Fórum - Téma


rozvody MV6


Fórum Omega B rozvody MV6

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3

2013-12-29 20:52:56

No tak ty drzaky jsou dva a pak se lisi doporucena vymena. Jednou je to 90 tis a podruhe 60 tis. Delal sem to na sve omeze a slo to bez nejakych pripravku a i bez postupu. Chce to pouze pouzivat hlavu a napinat podle logickyho postupu.... Az to uvidis rozebrany tak te to trkne.

2013-12-29 20:54:18

Jo a maj uz 60 tis, takze se chystam na dalsi :)

2013-12-29 21:02:35

Kufřík máme, zkušenosti by byly také, obrázek není naštěstí od nás, v Oplu vědí větší prd, než tady na fóru, nebo si nemohou vzpomenout. V servise jsme byli jen jednou na seřízení světel, od té doby raději nee. Vrčí to v pohodě, sedí na přípravcích, jen vědět ty rysky, jinej by se na to vy..d. Ale chceme to mít jak to má být.

2013-12-29 21:06:06

držáky jsou fakt tři

http://www.fsrs-partswebs...xe-y26se-x30xe-y32se.html

http://www.fsrs-partswebs...ts-c25xe-x25xe-x30xe.html

http://www.fsrs-partswebs...-y26se-x30xe-y32se-z.html

Venca49  
Václav
2013-12-29 21:11:10

gabka: Ano,držáky jsou tři druhy,řemeny dva a musí být k určitému držáku,podle čísla motoru.Liší se i umístění spodní vodící kladky na bloku také podle čísla motoru.

2013-12-29 21:35:32

to jsem psala v příspěvku, nám jde jen jestli někdo ví, jak se šponuje ta napínací kladka, v manuálu většinou popisujou držák do 98...takže tak

Venca49  
Václav
2013-12-29 22:11:52

gabka: Z praxe mám vyzkoušeno,že je dobré,když se na napínací kladce kryjí rysky.Řemen se napíná kladkou proti směru hodinových ručiček.Protočím motorem jednou dokola a musí všechny rysky sedět.

PS: Otočením jednou dokola myslím rozvodem,to je dvakrát klikovou hřídelí dokola.

2013-12-29 22:25:25

to je ta informace, kterou sháníme, takže dáváš rysky proti sobě, nehledě na typ řemenu a napínáku?

dostávám nápovědu, že točit 720 stupnů / 2x dokola

Venca49  
Václav
2013-12-29 22:56:58

gabka: OK,je lepší kontrolovat vícekrát,ale bude to stejné,je-li dobře nastaveno.

2013-12-29 22:59:40

dík moc za info

2013-12-30 17:15:27

tady pán to taky napíná rysku na rysku...http://www.youtube.com/watch?v=WMXaw4xgogQ

2014-01-04 09:59:00

Origo presazeni 3-4mm na napinaci kladce zrejme pocita s tim, ze se pri utahovani te kladky o neco posune.

Osobne jsem to delal uz 3x, davam vzdy na rysky s naslednou kontrolou.

Jeste se mi nestalo, ze by s tim byl problem, napinaci kladka se nikdy zadnemu dorazu ani nepriblizila.

Z vlastni zkusenosti vim, ze je vcelku jedno, jaka se pouzije sada rozvodu, drzaky jsou mirne jine, ale blok motoru je stejny, daji se pouzit v podstate vsecky.

Rozdil je pak v remenu, ktery ma na sobe prouzky v miste, kde se ma kryt s ryskami na rozvodovych kolech - tam jsou drobne rozdily prave v zavislosti na drzaku kladek. Pokud se kupuje solo remen, casto miva znacky vsecky, ale barevne odlisene ( bila barva starsi model,zelena barva novejsi model )

Zadne pripdavky nemam a s trochou cviku opravdu nejsou treba. Momentak je ale nutnost :)

2014-01-04 10:14:12

Rozvody mi loni měnil kamarád z jiného oplího klubu (Legend, Stepo asi ví...), držák v nové sadě byl odlišný, tož se nechal držák původní a vyměnily jen kladky. A taky bez přípravků a s momenťákem...

2014-01-04 10:17:29

stepo: Presne tak. Ja mel taky jiny remen a nesedeli mi znacky, ale slo to taky.

Venca49  
Václav
2014-01-04 21:15:24

Pánové,dělejte si to jak chcete,ale výrobce asi ví,proč jsou různé úpravy v držáku a v řemenu.Kladky budou stejné.Máte-li již tento krásný motor,tak mu kupte to co do tohoto patří.Za trochu snahy snad stojí.Ono pokurvit se nechá vše.Jestli nemáte zodpovědnost k vlastní věci,tak se raději do oprav a údržby nepouštěte a neriskujte potkání.

Radit by se mělo zodpovědně a ne pokus-omyl.

2014-01-05 10:17:14

venca49: Mohu-li se vyjádřit sám za sebe, tož ti dávám za pravdu, Václave. Nicméně ten kluk, o němž jsem se zmiňoval, je fakt velice chytrej a zkušenej, Omegu jako takovou zná téměř do posledního šroubku, rozvodů na oplích V6 dělal už opravdu hodně a myslím, že moc dobře ví, co si "ještě může dovolit" a co už nee, přirovnal bych ho k tunajšiemu Hansdobovi, zaplaťpánbu za takový lidi... A ten můj přípodotek nebyl ani tak rada jako spíš zkušenost...

P.S. Motory to jsou fakt krásný, neměnil bych...

2014-01-05 10:44:34

Rozdil mezi drzakama a remenama je interval vymeny... Na novejsi motory maj prijit modernejsi drzaky s vymenou 90 tis. Pokud date starsi urceny pro starsi motory tak se zkrati vymena na 60 tis. Tot vse. Motory jsou uplne stejne takze je to vcelku jedno.

2014-01-05 11:43:40

colommbo: "P.S. Motory to jsou fakt krásný, neměnil bych... " jojo, japonci, Ti umí...

2014-01-05 12:52:27

dxdiag: Momentálně nevím, která bije, něco mi uniklo...?

2014-01-05 12:57:13

colommbo: také mě zarazili ti Japonci!


Odpovědět

1  2  3