Fórum - Téma


Rozvody OMEGA B 2.5TD


Fórum Omega B Rozvody OMEGA B 2.5TD

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

1994 Omega B 2.5

31 diskuzí

Palivo diesel. 4-rychlostní Automatická převodovka. Motor 2 497 ccm (152 cui).


1  2

 Meloun
2014-08-16 22:46:07

No hned jak jsem ho koupil (2 měsíce) tak jsem vyměnil olej. Předchozí majitel s tím min rok nejezdil a měl tam nalitou HX6 Shell 10W-40, tak jsem to tam dal taky a po 5k jsem zrovna dnes měnil. A ten starý jsem porovnal s tím mím a můžu říct že původního majitele je jak melasa proti mému dnešnímu vyjetému.

2014-08-17 04:44:46

colommbo: Třeba u HTP 12 ventilů řetaz přeskakoval při startu než se natlakoval hyd. napínák, vodící lišta byla krátká, po face (u fabie) už byla lišta delší a řetaz nepřeskakoval. U HTP 6 ventilů (náš případ) neskákal řetaz, ale podpalovaly se ventily, není náš případ, na motoru máme natočeno 260 tisíc a stále je to v pohodě (r.v.05)

2014-08-17 10:30:03

meloun: Pokud auto celý rok stojí, není to pro něj nic dobrého a pro motor už vůbec ne, starý olej (v případě naftového motoru plný sazí) se v motoru pěkně usadí a zalepí všechno, co může. Je rozumné a naprosto správné, žes olej vyměnil brzo (mohlo to být klidně ještě dřív... ), další výměnu bych doporučoval opět po max. 5tis.km (notabéne tenhle motor má, jestli se nepletu, výměnné lhůty sedm a půl tisíce km, víš to...?), motor je potřeba novým olejem aspoň trochu vyčistit, vypláchnout...

 Meloun
2014-08-17 11:05:09

colommbo: Vím , nekde jsem to o těch 7k četl, sle kde . Jelikož jsem na ten řetěz sahal když to bylo v provozní teplotě (ale i tak si myslím, že by to volné nemělo být je-li tam i nějaký pružinový napínák, já nevím), tak jsem šel dnes ráno za studena a to už bylo docela napnuté. Tak nevím jestli byl rozvod zrovna nějak blbě natočený vlivev vypnutí motoru, ale dle mého rozumu je to asi blbost. Co ty na to? A mám tam lejt nějakou tu sra.ku? Nemám s tím vůbec zkušenosti, jen někdo říká, že je to špatně, že to uvolní bordel a ucpe kanálky, jiní zase pravý opak. Já jsem jen obyčejný "dráteník", který se občas v něčem od mala hrabe, ale zatím jen benzín. Díky za rady

2014-08-17 11:58:22

meloun: Taky nejsem žádný odborník-motorář, ale co vím, tož ty všelijaký čističe motoru jednak nejsou žádný zázrak (většinou to jsou látky na petrolejové bázi) a tedy to rozhodně není tak, že se do motoru nalijí a po nějaké době a vypuštění oleje je motor čistý, není třeba se tak bát uvolnění úsad, a druhak (vy)čištění zasratého motoru je dlouhodobá záležitost a nejlepší je používat třebas levnější (ale potřebné specifikace splňující) olej a zkrátit intervaly výměny - olej samotný je nejlepší postupný čistič. Napínák řetězu bude, jak už psal Kopejda, kombinace hydraulického systému a pružiny zajišťující napnutí řemenu v době, kdy v motoru (ještě) není potřebný tlak oleje a stejně jako ty si myslím, že na napnutí řetězu vliv momentální postavení motoru mít nebude. Shrnuto a podtrženo - v motoru je nový olej, další výměnu udělej nejpozději zas po pěti tisících km a nech to zatím být, nevytáčej motor zastudena, myslím, že se to bude pomalu ale jistě zlepšovat...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-08-17 12:20:22

Tenhle horní řetěz pohání jen vačku, nemá s časováním vstřikování paliva nic společného (táhne jen časování ventilů - vačku a vývěvu), spodní řetěz od klikovky na čerpadlo ano (postavení čerpadla vůči klikovce - pístům). K volnému řetězu na vrchním kole mě napadá jedině že při vypnutí chodu motoru mohl při dotáčení kousek houpnout obráceně ve směru točení (komprese) není to nic neobvyklého. Napínák pne právě levou část (při zpětném otočení motoru řetěz mačká napínák a druhá strana se lehce uvolní) a pravá je jen ve vodítku směrem ke kolu čerpadla..... Zkus to pozorovat víckrát po vypnutí motoru..... Při prvním otočení startérem se řetěz ihned dopne.....Nejspíš bych to neřešil......

http://www.club-opel.com/...allery_detail.php?id=1556

 Meloun
2014-08-17 12:21:39

colommbo: Taky jsem se tak ráno rozhodoval, jak píšeš, protože jsem celou noc nespal a když jsem usnul tak se mi zdálo, že mi klepe jeden ventil do pístu , ale naštěstí jsem se vzbudil díky tomu brzo, běžel k autu, sáhnul na řetěz jak jsem psal víše a otřel jsem si čelo a a nastartoval. Jelikož jezdím hodně a dálky, tak bude výměna cca za měsíc. Myslíš i olej kaufland nebo lidl, pokud bude ok specifikace? Nějak to nehoním, jen při předjíždění když musím.

Ještě jednou díky za rady a trpělivost, hodně jsi mě uklidnil a všem ostatním samozřejmě taky

2014-08-17 12:38:23

meloun: Bude-li specifikace v pořádku, je vpodstatě zcela jedno, o jaký olej se jedná, kdyby byl motor nový a třeba ještě trvala záruka, možná by to bylo něco jiného, ale v tomhle případě to neřeš. A Michal (Kopejda) na to asi klápl správně, mně vůbec nedocvaklo, že se vlastně jedná "jen" o ten horní kratší řetěz... Děkuju, Michale!

 Meloun
2014-08-17 12:44:40

kopejda: To houpnutí mě právě napadlo, protože jsem večer ještě vyjížděl z garáže a ráno to bylo napnuté jak jsem psal víše. S čerpadlem máš pravdu, to mi nedošlo. A s tím problikávání, může mít na to vliv předvstřik? Včera jsem kolem toho běhal celý den, vše ostatní se zdá ok, nevím jen vstřiky a předvtřik na diag mi nějak právě na volnoběh lítá od cca 1,7-3,5 a požadovaná hodnota 2,7. Proto jsem koukal na ten řetěz. Nic méně mi diag hodně blbě komunikuje s touto omou, u VB a OB V6 2,5 mi fungovala OK, vždy načte hodnoty jen na krátko a pak se sekne a musí jít zpět a znovu se připojit a tak pořád dokola, než zkouknu vše co potřebuju. Ještě jsem zjisti, že když brnku na plyn, tak aby to nepřesáhlo 1500 ot. tak když to padá dolů u 1000 ot. se to na okamžik přibrzdí než to spadne na volnoběh a chybu to nehlásí. A když brnku na plyn a přesáhne 1500 ot. tak když to padá dolů tak se to už u 1000 ot. nepřibrzdí a napíše chybu č. 64 Řízení množství paliva mimo rozsah. To se stane po každé když to chvíly klape na volnoběh a pak brnku nad těch 1500 ot.. Ale když brnkám na plyn pořád posobě od toho prvního, tak už se to objevuje jen ojediněle. Je to jako kdyby to dělalo jen když je to s turbem. Čidlo plnícího tlaku je fungl nové (i hadička), váhu a EGR (hadičky nové) jsem zkoušel postupně odpojit a beze změn. Filtr vzduchový nový. Tak už mě napadl právě tem předvstřik nebo by to mohly dělat i vstřiky (to se mi, ale nezdá, nemá to co zjistit)?

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-08-17 13:41:32

meloun: K chybě č. 64 - je to snímač množství paliva (IRC vstřikovacího čerpadla), můžeš zkontrolovat na ECU odpojeném konektoru. Snímač zdvihu čerpadla by měl mít 90-110 ohmů mezi piny 5 a 12. Je to závada v elektronice vstřikovacího čerpadla.

 Meloun
2014-08-17 14:16:01

kopejda: Odpor je přesně 95 ohmů v klidovém. A nebylo by dobré to hodit do původního vlákna k problikávání, aby to bylo i pro ostatní?


Odpovědět

1  2