Fórum - Téma


Rozvody opel frontera B 2.2 dti


Fórum Frontera Rozvody opel frontera B 2.2 dti

Informace o modelu: Opel Frontera



2015-09-03 17:44:48

Opel frontera rozvody,fota,postup doplním

2015-10-15 13:35:35

jo jsem se potil když jsem to fotil

2015-10-18 21:15:53

Prosím o radu:

1) Lze sehnat za rozumných podmínek elektronický servisní manuál, který je uvedený na jedné z fotek? nebo jakýkoliv jiný na motory Y22DTH (88kW)

2) Postup při výměně gumiček (o-kroužků) na vstřikovačích – demontáž / montáž vstřikovačů, vačkového hřídele, utahovací momenty atd.

3) V sobotu jsem demontoval sání včetně EGR s tím, že to vyčistím, a našel jsem jednu vířivou klapku upadlou a zaseklou v sacím kanále (na prvním válci). Uvažuju, že ty zbývající tři vyhodím taky. Máte s tím někdo zkušenost ?

4) Lze resetovat servisní interval (svítící kontrolka na palubce) bez připojení na diagnostiku? Pokud ano prosím o postup.

Venca49  
Václav
2015-10-18 21:31:03

gsyncro: Pročti fórum,je tam něco co potřebuješ napsáno.Hledej.Jen namátkou:

http://www.club-opel.com/...vodu-x20-dth-49836?kols=2

Je to stejné i u tvého motoru.

Utahovací momenty-směrné hodnoty

Nm

Kryt na víko hlavy válců

8

Vratný ventil výfukových plynů namontovat na horní díl sběrného sacího potrubí

8

Hnací kotouč na klikový hřídel

603)

Spouštěč na blok válců

45

Sběrné výfukové potrubí na hlavu válců

221)

Upevňovací šroub vodicí trubky tyčové měrky oleje

8

Tlumič (napínací zařízení) na upevňovací konzola přídavných agregátů

20

Víko diferenciálu na kryt diferenciálu

20+ 30 °2)

Tlumič (napínací zařízení) na napínací zařízení

20

Víko (olejové čerpadlo) na skříň rozvodu

8

Víko skříně rozvodu (vstřikovací čerpadlo) na skříň rozvodu

6

Tlumič torzních kmitů na klikový hřídel

150 + 45° + 15°3)

Hrdlo škrticí klapky na sběrném sacím potrubí

5

Přítlačný kotouč na setrvačník

15

Dynamický snímač kontroly hladiny oleje na olejovou vanu

8

Sběrné sací potrubí-horní díl na sběrné sací potrubí-spodní díl

8

Dolní část sacího sběrného potrubí na hlavu válců

221)

Vstřikovací potrubí na vstřikovací trysku a vstřikovací čerpadlo

30

Vstřikovací potrubí na vstřikovací čerpadlo a držák vstřikovací trysky

30

Vstřikovací čerpadlo na blok válců

25

Akcelerační pedál na čelní přepážku

6

Vodicí lišta (duplexní rozvodový řetěz) na skříň rozvodu

8

Vodicí lišta (Simplex-rozvodový řetěz) na skříň rozvodu

8

Vodicí lištu a napínák řetězu namontovat na diferenciál

9

Generátor na držák generátoru (příruba chladicí kapaliny)

35

Převodovka na blok válců

60

Žhavicí svíčky na hlavu válců

10

Upevňovací konzola pružného lůžka motoru (vlevo) na převodovku

35

Upevňovací konzola pružného lůžka motoru na skříň rozvodu

50

Držák vstřikovacího čerpadla na vstřikovací čerpadlo

20

Držák vstřikovacího čerpadla na blok válců

20

Držák generátoru na hlavu válců

20

Držák pružného lůžka motoru vzadu na převodovku

80

Držák pružného lůžka motoru na upevňovací konzolu pružného lůžka motoru (vlevo)

55

Držák pružného lůžka motoru na upevňovací konzolu pružného lůžka motoru (vpravo)

55

Držák pružného lůžka motoru na pružné lůžko motoru (vlevo)

55

Držák pružného lůžka motoru na pružné lůžko motoru (vpravo)

55

Snímač impulsů klikového hřídele na blok válců

8

Napínací zařízení drážkovaného klínového řemene na upevňovací konzola přídavných agregátů

42

Napínák řetězu na jednotku vyvažovacího hřídele

90 + 30°

Potrubí chladiva na nádržku odlučovače

20

Potrubí chladicího média na potrubí chladicího média, sací strana (skříň čističe vzduchu)

20

Palivové potrubí na vstřikovací čerpadlo

25

Čerpadlo chladicí kapaliny na skříň rozvodu

20

Potrubí chladicí kapaliny na automatickou převodovku (M10)

35

Potrubí chladicí kapaliny na mechanickou převodovku (M8)

20

Potrubí chladicí kapaliny na blok válců

35

Ložiskový můstek klikového hřídele na blok válců

20

Víko ložiska klikového hřídele na blok válců

90 + 60° + 15°3)

Potrubí přeplňovaného vzduchu na turbodmychadlo

8

Potrubí přeplňovacího vzduchu na víko hlavy válců

3

Skříň větráku na chladič

5

Skříň čističe vzduchu na karosérii

5

Magnetický ventil-vratného vedení výfukových plynů na podběh kola

4

Magnetický ventil plnicího tlaku na podběh kola

4

Magnetický ventil-přepínacích klapek na podběh kola

4

Pružné lůžko motoru vzadu na držák

55

Pružné lůžko motoru vzadu na přední nápravnici

55

Pružné lůžko motoru (vlevo) na karosérii

20

Pružné lůžko motoru vpravo na karoserii

35

Pružné lůžko motoru (vpředu) na převodovku

60

Pružné lůžko motoru (vpředu) na přední nápravnici

55

Transportní závěs motoru na hlavu válců

20

Víko ložiska vačkových hřídelů na hlavu válců

15

Kolo vačkového hřídele na vačkový hřídel

90 + 60° + 30°3)

Výpustný šroub na olejovou vanu

10

Spínač tlaku oleje na blok válců

30

Těleso čističe oleje na blok válců

20

Vodicí trubka pro měrku oleje na blok válců

8

Zpětné potrubí oleje turbodmychadla na turbodmychadlo

8

Zpětné olejové potrubí turbodmychadla na blok válců

20

Sací olejová trubka na olejovou vanu

8

Vstřikovací trysky oleje na blok válců

22

Přívodní olejové potrubí turbodmychadla na turbodmychadlo

20

Přívodní olejové potrubí turbodmychadla na blok válců

20

Olejová vany na převodovou skříň (M10)

40

Olejová vany na převodovou skříň (M8)

20

Olejová vana na blok válců

20

Kyvná páka na pérovací jednotku

65

Víko ojničního ložiska na ojnici

35 + 45° + 15°3)

Kolo na náboj kola

110

Řemenice na čerpadlo chladicí kapaliny

20

Hadicové spony hadic nasávaného a plnicího vzduchu

3,5

Setrvačník na klikový hřídel

45 + 30° + 15°3)

Senzor tlaku přeplňování na držák

4

Senzor chladicí kapaliny na hlavu válců

18

Senzor tlaku přeplňování na hrdlo škrticí klapky

8

Senzor tlaku přeplňování na sběrné sacího potrubí-horní díl

8

Kolo vstřikovacího čerpadla Simplex na vstřikovací čerpadlo

28

Skříň rozvodu na blok válců

20

Napínací lišta rozvodového řetězu na blok válců

20

Opěra spouštěče na spouštěč

7

Opěra spouštěče na blok válců

25

Opěra sběrného výfukového potrubí na sběrné výfukové potrubí

25

Opěra sběrného výfukového potrubí na blok válců

25

Těleso termostatu na hlavu válců

8

Traverza vstřikovací trysky na hlavu válců

2)

Vratné potrubí na turbodmychadlo

30

Vratná kladka drážkovaného klínového řemene na upevňovací konzola

35

Podtlakovou nádržku přepínacích klapek na sběrné sací potrubí-spodní díl

8

Spodní upevňovací šroub generátoru na skříň rozvodu

35

Spodní držáky chladiče na přední nápravnici

15

Vakuové čerpadlo na hlavu válců

8

Kondenzátor na chladič

5

Uzavírací šroub (napínák řetězu Duplex) na skříň rozvodu

60

Uzavírací šroub (napínák řetězu Simplex) na skříň rozvodu

60

Šroubová zátka regulačního ventilu tlaku oleje na skříň rozvodu

40

Uzavírací šroub přetlakového ventilu (olejové čerpadlo)

50

Přední nápravnice na karosérii (všechny šrouby)

90 + 45° + 15°3)

Přední výfukové potrubí na sběrné výfukové potrubí

20

Těleso přídavného ventilátoru na chladič/kondenzátor

5

Spojovací hřídel na spojovací hřídel řízení

22

Hlava válců na skříň rozvodu

20 + 30° + 5°3)

Hlava válců na blok válců

25 + 65° + 65° + 65° + 65° + 15°3)

Víko hlavy válců na hlavu válců

8

  • -------------------------------------------------------------------------------

1) Použít novou(é) upevňovací matici(e).

2) Nový upevňovací šroub pomocí oříšku Torx a prodloužení (bez kolečka, popř. řehtačky) pevně dotáhnout, upevňovací šroub potom zatáhnout dále o 360°

3) Použít nový(é) upevňovací

2015-10-19 08:48:09

gsyncro: no určitě to jde sehnat stahni si autodata nebo workshop je tam vše

2015-10-20 23:40:35

Dík za typ, odkaz a podklady, autodata3.38 jsem rozchodil, ale je to moc povrchní, potřeboval bych schemata el. propojení čidla+čerpadlo+ŘJ+OBD, do budoucna se může hodit i rozvod podtlaku.

Za toho půl roku co ji mám, jsem se na ní celkem vyřádil, myslím offroad jízdy+chiptuning.

Zvýšení výkonu o cca 15+20kW bylo znát (už to nemá daleko od trhače asfaltu), ale vyřadit takto EGR zatím nešlo (programátor nemá čas), tak jsem to vyřešil přídavným emulátorem nabízeným kolegou na fóru.

Řeším, co s tou klapkou, jestli se urvala stářím nebo tím přetlakováním, protože to až tak sasr. nebylo, že by se kousla. Pokud to vyhodím komplet (a pokud to plnilo funkci, jakou mělo), je možné nebo téměř jisté, že tím zvýšeným výkonem propálím písty (asi by to chtělo kované písty).

Další věc je kabelový svazek od konektorů čerpadla. Izolace je na něm spečená a částečně rozpadlá (teplota + stáří, auto je z Italie), takže po jedné divoké jízdě se na palubovce na chvíli rožnula červená kontrolka a následoval nouzák. Diagnostika vyhlásila tyto kódy: P1222, P0335, P0340, P0400. Vím čeho se týkají, ale doufám, že by to neodešlo všechno současně a bude problém v tom kabelovém svazku se špatnou izolací.

Padání nafty předchozí majitel vyřešil montáží přídavné el. AC pumpy před palivový filtr, takže výměna filtru, včetně následného odvzdušnění je pohoda.


Odpovědět