Fórum - Téma


Rozvody z14xe nastavení


Fórum Astra G Rozvody z14xe nastavení

Informace o modelu: Opel Astra G

Diskuze o vozidlu

2004 Astra G 1.4

11 diskuzí

Výkon motoru 66 kW (90 PS) při 6000 ot./min. Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 389 ccm (85 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, Z14XE.



2016-07-19 09:59:59

Ahoj, v létě mi auto při prvním startu v teplotách nad 30°C špatně startuje - jakoby běží na tři válce a pak se chytne a je to OK. Další věc je že při prudkém sešlápnutí plynu auto jakoby rychle vcucne velké množství vzduchu a v klapce se ozve hlasité cucnutí (viz video - nahrané před rozebráním rozvodů). Dále se mi po nastartování rozjasní podsvícení palubovky po cca dvou vteřinách. EGR jsem tam neměl - nevím. Žádná chyba v diagnostice není, kontrolky chyb nesvítí. V tomto stavu jezdím dlouhé vzdálenosti již rok a kus od koupi a auto furt jezdí. Jen je to otravné.

Chtěl jsem udělat rozvody (řemen, kladky, napínák). Mám 115tis km. Při výměně jsem zjistil, že rysky na horních kolech, které pohání vačkové hřídele mi nelícují (viz obrázky)

Autu věnuji pravidelnou údržbu:

  • nový vzduchový filtr, palivový filtr, svíčky, vyzkoušena jiná (ověřená) zapalovací lišta, vyčištěná klapka, zkontrolovány/vyměněny všechny možné hadičky, nový drážkovaný řemen, vyměněn vadný katalyzátor za nový, cca před rokem všechny tři díly výfuku nové, olej 5W40 a olejový filtr pravidelně po 10tis.km.

Mé dotazy:

1) Víte někdo jak má vypadat postavení vaček na vačkových hřídelích, když mám kola rozvodů ryskami přesně k sobě? Čili tovární nastavení. Je možné, aby se kola protočila? Na vačkových hřídelích by měl být výlisek určující vzájemnou polohu kola a vačkového hřídele. Když levé kolo posunu o zub doprava je již ryska pod úrovní osy.

2)Může mít cucnutí v klapce nějakou spojitost s těmi prapodivnými rozvody. Klapka se na volnoběh neotevírá, ale saje se přes ní hodně vzduchu - je to tak OK - nebo má kmitat (regulovat)

3) To zpožděné rozjasnění podsvícení palubovky je normální nebo mám kouknout i na můstek v alternátoru?

Vím že je to náklad dotazů, ale nikde jsem nenašel podrobnější návod k motoru Z14XE (X14XE má jinak řešené časování co jsem dohledal). Potřeboval bych nejlépe fotku nějakého funkčního nastavení rozvodů.

Díky Jarda

2016-07-19 17:32:28

Tez mam problemy se startovani pri vedrech toci ale nenaskoci musim vypnout a. Napodruhe naskoci krasne rozvody me teprve cekaji

Venca49  
Václav
2016-07-19 19:54:12

jrimnac: Nastavení rozvodů je na obrázku.Na správnou polohu rysek na vačkových kolech je potřeba přípravku.Mám za to,že to máš nastavené dobře.Důležité je i poloha vodního čerpadla,obr. IV,rysky tak jako na obrázku.Dále správné napnutí napínací kladky,napínat proti pohybu hod.ručiček.

2016-07-19 22:18:17

venca49: Jo, jo. Tohle znám, to je klasika. Jeden z dalších rozdílů je ten, že se vodní pumpa nijak nenastavuje. Má jen jeden zářez. Podle něho pasuje na jedno místo a hotovo. Pak už stačí jen napnout kladku na správnou hodnotu.

Já ale hledám informaci, kde mají být vačky při určité poloze horních rozvodových kol nebo při horní úvrati. Z knížky "Jak na to F/G/H" mi to nikde neukazují pro motor z14xe. Je to tam pro jiné motory (obecně benzím 1,6L, ) a krásně pro nějakou naftu. Mrkni do "Jak na to Astra G" strany 175 až 179. Je tam vždy nakreslena určitá poloha rozvodových kol a k tomu poloha vaček.

Díky Jarda

Venca49  
Václav
2016-07-19 23:47:59

jrimnac: Vačková kola jsou usazena na vačkový hřídel na kolíky.Jiná poloha není možná,pokud nejsou kolíky ustřižené.

2016-07-20 07:33:21

venca49: Jo to je dobře vidět na podobném motoru ve videu https://youtu.be/oX_8Vxc9DB8?t=527

Já potřebuji informaci stylu: Když jsou horní rozvodová kola šipkami k sobě ukazuje sací ventil druhého válce kolmo nahoru a výfukový ventil třetího válce kolmo nahoru. Nebo něco v tomto duchu. Jednoduše řečeno: "Pokud máš horní rozvodová kola správně v horní úvrati ukazuje sací vačka toto a výfuková druhá to. Ideálně to zjistit na funkčním motoru Z14XE. Pak můžu na 100% vyloučit, že je chyba v časování rozvodů a můžu jít hledat jakoukoliv jinou závadu.

Možná, že jsem se na začátku nesprávně vyjádřil co potřebuji, ale nyní už by to mělo být jasné.

pozn: Ono to auto jede i když jsou horní rozvodová kola posunutá o +-zub. Zkoušel jsem možnosti kdy jsou šipky horních rozvodových kol proti sobě nad osou šroubů (to je tam nyní), šipky pod osou šroubů. Auto jsem kopil a dlouho jsem jezdil na nastavení levé rozvodové kolo pod osou a pravé nad osou a toto se jevilo jako to "nejlepší" z toho všeho neideálního.

Díky Jarda

2016-07-20 09:08:58

venca49: V tom videu v čase 11:59 je vidět, že má sací ventil prvního válce mírně vpravo a výfukový ventil druhého válce mírně vlevo. Pokud nastavím vačku kolmo nahoru a pootočím rozvodové kolo o jeden zub doprava nebo doleva, udělá to na vačce, která je kolmo, stejné naklonění doprava nebo doleva jako ve videu a na mé fotce (vačka ukazuje "do růžku"). Zkusím to nastavit podle videa a uvidíme.

Čus Jarda

Venca49  
Václav
2016-07-20 19:03:16

jrimnac: Nevím jestli byla dělána nějaká větší oprava motoru,nebo ne, ale také mohou být namontované jiné,nebo jiná vačková hřídel,z jiného typu motoru.Je to jen úvaha,ale blbosti se dějí zejména v praxi.

2016-07-20 21:39:24

venca49: Tuto možnost jsem si doposud nepřipustil. Zkusím dohledat díly co tam mají být a porovnat je se současným stavem. Já velkou opravu motoru nedělal.

Nevím ani zda měl být v tomto typu motoru původně EGR. Konektor, kabely navíc ani nic podobného tam není. Kabeláž v motoru je origo zabalená a místo EGRu záslepka GM. U výfukových svodů je v hlavě motoru cesta zpět do EGRu zaslepená. Jednotka nic nehlásí.

Uvidím jestli s tím nějak pohnu. Musím dohledat polohu a typ vaček a kol.

Díky Jarda

2016-07-20 21:50:10

jrimnac: Motor Z14XE by EGR ventil mít měl:

Z14XE

Bauform: R4

Steuerung: DOHC

Anzahl der Ventile: 16

Bohrung (mm): 77,6

Hub (mm): 73,4

Volumen (cm³): 1389

Leistung (kW bei min-1): 66 / 6000

Drehmoment (Nm bei min-1): 125 / 4000

Verdichtung: 10,5 : 1

Motormanagement: Multec S

Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt

Steuerung: Zahnriemen

Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator

Eigenschaften: E-Gas, Tempomat

Verwendung: Astra G (F13CR, AF13-II), Corsa C (F13WR/CR, AF13)

2016-07-20 22:46:01

colommbo: Ahoj, díky za cennou informaci. Až dořeším časování kouknu na to. Diskuzí na téma EGR je zde na fóru bezpočet a nemá smysl to v tomto vláknu ani začínat.

Díky Jarda


Odpovědět