Fórum - Téma


Ruční sepnutí pal. čerpadla


Fórum Astra F Ruční sepnutí pal. čerpadla

Informace o modelu: Opel Astra F



2016-09-12 18:26:36

Zdravím,

mám v Astře namontované LPG do sacího potrubí, takže na plyn jde přepnout ihned po nastartování (nepřepíná se automaticky po zahřátí, jak je to u sekvenčního vstřikování).... tím pádem jezdím jenom na plyn a na benzín jenom startuju.

Jenže už podruhé jsem nenastartoval vůbec, protože se nezaplo benzínové čerpadlo a bez toho to na plyn přepnout nejde.

Zkusil jsem zapnout relé palivového čerpadla přes OP-COM. Relé cvakne, ale čerpadlo se nerozjede (běžně jde slyšet, jak po otočení klíčku zabzučí a natlakuje potrubí).

A tak se ptám, jestli jde čerpadlo zapnout přes OBD konektor??

V mojí bývalé Mazdě to šlo, ale ta byla z roku 94 a ještě neměla OBD2, ale nějaký speciální japonský konektor.

2016-09-12 18:52:10

Jen ještě dodám, že když se to stalo poprvé, tak jsem to auto zkoušel roztlačit (nevěděl jsem, že nejede čerpadlo) a samozřejmě to nechytlo. Zkoušel jsem to nastartovat asi 50x a když už jsem chtěl do sání stříknout trochu propan-butanu, tak jsem tomu dal ještě jednu šanci a ono to chytlo a jelo úplně normálně.

Dneska jsem to startoval pomocí toho OP-COMu a nakonec se to povedlo nahodit, protože stačí, aby se ten motor jednou otočil a pak už to jede na plyn. Zajímavé ale je, že když jsem to pak zdechnul, tak už to zase šlo nastartovat normálně, takže to čerpadlo opět ožilo.

Napadlo mě, že bych přes tlačítko natáhl 12V z baterky a připojil to za to relé přímo na čerpadlo. Je to sice řešení na prd, ale ještě rok (do konce technické) to musí vydržet, pak půjde do šrotu a za tu dobu snad seženu nějaké pěkné Géčko nebo Háčko.

2016-09-12 19:30:13

karburator: já bych čerpadlo zapojil na přímo po klíčku a přidal vypinač

2016-09-12 19:36:53

Budu to muset nějak udělat, protože je pěkně blbé, když někam jedu a nevím, jestli pak zase odjedu :D

Ještě mě napadla jedna věc. Bývalý majitel si na čerpadlo namontoval tajný vypínač. Ten jsem hned po koupi vyhodil (kdo by takovou herku kradl, že?) a ten přerušený kabel jsem spojil čoko svorkou.

Je možné, že za ty tři roky ten kabel zoxidoval a sem tam prostě blbě vede proud.

Nebo může být špatný kontakt v tom relátku.

Někde bych doma měl mít relé na 12V 30A, tak ho zkusím vyměnit.

2016-09-12 19:52:11

karburator: čokoládu vyhod kabel sletuj a zaizoluj

ta čokoláda to je časem v autě velmi problémový spoj já je nedávám

2016-11-15 10:07:57

Problém vyřešen. Opět musím říct, že Němci u výroby (navrhování) Astry nepřemýšleli.

Asi před 14ti dny čerpadlo přestalo fungovat úplně. Takže jsem ho potřeboval vytáhnout a otestovat. Jenže je tak deb*lně umístěné pod autem nad zadní nápravou, takže přístup úplně na h*vno Přitom mohlo být úplně jednoduše přístupné přes kufr, kdyby aspoň trochu uvažovali.

Každopádně jsem čerpadlo vytáhl a zjistil jsem, že mínusový drát od krytu k čerpadlu je vadný. Bohužel ani po výměně čerpadlo nejelo, takže jsem ho musel vyměnit.


Odpovědět