Fórum - Téma


Rozvody Z14XEP


Fórum Astra H Rozvody Z14XEP

Informace o modelu: Opel Astra H


1  2

2016-10-02 14:20:23

Mno, s těma rozvodama je to asi tak, že jejich výdrž není navěky, ale měla by být taková, jako je životnost auta. Ovšem, z podstatné části jejich opravdovou životnost ovlivňuje hlavně styl jízdy a terén, kde auto jezdí, plus počet startování a vzdálenosti jízd. U malých městských aut, jako třeba Corsa a pod. se řetěz mění klidně ještě před 100tkm, protože je prostě "vycukaný" z krátkých tras po městě a častých startů. Naopak první motory Z22SE vůbec tyto problémy neměly, protože řetěz prostě prasknul po pár desítkách tisíc km, kvůli nějaké konstrukční vadě ty další už vydržely víc, ale selhával zase pro změnu napínák, nebo praskaly vodící lišty. To samé mají i motory Z22YH defakto doteď neustále a proto se při výměně doporučuje použít napínák z motoru Z20NET, který má být konstrukčně spolehlivější. Ono vůbec...motory GM a jejich rozvodové mechanismy, je kapitola sama pro sebe, viz zkrácení intervalu u motorů s řemenovým rozvodem u aut starších ročníků, kde u konkurence byla výdrž běžně dvojnásobná...

borča: není v normě...určitě ne to co jsem minule slyšel A osobně bych se na shell úplně vybod, zrovnatak jako na dexos a použil olej úplně jiný.

2016-10-02 14:27:37

borča: vše je jen o domluvě a známostech v dnešní době.. odpumpovali mi z barelu 5l oleje:)

2016-10-02 14:34:24

ondra01: Jaký olej doporučuješ ? Ale Opel přece dává do svých aut ten Dexos 2, nebo ne ?

2016-10-02 14:41:07

gregusadam: Prosím Tě, jak se Ti podařilo do příspěvku propašovat ty odkazy na webovky dodavatelů náhradních dílů ? Já když se o něco podobného pokusím, tak hned mi naběhne hláška o porušení pravidel ....

2016-10-02 14:44:53

borča: sam nevim ale minule mi dali BAN a nemohl jsem psat asi 14 dnu a ted jsem ti chtel napsat vzkaz a psalo mi to ze mam BAN:D takze fakt nevim zkopiroval jsem odkaz cely a slo to... zkus to bez http://

2016-10-02 14:57:16

borča: Každý máme to svoje ověřené, každopádně Dexos2 je norma GM, dřív bylo GM-LL-A-025 nebo taknějak...a je to olej defakto jen schválený pro long life výměny, což je kravina a motoru to prostě nesvědčí, takže můžeš použít kdejaký jiný olej se specifikací odpovídající ACEA A3/B3-B4 a 5W40,nebo 5W50 a dodržovat výměnou lhůtu 1 rok a 15000km max.

PS: Colommbo tady vychvaluje pořát Sunoco, já mám zase jen pozitivní zkušenosti s Liqui Moly, nebo Mobil, či Mobil1 a totálně u mě propadl Total Quartz 9000

2016-10-02 15:31:24

ondra01: Já měním po 10.000km a vychází to aokorát na rok. K té kvalitě olejů - od hodně automechaniků jsem slyšel názor, že mezi značkamu prakticky nejsou rozdíly, protože základní surovina je stejná od jednoho výrobce.

2016-10-02 16:00:10

borča: To se říká, ale o základní surovinu ani tak nejde, jako spíš o aditiva, které si každý výrobce do oleje přidává a díky nim se teprve získají potřebné vlastnosti produktu. Nevím, jestli jsem ti to minule říkal, ale u obou vecter jsem to poznal vždycky při prvních ranních startech, kdy třeba na polovině km mezi výměnami mi začal rachotit řetěz, za tepla pak i hydrostavy a u jiného oleje to zase nedělalo. To byl hlavní důvod, proč už Total nekoupím. Hlavně u VB jsem těch olejů vyzkoušel dost, ročně ho měním i 3x . U céčka jsem experimentoval ze začátku a teď už jen LM. Taknějak jsem postupem času u něho zůstal a když mrknu do motoru, vidím jen čisté součásti a po nánosech karbonu ani stopy.

2016-10-02 16:52:59

ondra01: Od LM jsem našel toto, ale spíš je to do Forda, ten používá ty hodně řídké (rychloběžné)oleje-

LIGUI MOLY Special Tec 5W-30 5L

Specifikace

SAE 5W-30

ACEA A1 / B1

API SL

FORD WSS-M2C 913 A

FORD WSS-M2C 912 A1

FORD WSS-M2C 913 B

ILSAC GF 2

FIAT 9.55535-G1

2016-10-02 17:37:13

borča: ACEA A1/B1 do normálních motorů NEBRAT Oplí Dexos 2 je prvoplánově určen hlavně do naftových motorů s DPF, proto má taky ACEA C3 a nižší obsah popelovin, fosforu a síry. V benzínových motorech svou (a ne špatnou) službu taky udělá, ale musí se měnit max. po 15tis.km. Dlouhé výměnné intervaly netřeba komentovat vůbec a jak už tu psal Ondra - do normálních motorů nejlépe (a výhradně) "plnotučné" oleje ACEA A3/B3 (popř. B4 - pro přímovstřikové motory) a klidně i to mnou vychvalované Sunoco...

2016-10-02 17:45:41

colommbo: Co myslíč tím normální motory ? Dcera měla Ford Ka a tam je tento typ oleje předepsaný. Nemyslím, že by tam měla nenormální motor ...

2016-10-02 17:50:28

borča: I Ford Ka měl normální motor(y). Každý ať si do motoru svého auta lije, co je mu libo a také ať věří, čemu chce (a osobně se už nemíním s nikým dohadovat či někoho přesvědčovat.) O tom, co předepisuje výrobce (auta/motoru) a co je pro motor samotný dobré a správné se vedou sáhodlouhé diskuse - šedivá je teorie, však strom života zelený...

2016-10-02 18:22:54

borča: je to vcelku jednoduché koukej na oleje 5W40 ACEA A3/B3-B4 nic víc tě nemusí zajímat. Když budeš chtít něco ještě lepšího, tak 5W50 se stejnou ACEA. Vůbec nehledej podle typu vozu a motoru, protože ty mazací plány se u jednotlivých výrobců někdy dost liší a nabízí samozřejmě ty nejdražší možné varianty olejů 0W-30 a jiných vodiček.

2016-10-02 18:34:38

ondra01: OK, ale konkrétně pro Astru Z14XEP je předepsán olej 5W/30, nikoliv 5W/40.

P.S. Po výměně ABS problém setrvává, takže chyba asi v software.

Kontakt s panem H. již navázán.

2016-10-02 19:01:49

borča: to je předepsané vlastně pro všechny motory... Klidně by si tam mohl dát i 10W40, 5W50, 10W60 atd, na tom v našich klimatických podmínkách nesejde. To předepsané ber jako základ, nic víc.

PS: mě bude za týden dělat rozvody


Odpovědět

1  2