Fórum - Téma


Sacie potrubie virive klapky


Fórum Insignia Sacie potrubie virive klapky

Informace o modelu: Opel Insignia


1  2

2016-01-20 22:50:00

Pani zdravim Vas.

Mam problem na insignii so sacim potrubim. Diagnostika vypisala: P2015 virive klapky-magneticky ventil. Auto ide normalne. Neviem ci to nebude nahodou s tym motorcekom co ovlada tie klapky. Asi pred 3mesiacmi som daval vypnut cez diagnostiku EGR ventil ale s tym to asi nebude ale rozhodol som sa ze ho dam do povodneho stavu ale dufam ze sa mi auto neda do nudzoveho rezimu uvidim. Nemal.to uz nahodou niekto z vas rozobtrate alebo ten istý problem.

Dakujem za odpovede.

2016-02-14 20:28:36

Tie výrivé klapky su tam kvoli EGR. Zmiešavaju a nastavuju optimálne zloženie vzduchu a spalín.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-02-14 21:25:46

brembo: To je chybná informace, EGR je k mísení spalin s nasávaným vzduchem a vířivé klapky mají na starosti zvýšení kroutícího momentu v nízkých otáčkách motoru. Všeobecně platí že osmiventový čtyřválec lépe táhne od spoda a méně ve vysokých otáčkách, proto vznikli šestnáctiventily ale ty mají problémy s výkonem v nízkých otáčkách. Proto u 16v vznikla vychytávka prostě ucpat jeden sací kanál ze dvou u všech 4 válců v nízkých otáčkách a při postupně se zvyšujících otáčkách tento kanál postupně otvírat.... Je to dobrý systém ale háklivý na nečistoty které právě zejména u dieselů vpouští do sání EGR ventil...... Tento systém mají i víceválcové motory a dokonce i benzínové motory kde je to označováno jako Twinport.....

2016-02-19 12:23:41

Dakujem za odpoved.

Uz som to cele rozobral, vymena motorceka co ovlada virive klapky vsetko vycistene+ EGR a nove tesnenia bola to piplacka ale stalo to za to.

Vsetko funguje ako ma.

Este raz DAKUJEM

2016-05-17 20:50:57

Muselo íst dole vstrekovacie čerpadlo,aventuálne čo všetko sa muselo odstránit,aby išlo dole sacie potrubie?

2016-05-18 07:55:22

peterb, neurobil si nejaké fotky, ktoré by si mohol vložiť sem do vlákna ?

2016-06-14 06:46:01

spencer: fotky som mal ale blbou nahodou som stratil telefon. Ked budete chcet popripade poradit rad pomozem

2016-06-17 18:15:05

Nazdar. čo všetko okrem sacieho potrubia muselo von? No a kolko trvala cca demontáž. Vdaka.

Ali
2016-06-18 07:26:05

peterb: museli ísť dole aj rozvody?

2016-06-19 07:30:46

ali: rozvody nemusia ist dole stacia dve skrutky je to tam na to pripravene. Neviem ako to nazvat na ozubenom koliesku uplne hore kde je remen uvidis dva zavity naskrutkujes skrutky aby sa ti nepretocili rozvody. Sorry ze to pisem jak laik ale robil som to prvy krat. Demontaz mi trvala dlhsie lebo som nevedel ako nato. Teraz by to bolo rychlejsie. Keby si potreboval treba aj nove tesnenia ktore som musel objednat priamo v opli. Stare tesnenia mam tak mozem hodit aj foto

2016-06-19 07:32:28

brembo: skusim najst video podla ktoreho som to robil aj ked to nebolo uplne presne

2016-06-21 13:14:48

peterb: Chci se zeptat jestli se musí vyndat čerpadlo,protože konec potrubí klapek je za nim

a jsou tam štefty s maticemi dost hluboko. Nemám problém s klapkami,ale na konci potrubí za čerpadlem kde je připojena voda na hlavu motoru mi to trochu teče. Je to neblbější místo na motoru. Díky

2016-06-21 13:56:21

Páni, trochu o klapkách:

http://www.auto.cz/klapky...chteji-znicit-motor-96035

bad64  
2016-06-21 17:22:33

pavelll: Dobrý den při registraci na club Vám mimo jiné byla doporučena stránka o doplnění profilu o vozidlo a motorizaci kterou jste zřejmně opomenul(a).Pokud vozidlo Opel nevlastníte stačí zapsat v Nastavení Změna profilu a dále ve VZKAZUJI vozidlo Opel nevlastním.Pokud budete tyto údaje nadále ignorovat může se stát,když budete potřebovat nějakou radu tato ignorace se obrátí proti Vám tím,že se nedočkáte odpovědi.Pokud máte vozidlo utajené je to jako by nebylo doplněno jelikož ho nevidíme.Super-Administrátor

2016-06-24 17:21:33

myslím,že demontáž alebo aspon uvolnenie čerpadla je dovodom nutnosti fixácie rozvodov. Inak by to nemalo zmysel-nutnost zásahu do rozvodov.

2016-06-26 07:04:36

pavelll: ahoj ano cerpadlo musi ist dole.

2016-07-10 20:18:28

Na Madarskom fore som našiel info o tom,že staršie modeli dieselových Insignií zvykli nasat vírivé klapky. Jednalo sa o modeli do roku 2009,v 2009 sa už začali montovat inovované sacie potrubia. Samozrejme motory po nasatí niektorej klapky boli tažko poškodené. u niektorých došlo k poškodeniu motora už po 150 tisíc km. Taktiež sa tam odporuča demontáž a vyčistenie MAP senzora každých 80 tisíc km.

2016-07-25 23:55:46

Dufam ze Vam to pomoze:

http://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=19&t=1896

2016-07-26 20:57:54

Dakujeme. Je to nádherná pakáren.

2016-07-30 15:08:10

Tu je video o vírivých klapkách,zrejme ide o upravu sacieho potrubia,polštine príliš nerozumiem.

https://www.youtube.com/watch?v=0-aBmooMTKc

Dnes som to pozeral,a ovládanie klapiek mám vybrakované. To je zrejme i dovod,prečo povodný majitel menil rozvody predčasne,pri 110 tisíc. To ma trochu sklamalo,chystal som sa na chip,ale zrejme bude upravený soft,takže to bude zložitejšie.


Odpovědět

1  2