Fórum - Téma


ručička teploty AF X16XEL


Fórum Astra F ručička teploty AF X16XEL

Informace o modelu: Opel Astra F


1  2  3

2012-05-01 10:19:41

někdy mi příjde,že jde hrozně rychle nahoru teplota ... čím to asi může být ?

2012-05-01 10:37:31

Na takovou otázku těžko nějak sofistikovaně odpovědět, Marti, a to předpokládám, že máš na mysli teplotu motoru a ne současné hice jak ve francouzském Nice... Jednak co to je "hrozně rychle" a i to "hrozně rychle" může každej vnímat jinak, druhak jaká je třeba v tu chvíli aktuální teplota okolního vzduchu, třeťak jaká je třeba v tu chvíli vlhkost okolního vzduchu, čtvrťak jaká je aktuální zátěž motoru (jestli jede člověk od začátku po rovině nebo vyjede do kopců...) - to by musel člověk vyloženě porovnávat za totožných okolních podmínek a na stejné trase. Pokud je to "jen" tvůj dojem a motor jinak pracuje normálně, nepřehřívá se a neubývá chladící kapalina, tak bych to na tvém místě nijak neřešil, jsou v tom životě lidským i motoristickým důležitější věci...

2012-05-01 10:45:39

Samozřejmě teplotu motoru,to sice ano,ale když mi vyleze teplota na 100 stupnů,tak to není normální a když zapnu topení a musím to dát na teplej vzduch,tak jde dolu,a když mám studenej vzduch tak jde nahoru,tak je mi to divný a žádné jiné auto nám to nedělalo.Nevím jestli není chyba v termostatu a jak pracuje,jsem lajk a tak se ptám zda se něco dovím

2012-05-01 10:58:09

F-ková Astra toto dělá celkem často. Stačí chviličku popojíždět v koloně a už to letí nahoru. Sice ti teplota vyleze na 100 stupňů (podle budíku, kterej není úplně přesnej), ale pokud funguje sahara tak jak má, není se čeho bát. Páč sahara spíná okolo 95-98 stupňů. Alespoň, takhle sem to měl já.

2012-05-01 11:04:22

Tož to je jiné kafe, na takhle konkrétně položenej dotaz už se dá reagovat líp, třeba jako tudve Honza...

bad64  
2012-05-01 11:08:13

HonzaL má pravdu já to měl na F astře také a tak jsem vyměnil termostat,který otevíral v 85°C a ještě jsem si udělal že jsem si mohl manualně zapnout saharu když bylo potřeba a byl klid

2012-05-01 12:29:04

takže teda objednat novej termostat a mělo by to být v poho.No mě to právě bylo divný,když třeba jedeš v kopci nebo někde stojíš dlouho v koloně,tak ta teplota šla strašně nahoru a jak jsem se rozjela a jela,postupně padala dolu,já jsem právě vždycky radši zastavila a nechala to chvíli schladnout a pak to bylo zase oka než zavařit motor,tak ted už aspon vím,že se toho nemám bát děkuju .

2012-05-01 12:30:43

Tu saharu najdu kde ... omlouvám se,že se tak vyptávám jsem v tomhle lajk,ale ráda se dozvím více věcí,pač toto auto mě velice zajímá a chci na něj udělat nějaké ty úpravy :)

2012-05-01 13:21:48

Výměna termostatu si myslím, že to nevyřeší. Jenom to jakoby oddálí, otevře se sice v 85 stupních, ale stejně při "větším popojíždění", to poletí nahoru, dokud nesepne sahara. Sahara (takový slangový výraz) se nachází na hladiči. Je to takovej velkej větrák.

Ono obecně by měl termostat začít otvírat někde okolo 90-92 stupňů. A někde okolo cca 105 stupňů by měl být plně otevřen. Teplota cca 85 stupňů mi přijde už jako na hraně, vezmu-li v potaz, že i teplota okolo 80 stuňů může být považována za normální provozní. A to, že to uvaříš okolo 100 stupňů se neboj, jelikož je v chladícím systému tlak (cca 1-1,3 bar) tak bod varu je okolo 125 stupňů.

2012-05-01 13:50:22

Takže ta ručička co ukazuje teplotu,tak nemusí ukazovat dobře , no tak to jsem nevěděla,ale ted už si to budu určitě pamatovat, už se toho nebudu bát, že bych zavařila motor,a co by to teda vyřešilo nebo je nějaké řešení na to ? Nebo to prostě nechat být a jezdit .

2012-05-01 14:14:56

Taky záleží na tom, jak starej je to auťák a jak se o něj kdo před tebou staral, může být už i trochu zanesený chladící systém a zejména chladič, pokud v chladícím systému někdo včas a průběžně neměnil nemrznoucí kapalinu, z níž se vyčerpala aditiva bránící tvorbě usazenin, ale to nechci předjímat a strašit... Na nadměrné ohřívání motoru může mít vliv vícero čunitelů - to zanesení systému a chladiče (ten může být zanesený sajrajtem i zvenčí z náporové strany), termostat, špatně fungující větrák chladiče se saharou (sahara není větrák, ale ten plastový či kovový trychtýř kolem větráku u chladiče.) A teploměr na palubce může taky ukazovat jinak, než je skutečnost, na to může mít vliv samotný ten budík nebo snímací čidlo - je toho moc. Prostě jezdi podle svýho citu a hlídej ručičku, ať neleze do červenýho, jen bacha třeba na to zastavení a chladnutí - pokud takhle zastavíš, vypneš motor a budeš čekat, až to vychladne, tak to taky nemusí být dobře, bo ti při zastavení oběhu kapaliny může v motoru skokově narůst teplota a může to být taky malér, lepší je zastavit a nechat motor běžet na volnoběh, pokud teplota nebude dál stoupat... Je toho zkrátka dost a dost...

2012-05-01 14:24:02

Taky jsem to nechala na volnoběh,ale teplota šla stále nahoru,tak jsem se toho bála a zaparkovala a nechala to chvíli bejt,no to budu hlídat a nechám to pročistit a vše zkontrolovat a koupím tam vše new aby to bylo ok,mám ráda,když je auto v pořádku,no nevím jak se ten dotyčný přede mnou o ní staral,ale měl jí prý 7 let a v pohodě no tak já se o to budu starat asi trošku víc a líp,aby mi ještě vydržela nechci ji dávat pryč když ji mám krátce a je to už 3 astra kterou máme,ale tahle je moje.Ručičku hlídat budu a vyměníme a uvidíme

2012-05-01 14:25:50

Neříkám, že by ta ručička neukazovala dobře, ale ne úplně přesně.....prostě je to cca +/- 5 stupňů.

2012-05-01 14:29:39

to Marti: a tak je to správne a tak to má byt...

2012-05-01 14:32:57

To mi někdy příjde že neukazuje dobře ani ručička na nádrž tak vše brát s rezervou a nebát se jet dál

2012-05-01 14:39:32

Opatrně s tím čištěním chladícího systému. Osobně, když už, taky bych koupil jenom novej termostat a chladič ( a ten jenom v případě, že se bude nějak nerevnoměrně prohřívat) a dal novou chlad. kapalinu. Páč pokud necháš chladící systém "důkladně" vyčistit (různé průplachy, přípravky proti usazeninám atd.) chce to pak pořádně a dlouho zkontrolovat (ne jenom prostor motoru, ale i kabinu-topení)....páč na 99 procent to začne někde téct. Ony totiž tady různé přípravky uvolní i tzv. funkční usazeniny, které "těsní".

2012-05-01 15:00:06

Souhlas! Však já taky neradím čistit, moje úvahy byly charakteru toliko obecného...

2012-05-01 15:07:27

To je asi nejlepší řešení koupit nové

2012-05-01 15:20:29

Já tu svoji piksli plánuju propláchnout. To co vyteklo při výměně radiátoru topení bylo jako průjem. I když se to vypařilo z podlahy tak tam zůstal viditelný flek. Co asi bude jinde

Když tomu šlápnu na krk tak taky mi leze teplota docela vysoko, ale zatím to funguje a beru to s rezervou. Například Xantia taky hřála hodně. Běžné teploty byly kolem 95st. a bylo to prý ok. Hyundai hřál mnohem míň a to se mi líbilo víc. Prostě každé auto hřeje/ukazuje jinak

2012-05-01 15:30:06

No to je sice pravda,ale někdy to děsí když vidíš tu ručičku stoupat a stoupat rychlostí blesku :D no to já když na to šlapnu,tak jde dolu , asi divné ?


Odpovědět

1  2  3