Fórum - Téma


Rozvody Omega 2,5 V6 X25XE


Fórum Omega B Rozvody Omega 2,5 V6 X25XE

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2011-11-22 20:15:38

cus bus bazzi,jak dlouho ti trva vymena rozvodu na 2.5i.odkud jsi.ja karvina severomoravsky kraj.pristirok me to ceka.at mam klid

2011-11-22 20:54:15

čusky, vyměna zabere cca 3-4 hodky ,když se chce tak i dřiv ale to se většinou nechce

2012-07-30 21:07:16

Do Liverpoolu asi namířeno nemáš. Jde mi o to. mám ten samej motor na vectra v6 r.v. 96 a potřebuju vyměnit těsnění pod hlavou.Nevim na kolik Nm je mám utáhnout. A kdybys mi nějak prosím popsal způsob utahování šroubů. (myslím, jestli křížem, dokola apod.)

díky

bad64  
2012-07-30 21:09:10

Máš smůlu Bazz už není členem tohoto clubu aso před 3/4 rokem ukončil členství.

2012-07-30 21:13:20

To je mi líto. A ty bys mi neporadil?

bad64  
2012-07-30 21:22:59

To teda nevím počkej na nějakého mechanika nebo napíš na nick Hansdob,Ale nepočítej že ti hned někdo poradí musíš vydržet.Super_Admin clubu Opel

2012-07-30 21:26:06

Šrouby na hlavě se utahujou od středu hlavy spirálou postupně ke krajům, nejdřív všechny určitým stejným momentem, pak opět znova stejným postupem a momentem vyšším a dokonce možná ještě i třetí kolo A pokud se týká utahovacích momentů, zkus napsat vzkaz kolegovi Hansdob, je to hodně zkušenej mekánik a mohl by vědět. P.S. Kuwa, než to sesmolím, tak mě dycky někdo předběhne... A mýlil jsem se, momentovým klíčem jen v první fázi, pak už se jen pevným klíčem pootáčí o určité stupně...

2012-07-30 22:00:00

Utahovací momenty – směrné hodnoty – V6

X 25 XE, Y 26 SE, X 30 XE, Y 32 SE

Nm

Adaptér rozváděcí palivové trubky na sací můstek

8

Adaptér rozváděcí palivové trubky na palivovou rozváděcí trubku

15

Spouštěč na blok válců

40

Sací můstek na sací přírubu

20

Sací příruba na hlavu válců

20

Hnací kotouč / setrvačník na klikový hřídel

65 + 30° + 15° 1) 2)

Sběrné výfukové potrubí na hlavu válců

203)

Víko tělesa čističe oleje na těleso čističe oleje

25

Víko výměníku tepla na výměník tepla

30

Víko výměníku tepla na blok válců

20

Modul zapalování DIS na držák

8

Tlumič torzního kmitání na hnací kolo ozubeného řemenu

20

Hrdlo škrticí klapky na sběrné sací potrubí

8

Tlakové potrubí na čerpadlo posilovače řízení

28

Modul pedálu akcelerace na čelní stěnu

20

Kloubovou tyč na stabilizátor

653)

Generátor na blok válců a olejové čerpadlo

35

Převodovku na blok válců (M8)

20

Převodovku na blok válců (M12)

60

Držák převodovky na podlahu vozu

454)

Závitová pouzdra na ložiskový můstek klikového hřídele

8

Základní deska napínací kladky ozubeného řemenu a vratná kladka ozubeného řemenu na hlavu válců

40

Upevňovací konzola přídavného(ých) agregátu(ů) na blok válců

35

Držák vložené páky řízení na karosérii

55 + 75° + 15°1)

Zadní kryt ozubeného řemenu na hlavu válců a olejové čerpadlo (M6)

8

Zadní kryt ozubeného řemenu na hlavu válců a olejové čerpadlo (M8)

10

Snímač impulsů klikového hřídele do bloku válců

8

Kotouč snímače impulsů klikového hřídele na klikový hřídel

151)

Potrubí chladicího média na kompresor

40

Řemenice drážkovaného klínového řemenu na čerpadlo chladicí kapaliny

8 + 30° + 30°1)

Řemenice drážkovaného klínového řemenu na čerpadlo posilovače řízení

20 + 30° + 15°1)

Napínací kladka drážkovaného klínového řemenu na hlavu válců

35

Senzor klepání na blok válců

20

Palivová potrubí na adaptér palivové rozváděcí trubky

15

Palivová rozváděcí trubka na sací můstek

8

Můstek rozvodu chladicí kapaliny na hlavu válců

305)

Přívodní potrubí chladicí kapaliny na sběrné výfukové potrubí

8

Přívodní trubka chladicí kapaliny na blok válců

20

Čerpadlo chladicí kapaliny na blok válců

25

Trubka chladicí kapaliny a závěs pro transport motoru na hlavu válců

25

Kulový kloub na čep kola

1003)

Ložiskový můstek klikového hřídele na blok válců

20

Víka ložisek klikového hřídele a ložiskový můstek klikového hřídele na blok válců

50 + 60° + 15°1)

Lambda sonda do předního výfukového potrubí

306)

Hlavní páku řízení na hřídel hlavní páky řízení

1603)

Magnetický ventil pro přepínací klapku sběrného sacího potrubí na sběrné sací potrubí

8

Kovová trubka sekundárního vzduchu na sběrné výfukové potrubí

20

Tlumicí blok motoru na držák motoru

40

Odvzdušňovací skříň motoru na blok válců

8

Pružné lůžko motoru na přední nápravnici

55

Držák motoru na blok válců

40

Držák motoru /pružné lůžko motoru na blok válců

60

Víka ložisek vačkového hřídele na hlavu válců

8

Rozvodové kolo vačkového hřídele na vačkový hřídel

50 + 60° + 15°1)

Senzor vačkového hřídele na víko ložiska vačkového hřídele

8

Výpustný šroub na olejovou vanu (šroub s vnitřním profilem Torx)

10

Výpustný šroub na olejovou vanu (šestihranný šroub)

55

Spínač tlaku oleje na olejové čerpadlo

40

Čistič oleje na blok válců

15

Těleso čističe oleje na blok válců

45

Olejová potrubí (průtokový šroub) na výměník tepla

30 + 30° + 15°1)

Olejová potrubí na blok válců

30

Olejové čerpadlo na blok válců (do MR '99) šroub M6

8 + 107) 8)

Olejové čerpadlo na blok válců (od MR '99) šroub M8

12 + 208) 9)

Olejová sací trubka na olejové čerpadlo a na ložiskový můstek klikového hřídele

8

Přehrazovací plech oleje na ložiskový můstek klikového hřídele

8

Přívodní a zpětné olejové potrubí na blok válců

30

Horní díl skříně olejové vany na převodovou skříň – šroub M8

20

Horní díl skříně olejové vany na převodovou skříň – šroub M10

40

Horní část skříně olejové vany na blok válců a olejové čerpadlo

15

Spodní díl olejové vany na horní díl tělesa olejové vany

8 + 30°1)

Víko ojničního ložiska na ojnici

35 + 45° + 15°1)

Kolo na náboj kola

110

Sběrné sací potrubí na sací můstek

8

Řadicí rameno na převodovku

20

Hadicové spony sacích vzduchových hadic

3,5

Třmen regulátoru tlaku paliva na palivovou rozváděcí trubku

5

Tlumič torzních kmitů na držák přední nápravnice a na držák motoru

40

Senzor teploty chladicí kapaliny do můstku rozvodu chladicí kapaliny

18

Spojovací tyč na čep kola

603)

Opěra na adaptér ventilu recirkulace výfukových plynů

20

Odvzdušňovací ventil palivové nádrže na skříň odvětrání motoru

8

Snímač teploty na můstek rozvodu chladicí kapaliny

18

Těleso termostatu na blok válců

20

Přesuvná matice na zašroubovací hrdlo adaptéru ventilu recirkulace výfukových plynů

2510)

Přepínací klapka sběrného sacího potrubí na sběrné sací potrubí

8

Podtlakové potrubí posilovače brzd na sběrnou sací trubku

20

Kompresor klimatizace na upevňovací kozlík přídavných agregátů

35

Šroubová zátka regulačního ventilu tlaku oleje na olejové čerpadlo

60

Šroubová zátka přetlakového ventilu na olejové čerpadlo

30

Přední nápravnici na karosérii (vpředu)

65 + 30° + 15°1)

Přední nápravnici na podélný nosník (uprostřed)

150 + 30° + 15°1)

Přední nápravnici na podélný nosník (vzadu)

130 + 30° + 15°1)

Přední kryt ozubeného řemenu na zadní kryt ozubeného řemenu

8

Přední výfukové potrubí na sběrné výfukové potrubí

30

Předkomora v místech uchycení

2,5

Vlnitá trubka recirkulace výfukových plynů na adaptér ventilu recirkulace výfukových plynů a sběrné výfukové potrubí

25

Napínací kladka ozubeného řemenu na držák

20

Vratnou kladku ozubeného řemenu na blok válců

40

Vratná kladka ozubeného řemenu na držák napínací kladky ozubeného řemenu

40

Vratná kladka ozubeného řemenu na olejové čerpadlo

40

Hnací kolo ozubeného řemenu na klikový hřídel

250 + 45° + 15°1)

Zapalovací svíčky na hlavu válců

25

Hlava válců na blok válců

25 + 270° + 15°1) 11)12)

  • -------------------------------------------------------------------------------

1) Nové šrouby použít.

2) Šrouby nasadit s pojistnou hmotou na šrouby (červené barvy).

3) Nové matice použít.

4) Závity očistit a šrouby nasadit s pojistnou hmotou (červené barvy).

5) Použít nové měděné těsnicí kroužky.

6) Před opětovným použitím lambda sondy namazat závit speciálním tukem (černé barvy).

7) Dotažení s momentem 10 Nm následuje u starého provedení (bez přídavného otvoru) po čekací době 10 minut a u nového provedení teprve po montáži kompletního pohonu ozubeného řemenu.

8) Závity upevňovacích šroubů očistit a nasadit s pojistnou hmotou na šrouby (červenou).

9) Dotažení s momentem 20 Nm následuje teprve po namontování spodního upevňovacího šroubu generátoru.

10) Před montáží potřít závity šroubovacích hrdel montážní pastou (bílé barvy).

11) Ve třech stupních, pokaždé o 90°.

12) Bez nutnosti dalšího dotažení.

2012-07-30 22:17:03

Taky jsem to před chvílí v Etzoldovi objevil - jenže v tom má pán pěknej guláš a na tom nejhorším místě... U čtyřválu píše přesně jako ty, Petře: 25Nm + 90st + 90st + 90st + 15st ale hned na následující stránce u V6 píše jen 25Nm + 90st + 90st + 15st, jednu 90st otočku tedy vynechává... A při utahování hlavy to není malichernost...

2012-07-30 22:29:04

Chyby se občas stávají. Ty hodnoty mám z TISu, tak bych jim věřil.

2012-07-30 22:36:25

Hlavní páku řízení na hřídel hlavní páky řízení

1603)

Utahovací moment 160Nm...?

2012-07-30 22:44:06

Asi soudruzi v NSR udělali chybu.

2012-07-31 10:33:57

160 Nm je snad 'jenom' 16kg na metrovou paku ... to zase tak moc neni, kdyz si vemes, ze kolove srouby se dotahuji na 130Nm ... a hlavni paka rizeni proste drzet musi

Schvalne si zpocitej, jakou silou musis utahovat sroub na hlave, kdyz ho utahujes na 25 Nm + 3x o 90°

2012-07-31 11:24:59

No jo, vlastně máš pravdu, jen se mi to zdálo nějak dost - a co se zdá, to je sen, omlouvám se...


Odpovědět

1  2