kteří chtějí zjistit jestli mají na autě samosvor nebo ne:

Stačí zvednout autu jedno zadni kolo heverem, vyřadit a skusit pootočit kolem. ( Hlavně si to založte! :)

Jestli to jde zlehka tak to samosvor není, nebo má totálně sjetý lamely. (repas 800kč)

Pokad je to samosvor půjde to dost ztěžka a auto se bude snažit popojet ve směru točení. Ztěžka to půjde asi tak, že budete potřebovat na otočení obě ruce pokud nejste nějáká hrozná bedna! :D

Jestli je auto oběma zadima kolama ve vzduchu tak i totalně sjetá špéra bude točit obema kolama stejnym směrem! Pokad nemate v prd*li celej diferak tak, že ozubení na kleci/mrkev dělájí větší odpor jak tření lamel.

Nepisu sem zadny domenky, jen vlastni zkusenosti.

A doufam ze to nekomu usetří čas a gumy při zkoušení typu: Hrabe mi jedno nebo obě!? :D

A co se týče ovladatelnosti a spotřeby gum:

Ovladatelnost je lepší i horší podle toho jakej ste řidič. KDyž někde švihnete zatáčku takovim rázem že by se vám normálně rozhrabalo jedno kolo. tak špéra udrží trakci, v krajních případech rozhrabe obě kola. Takže místo toho že zapálíte jednu pneumatiku a přestanete zrychlovat, vystřelíte ze zatáčky jako z praku... V případě že svůj kočár umíte řídit...

Kdo to neumí tak toho spíš z krajní situace zachrání nešpéra protože místo toho aby dostal smyk a havaroval tak se mu roztočí jedno kolo. tím pádem zpomalí a nic se nestane... Viz naše drahé polovičky.. :)

A spotřeba pneumatik? U mě je? OBROVSKÁ!

Ale to je asi proto že jakmile je trochu mokro tak se neudržím a lítám všude kde to jde dveřma napřed. :) Ale pokad ji nebudete dráždit jako já a budete ji mít hlavně kuli zimě, tak si nemyslim že by to spotřebu gum něják výrazně ovlivnilo.. Jinak je to dobrej zimní pomocník.. Jak já řikám, auto se nezastaví.. :D kdež nejede auto dopředu tak prdel cestuje doleva, doprava ale nezastaví se.. :D

A co se týče oleje tak například já bych neriskoval tam dát obyčejnej.

To to párkrát někde vyšlete bokem a lamely vám schořej jak papírovej čert! A budete muset dělat repas za 800! :D A nevim jaký specifikace má OPEL ale já do své špéry liju CASTROL SAF-XJ je to olej určenej do samosvorů japonců a BMW. Stoji v Autokelly 700kč/litr a když ho kupujete přes správný lidi tak 550kč/litr.. i levnějc.. Olej za 1500 to je fakt dost :D Ale jet tam obyč se mi zdá loterie... Do motoru taky nenalejete hydraulickou kapalinu...

Špéře zdar! :-]

2011-01-06 08:51:55

Ahoj...docela vyčerpávající

Od klasickýho oleje jsem už opustil...Mi v práci děláme oleje Fuchs a světe div se v jejích katalogu je u Omegáckýcho diferáku se samosvorem jen pomlčka.....volali jsme tam a byl nám doporučenej olej co stál cca 150,- prý se taky používá v samosvorech...tet máme inventuru a tak to neřeším,ale jak budeme moct zase nakupovat,tak Ti zjistím to označení.

Jinak já mám ten diferák z MV6... po odšroubení víka jsem našel tu značku S45 to znamená,že tam samosvor je...dokonce než jsem to auto koupil (jen kvůli dveřím) tat ten původní majitel dal na youtube videa,jak to rasovali na lloukách.pak přejel na asfalt a dělal kolečka....ALE když s ním potočím jak říkáš,tak se chová jako obyčejněj diferák....netočí se oba dopředu

Ten repas dělá kdo? a nebo si dokážu ten diferák zrepasovat sám? Než bych ho dal na auto,tak bych ho teda rozšroubyl.

2011-01-06 17:57:08

Pokad se ti toci kazdy kolo jinam a kardan stojí tak to nemusi bejt chyba ve špéře. Muzes mit taky velkej odpor od kardanu resp. převodovky.. (s tím že máš vyřazeno tak něják počítám)

Jmenovitě toho člověka co rělá repas lamel neznám ale Kamarádi si to u něj nechávali dělat a prase je to dovedena fakt dobře. Budu se snažit sehnat kontakt. A je z Prahy.

Repas spočívá v to že se špéra rozebere a vyndaj se z ní lamely, pokad maj drsnej povrch je dobrá , pokať je sedřená - kovově lesklá -> repas. Občas bejvaj připečená kousky povrchu lamely i na jejím protikusu... to se pak musí srovnat třeba sousrtuhem..

Zrdavá lamela:

http://img89.imageshack.us/i/dsc00643i.jpg/

Spálená lamela:

http://img718.imageshack.us/i/dsc00642w.jpg/

2011-01-08 11:55:52

Noo já to mám jednodužší tím,že ten diferák mám vymontovanej a točím přímo poloosou a druhou rukou držím unašeč od kardanu....jak se trošku oteplí,tak to asi rozeberu a uvidíme...jinak bych za ten kontakt byl rád...Prahu mám celkem z ruky,ale jednou týdně tam jezdí naše firemní auto a tak by to asi šlo poslat takhle.

2011-01-08 21:34:35

omega, která má protiprokluz nebo kontrolu trakce, tak nemá samosvorný diferenciál

2011-01-08 22:03:24

samosvor byl většinou za připlatek ale to neznamena že když je TC tak neni samosvor!

2011-01-08 22:36:14

Ta moje omega co jsem koupil na náhradní díly je 3,0 MV6 automat. Kontrolu trakce TC má a při odmontování víka tam samosvor je....nebudu se hádat jestli to měli a nebo né,ale jestli né,tak si to asi první majitel vymrčel

2012-10-04 11:17:24

Ahoj vsichni, muzete mi prosim nekdo zmerit prumer hrusky (pastorku) a toho ozubenyho kola? Pripadne zda vite, jestli to jde prehodit z BMW, mam ted pripraven 6ti-kvalt, ale potrebuju zmenit prevod tak na 2,6-2,8.

JInak bych si akorat pohorsil.

2014-03-01 18:26:03

Ahoj všichni, sorry že otvírám staré téma ale nemá někdo doma samosvor na omu?

 vlastta  
vlastimil
2014-03-01 22:31:52

slavek7: skusil bych spis inzerci (poptavku) ale myslim ze se bude blbe zhanet - bylo jich malo (za priplatek).......


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 9